Ramon Novell, president de Cafès Novell, ha volgut destacar la convicció i l'autenticitat amb què es gestiona l'RSE des de la seva organització, declarant que "la responsabilitat social per a nosaltres és una competició interna per a ser cada dia millors". Novell ha volgut respondre una pregunta que sovint es planteja sobre el cost de l'RSE, afirmant que per la seva experiència el que acaba tenint un cost molt elevat és la NO GESTIÓ de la responsabilitat social. A Cafès Novell integren l'RSE en l'estratègia de gestió amb coherència, formant part de la cultura interna de l'empresa, pensant cada decisió que prenen en clau d'RSE, que vol dir tenir en compte els cinc vectors: ambiental, social, laboral, econòmic i bon govern.
Felisa Palacio, directora de recursos de Tarannà Viatges amb Sentit, ha iniciat la intervenció fent referència a una cita de Ferran Martí, fundador de l'empresa: "Quan la vida et posi dos camins i no sàpigues quin triar, ves pel que marqui el teu cor, que mai s'equivoca”. Així mateix, no ha pogut deixar de recordar que l'RSE no és bonisme ni filantropia, i ha centrat el discurs en el sector turisme i els molts impactes negatius que pot generar, cosa que a Tarannà han vist com una oportunitat de millora en la seva activitat. Palacio ha afirmat que l'RSE és un motor per transmetre els valors de l'empresa, externament i internament.
Ester Benach, cap d’RSE de la Fundació Claror, amb set centres esportius i més de 40.500 socis, ha parlat de la llarga trajectòria de l'organització i de com la crisi els va obligar a fer una reflexió interna profunda que els va portar a repensar l'estratègia empresarial. Com a resultat, avui afirma que "l'RSE ha estat el nostre paracaigudes davant la conjuntura econòmica adversa". Van optar per un model de negoci socialment responsable i això els fa sentir diferents, aquesta diferència és el seu avantatge competitiu, i el que els manté en el mercat amb l'horitzó en l'excel·lència i la sostenibilitat.
Avel·lí Martorell, secretari general i jurídic de Mina Pública d’Aigües de Terrassa, una empresa amb plena consciència del servei que ofereix, ha remarcat que "l'aixeta no és màgica, darrera cada gota d'aigua hi ha unes implicacions ambientals que cal tenir molt en compte". Ha destacat el compromís i la coherència de l'entitat afirmant que "si ens comprometem a vetllar pel medi ambient, posem els recursos per a fer-ho".
Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, ha donat inici a l'acte presentant els ponents i ha recordat que aquests quatre testimonis d'experiències de líders empresarials compromesos en RSE es recolliran en uns vídeos per a divulgar el lideratge responsable d'empreses membres de Respon.cat i que també serviran com a material de suport del Màster d'RSC de la UOC, que ha prestat la seva col·laboració en aquest acte.
Entrades relcionades: