Respon.cat és una iniciativa que vol implicar les empreses grans, mitjanes o petites més compromeses amb la Responsabilitat Social, amb l’objectiu de promoure un salt qualitatiu i quantitatiu de l’RSE a Catalunya. Respon.cat, com a organisme de referència en RSE a Catalunya, vol ajudar a repensar com fer empresa al segle XXI millorant la relació amb l’entorn i els grups d’interès. Es pretén oferir l’espai de trobada i col·laboració entre empreses de sectors, territoris i dimensions diverses, per tal de construir una iniciativa que sigui de servei per a una gran diversitat d’empreses sabent captar el sentit diferencial que l’RSE pot tenir en cadascuna. Les seves quatre línies d'actuació pretenen cobrir objectius diversos, tant per desenvolupar el lideratge responsable, promoure la capacitació i el desenvolupament, fomentar l'RSE en el conjunt del teixit empresarial i fomentar l'RS en els diversos territoris i sectors. [Accedir a tríptic de presentació] Alhora també s'han previst mesures i òrgans de participació per tal de tenir una relació directa amb amb organitzacions empresarials, organismes acadèmics, o representants de la societat civil, per tal de poder crear sinergies en el repte de desenvolupar l'RSE a Catalunya.
Quotes
En tant que associació empresarial, les activitats estan sostingudes per les organitzacions membres a partir de les quotes anuals. Per tal que Respon.cat sigui un espai comú d'empreses de totes dimensions, s'ha previst una política de quotes que sigui assequible. A més, l'aplicació d'aquestes quotes es fa amb proporcionalitat al temps de l'any transcorregut. Accedir a informació de quotes
Per al 2015 és de 3.000€ per a empresa gran, 1.000€ per a pimes mitjanes i 500€ per a pimes petites, segons el concepte europeu de pime. En el cas dels organismes acadèmics, hi ha una quota específica de 2.000€ per als grans, 750€ per als mitjans i 500€ per als petits. A, més, l’aplicació d’aquestes quotes es fa amb proporcionalitat al temps de l’any transcorregut. Així, a partir del segon trimestre de cada any, les quotes s’aplicaran d’acord amb aquest criteri:
El proper 3 de desembre es presenta l’eina de diagnosi en Reforma Horària i Responsabilitat Social al sector audiovisial. La sessió està organitzada per la Iniciativa per la Reforma Horària
Des de la iniciativa empresarial Respon.cat es convida el món empresarial català a fer-se’l seu L’Ideari Respon.cat mostra els valors de la Responsabilitat Social i convida a expandir-los i a inspirar l’estil
COMUNITAT D’EMPRESES COMPROMESES Respon.cat vol ser una comunitat d’empreses compromeses, en la que les empreses membres puguin compartir espais d’intercanvi i treball conjunt. Amb aquest objectiu, existeixen diferents tipus d’espais
Iniciativa empresarial para el desarrollo de la responsabilidad social en Catalunya
Ser socialment responsable no és una qualitat, és una obligació.
“Una part de l'ADN de l’empresa i un compromís amb la societat”
“Ha sido una jornada muy enriquecedora, de diálogo y cambio de impresiones, la esencia de la RSC”
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“Formar, investigar i transferir coneixement per transformar les persones, les organitzacions i la societat cap a la responsabilitat social i la sostenibilitat”
“Responsabilitat Social permanent, 365 dies l’any”
“L’RSE no es limita a l’acció, també és un marc des d’on repensar la societat”
“Que el progrés econòmic vagi acompanyat de progrés social i equilibri territorial”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Compromís compartit per a la transformació social”
“Compromís per a tothom. Cal donar una mica. Simplement és el cal fer-ho. Compromís des de dalt fins a baix”
"La Responsabilitat Social és un dels valors i principis bàsics del nostre sistema de gestió. L’entenem com un eix transversal que implica tots els nivells de l’organització i se centra en l’aportació de valor pels nostres grups d’interès."
“Després de la superació de la crisi empresarial, ara toca impulsar la Responsabilitat Social sense excuses”
“Hem d’entendre que la societat, cada cop menys, acceptarà una empresa que no sigui coherent i socialment responsable, i aquest ha de ser un dels motius per a les empreses que encara no hi creuen”
“Necesitamos más empresas con propósito y que trabajen por generar valor compartido”
“Tan de bo la filantropia arribi cada cop més lluny”
“La nostra organització ha de ser una part harmoniosa d'un sistema més ampli: un món que podem contribuir a fer millor a través de les persones i el medi ambient”
“L'RSC és el nostre ADN”
“Malgrat tot, estem al bon camí i queda molt per recórrer. Avancem!”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Tothom som corresponsables del que passa al nostre entorn i al món en general, hem de comunicar el que fem per donar exemple”
“Ètica i filantropia”
“És la manera d'entendre el paper de l'empresa dins la societat, que determina els seus objectius, accions i estratègia”
"Una part del pensament trascendent en la gestió empresarial"
“La empresa pasa a ser una entidad activa y colaborativa con la sociedad y el medio ambiente. Un tejido empresarial sostenible genera una producción similar y un consumidor consciente, dando prioridad a éstas a la hora de comprar”
“El benefici social ha d’estar en l’ADN de qualsevol empresa que es consideri saludable”
“Gent i empreses amb valors, ètica i responsabilitat és futur”
“Fer bé la feina i fer el bé amb la feina que desenvolupem”
“Cal treballar per incrementar el nivell ètic de la classe empresarial. RSC, eina que condueix a tot un canvi organitzacional en benefici de persones i medi ambient”
“La majoria de marques no importen a la gent. No poden continuar basant la competitivitat en eines tradidicionals. Ja no n'hi ha prou de dir el que fan, han de fer el que diuen i convertir l'RSE en un valor competitiu i eix transformador”
Utilizamos cookies para optimizar nuestro sitio web y nuestro servicio.
Funcional
Siempre activas
El almacenamiento o acceso técnico sea estrictamente necesario con el fin legítimo de posibilitar la utilización de un determinado servicio expresamente solicitado por el abonado o usuario, o con la única finalidad de efectuar la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Opciones
El almacenamiento o acceso técnico es necesario con la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el suscriptor o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que se utilice exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utilice exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin una citación, el cumplimiento voluntario por parte de su proveedor de servicios de Internet o registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada solo con este propósito generalmente no se puede usar para identificarlo.
Marketing
El almacenamiento técnico o el acceso son necesarios para crear perfiles de usuario para enviar publicidad o rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares.