Sis persones han participat al Pitching solidari, de les quals quatre corresponents a empreses membres de Respon.cat. Es tracta de Sílvia Agulló, responsable de la Unitat de Responsabilitat Empresarial i Reputació de DKV Assegurances; Maria Josep Coral, manager Premsa i Publicacions del RACC; Emma Nadal, cap de Comunicació de KH Lloreda; i Susana Pascual, responsable del Millora Contínua i Sostenibilitat d’Acefat.
La seva funció ha estat aportar la seva visió experta sobre les intervencions que han fet sis representants d’organitzacions no lucratives. Des de la fila zero i des del públic, altres empreses membres també ha estat presents en l'activitat, com Albert Huerta, de Vector 5 · Excel·lència i Sostenibilitat, o Josep Cruz, de Serveis Funeraris de Barcelona - Grup Mémora.
L'acte ha estat presentat i dinamitzat per la periodista Rita Marzoa, presentadora del programa Solidaris, de Catalunya Ràdio. Marzoa ha fet referència a l'origen de la paraula pitching, com vam explicar des d'aquest blog en l'anterior entrada.
El terme anglès pitch fa referència a una presentació verbal (i visual, de vegades) concisa d’una idea amb l’esperança d’atreure finançament. Habitualment es fa servir per a costejar l’escriptura d’un guió d’una pel·lícula o sèrie de televisió. En el cas del pitching solidari, no hi ha pel·lícula sinó unes realitats socials sovint ben punyents a les quals un projecte d’intervenció social intenta fer front. “Pitch” és una contracció de la frase “sales pitch“, argument de venda, i intenta persuadir algú amb una estratègia de presentació d’un producte o servei dissenyat per iniciar i tancar una venda o, en el
cas que ens ocupa, una col·laboració. El pitching, per la seva brevetat, és molt indicat quan s’adreça a un públic que té un nivell baix de coneixement de la matèria, per tal d’aportar els principals arguments sense haver de destinar-hi molt temps. Però alhora, també és útil quan un possible client o patrocinador és expert i vol saber els principals arguments per saber si li pot interessar disposar de més informació o bé descartar la proposta.