- Dimecres passat va tenir lloc a la Torre Agbar la primera de les tres jornades del Seminari "Progressar en el Voluntariat d'empresa" amb unes valoracions excel·lents dels assistents.
- El seminari està obert per a les altres dues jornades restants els dies 27 de maig i 17 de juny. Les empreses membres de Respon.cat i també de la Factor Humà hi estan convidades [inscripció]
- El segon dia tindrà lloc al Raval per a conèixer com treballen les entitats especialitzades i com donar resposta a demandes socials. El tercer dia ens tancarem de nou per a aprendre a fer un pla de voluntariat.
En la primera jornada, celebrada dimecres passat a la Torre Agbar amb la coorganització de la Fundació Factor Humà, es van mostrar diverses experiències d'empreses en programes de Voluntariat d'Empresa, amb la participació de 33 persones en nom de 23 empreses.
Anna Fornés, directora de Factor Humà, va destacar el caràcter innovador que suposen els programes de Voluntariat Corporatiu, i va destacar l'oportunitat de coorganitzar aquest seminari en col·laboració amb Respon.cat. Per la seva banda, Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, va destacar el Voluntariat d'Empresa com una de les grans bones pràctiques de referència en el camp de la Responsabilitat Social, ja que té capacitat per a crear valor per a diversos grups d'interès alhora, tant per als col·lectius socials destinataris com per als treballadors, i tant per a la pròpia empresa com per a l'organització social amb qui es col·labori.
Raül Casas, de TMB Barcelona, empresa membre de Respon.cat, va presentar el model com una manera de donar resposta a reptes socials, constatant que, tot i no ser l'objectiu principal, el retorn a nivell de l'equip de treball és molt positiu.
Maria Mateu, de l'Hospital Clínic, va explicar alguns dels programes de voluntariat que estan desenvolupant, destacant els programes de cooperació internacional, cosa que posa de manifest l'abast que poden tenir les accions que duen a terme. També es va subratllar el doble objectiu que s'aconsegueix amb el voluntariat d'empresa, l'impacte social a què estan dirigits i la millora substancial del clima laboral.
Jaume Alujas, de Penguin Random House, va posar l'accent en el voluntariat com una manera de transmetre els valors de l'empresa i va posar ènfasi en mostrar-los com una filosofia d'empresa, una cultura interna fonamentada en la participació i la implicació de totes les parts.
Al final de la Jornada es va obrir un torn d'intervencions dels assistents en què es van plantejar dubtes que sorgeixen a l'hora de fer les primeres passes en estructurar programes de Voluntariat d'empresa i es van expressar algunes reflexions molt interessants.
Les valoracions que s'han són molt positives i us en mostrem algunes. Com a síntesi podem dir que hem percebut molt d'interès per aquest tema i voluntat de disposar de més temps por poder entrar més en detall. També s'han posat en valor les experiències que s'han mostrat ja que han aportat aspectes de l'operativa interna que no sempre són coneguts i visibles i que resulten mot útils per a la posada en marxa d'un programa de Voluntariat d'empresa.