Sessió multistakeholder participativa per preparar el llançament del Projecte Focus
Focus és un projecte pioner per a donar veu a l'stakeholder "comunitat" i fer-lo present davant les empreses
Les empreses que gestionen l'RSE haurien de prendre en consideració aquells aspectes que són considerats rellevants per la comunitat en la qual l'empresa opera
Identifiquem els aspectes més rellevants en la gestió de la Responsabilitat Social de les Empreses en clau de territori
Sessió multistakeholder per preparar el llançament del projecte
A finals del 2014 es va portar a terme un procés per identificar els focus prioritaris de la Responsabilitat Social a Catalunya, liderat des de l’associació Respon.cat i amb la participació d’una àmplia representació del teixit empresarial d’institucions públiques del país. Ara es planteja ampliar el consens desgranant el contingut d'aquests Focus i operativitzant el desplegament.
Aquesta sessió de Diàleg està adreçada a una selecció de grups d'interès, entre els quals tots els que ja van participar en el procés realitzat l’any 2014 i ampliat amb els membres del Consell social de Respon.cat. La representació multistakeholder inclou empreses, agrupacions empresarials, organitzacions socials i acadèmiques, organismes públics, i experts. La sessió tindrà lloc el proper dimarts 8 de març a la seu de la Cambra de Comerç de Barcelona.
Descripció del projecte Focus
La gestió de l’RSE té com a eix central metodològic la determinació per part de cada empresa de quins són els aspectes que prenen materialitat, és a dir, que són rellevants. Normalment les empreses identifiquen aspectes materials a dos nivells: els aspectes vinculats als seus impactes corporatius més directes, i els vinculats a les demandes explícites dels stakeholders.
La capacitat de cada stakeholder per influir en l’RS de l’empresa és diferent. Algunes empreses desconeixen com aquesta suma d’influències aporta un resultat interessant per al conjunt d’una societat. Es posa de manifest la mancança d’una veu prou àmplia del territori o societat com a grup d’interès. Per a millorar la contextualització de l’empresa és important detectar aquells aspectes que poden ser importants en cada territori on opera.
El desenvolupament del Projecte Focus incorporarà el foment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacion Unides, per tal de fer compatible l'agenda local i l'agenda global de l'RSE.
El projecte Focus, que va ser descrit per Daniel Ortiz com a pioner, va ser presentat com fruit d’una necessitat d’articular la veu d’un stakeholder que no té una única veu perquè la comunitat és un grup d’interès (GdI) complex, que aglutina a molts altres GdI. D’aquí ve la dificultat per a l’empresa d’interpretar què pot fer que correspongui a una demanda de la societat on l’empresa opera. Canyelles va remarcar que una empresa primer ha de complir amb les seves responsabilitats primàries, les inherents a la seva activitat, però tot seguit té el desafiament de comprendre i fer-se seus els reptes que afecten la comunitat. Sovint se situa la comunitat dins de les responsabilitats terciàries, aquelles amb les quals l’empresa no té cap lligam directe, i en la mesura que donem veu a la comunitat a partir d’un procés de consens i priorització, podem fer baixar la comunitat cap a un GdI secundari, és a dir, més estretament relacionat amb l’empresa, sentint-nos més involucrats mútuament amb les seves inquietuds i reptes i amb la consciència de major necessitat de donar-hi resposta.
Canyelles va indicar que disposar d’una agenda de l’RSE local, amb els focus identificats, permet convidar les empreses que operen al territori a integrar aquestes matèries dins la seva RSE, alhora que podemconvidar els agents promotors de l’RSE a identificar bones pràctiques i a elaborar guies per permetin que el missatge al teixit empresarial vagi acompanyat d’eines que en facilitin la comprensió empresarial.
A continuació, podeu veure el vídeo de la Fòrum directiu que va tenir lloc el 27-abril-2015. Ens els 15 primers minuts, el coordinador de Respon.cat fa la presentació del projecte Focus. Tot seguit intervé el professor Josep Maria Lozano en una ponència relacionada, en què reflexiona sobre la comunitat com a stakeholder.
Ajudem els nostres clients a desenvolupar els seus equips de treball a través de solucions de formació i projectes de responsabilitat a les organitzacions. Per als membres del Market Place
Gràcies a Vallformosa per fer possible Respon.cat, juntament amb les altres 36 empreses membres que en formen part. Microvídeo a càrrec de Queta Domènech, presidenta de Vallformosa Dimecres 11
Article de David Cos, vicepresident de Respon.cat i president del Grup Clade, publicat a Viaempresa. Cos afirma que “es fa imprescindible que s’aplani el camí a l’economia social perquè guanyi
Iniciativa empresarial para el desarrollo de la responsabilidad social en Catalunya
Ser socialment responsable no és una qualitat, és una obligació.
“Una part de l'ADN de l’empresa i un compromís amb la societat”
“Ha sido una jornada muy enriquecedora, de diálogo y cambio de impresiones, la esencia de la RSC”
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“Formar, investigar i transferir coneixement per transformar les persones, les organitzacions i la societat cap a la responsabilitat social i la sostenibilitat”
“Responsabilitat Social permanent, 365 dies l’any”
“L’RSE no es limita a l’acció, també és un marc des d’on repensar la societat”
“Que el progrés econòmic vagi acompanyat de progrés social i equilibri territorial”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Compromís compartit per a la transformació social”
“Compromís per a tothom. Cal donar una mica. Simplement és el cal fer-ho. Compromís des de dalt fins a baix”
"La Responsabilitat Social és un dels valors i principis bàsics del nostre sistema de gestió. L’entenem com un eix transversal que implica tots els nivells de l’organització i se centra en l’aportació de valor pels nostres grups d’interès."
“Després de la superació de la crisi empresarial, ara toca impulsar la Responsabilitat Social sense excuses”
“Hem d’entendre que la societat, cada cop menys, acceptarà una empresa que no sigui coherent i socialment responsable, i aquest ha de ser un dels motius per a les empreses que encara no hi creuen”
“Necesitamos más empresas con propósito y que trabajen por generar valor compartido”
“Tan de bo la filantropia arribi cada cop més lluny”
“La nostra organització ha de ser una part harmoniosa d'un sistema més ampli: un món que podem contribuir a fer millor a través de les persones i el medi ambient”
“L'RSC és el nostre ADN”
“Malgrat tot, estem al bon camí i queda molt per recórrer. Avancem!”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Tothom som corresponsables del que passa al nostre entorn i al món en general, hem de comunicar el que fem per donar exemple”
“Ètica i filantropia”
“És la manera d'entendre el paper de l'empresa dins la societat, que determina els seus objectius, accions i estratègia”
"Una part del pensament trascendent en la gestió empresarial"
“La empresa pasa a ser una entidad activa y colaborativa con la sociedad y el medio ambiente. Un tejido empresarial sostenible genera una producción similar y un consumidor consciente, dando prioridad a éstas a la hora de comprar”
“El benefici social ha d’estar en l’ADN de qualsevol empresa que es consideri saludable”
“Gent i empreses amb valors, ètica i responsabilitat és futur”
“Fer bé la feina i fer el bé amb la feina que desenvolupem”
“Cal treballar per incrementar el nivell ètic de la classe empresarial. RSC, eina que condueix a tot un canvi organitzacional en benefici de persones i medi ambient”
“La majoria de marques no importen a la gent. No poden continuar basant la competitivitat en eines tradidicionals. Ja no n'hi ha prou de dir el que fan, han de fer el que diuen i convertir l'RSE en un valor competitiu i eix transformador”
Utilizamos cookies para optimizar nuestro sitio web y nuestro servicio.
Funcional
Siempre activas
El almacenamiento o acceso técnico sea estrictamente necesario con el fin legítimo de posibilitar la utilización de un determinado servicio expresamente solicitado por el abonado o usuario, o con la única finalidad de efectuar la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Opciones
El almacenamiento o acceso técnico es necesario con la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el suscriptor o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que se utilice exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utilice exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin una citación, el cumplimiento voluntario por parte de su proveedor de servicios de Internet o registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada solo con este propósito generalmente no se puede usar para identificarlo.
Marketing
El almacenamiento técnico o el acceso son necesarios para crear perfiles de usuario para enviar publicidad o rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares.