Respon.cat ha organitzat una sessió destinada a millorar les habilitats de portaveus amb l’expert en comunicació Joan Francesc Cànovas, a l’espai de Lavola.
- La sessió ha estat en format taller pràctic i ha servit per aportar mètode, estructurar discurs i analitzar els estils de comunicació verbal i no verbal
Avui ha tingut lloc el taller de millora d’habilitats de portaveus en intervencions professionals i personals a l’espai de Lavola, empresa membre de Respon.cat, amb el periodista i expert en comunicació Joan Francesc Cànovas.
És el tercer any que es planteja aquesta sessió com a suport a les empreses membres que intervenen en el bizbarcelona i les valoracions de totes les persones participants han estat molt satisfactòries donat que es tracta d’una sessió taller personalitzada que aporta aprenentatges pràctics molt útils en presentacions públiques, ja sigui en l’àmbit professional o personal.
Aquest taller pretén aportar mètode per intervenir en públic, amb estratègies i eines per posicionar un missatge a partir d’una pauta que consisteix en definir l’objectiu, determinar els missatges, analitzar l’audiènica i treballar tècniques i habilitats de comunicació. Tot plegat contribuirà a millorar els aspectes tècnics de comunicació i aquells elements més relacionats amb l’estil i el contingut.
La sessió taller ha iniciat amb una breu gravació individual a dues de les persones que faran la ponència al bizbarcelona, Maria José Jiménez de Gaztañondo, responsable del grup de treball de conciliació familiar d’EAP Dreta de l’Eixample, i Miquel Àngel Rubio, responsable de l’Àrea de Canvi Climàtic i Economia Circular de Lavola. Aquesta gravació inicial ha servit per mesurar les fortaleses i les febleses de cada participant a fi de posar en valor les primeres i entomar com a reptes a treballar amb més profunditat les segones.
La sessió s’ha estructurat en una part teòrica, on s’ha fet un repàs d’aspectes rellevants des d’un punt de vista més dogmàtic de la comunicació, combinada amb molts elements pràctics i aplicables en qualsevol entorn per adquirir un mètode de comunicació eficaç.
Durant la sessió s’ha destacat la importància del mètode per a la preparació d’una presentació, un dels aspectes claus per a una comunicació eficaç, entès aquest mètode com una manera, no l’única, de plantejar la intervenció en públic, però sobretot destacant la importància d’aplicar un mètode.
Les 3V de la comunicació: vocal parallenguatge, verbal estil i no verbal visual; i els components cognitius
El Vocal parallenguatge engloba els aspectes vocals, la veu, el to, la velocitat i la inflexió; el Verbal estil és l‘estil de llenguatge, la construcció de relat, els recursos estilístics; el llenguatge no Verbal visual és la posada en escena, els artefactes o accessoris, la gestualitat, l’expressivitat… Tots ells elements molt rellevants de la comunicació, no obstant poden estar condicionats pels components cognitius, que són les expectatives o les preferències del públic a qui ens dirigim, i que poden provocar una variació de 360º en la percepció que ens generen les 3V de la comunicació.
Cànovas trenca alguns apriorismes amb afirmacions com que la comunicació no verbal preval en una proporció de 90/10 per sobre la verbal, i és per això que cal cuidar molt més el parallenguatge, l’aparença, la gestualitat, i l’estil comunicatiu, cosa que sovint queda en un segon pla.
La sessió ha finalitzat amb una segona gravació a les persones participants on han tingut l’oportunitat d’aplicar els conceptes apresos durant el taller. Aquest exercici ha permès posar de manifest que el fet de conèixer les nostres fortaleses i ser conscients d’aquestes com a tals fa que les mostrem amb més contundència i millora de manera exponèncial l’eficiència de les notres comunicacions.
[FOTOS de la sessió]
Bones pràctiques en el desenvolupament del compromís social de les pimes al BizBarcelona
Respon.cat participarà enguany en el bizbarcelona amb tres pimes que mostraran les bones pràctiques d’RSE en tres àrees clau de la gestió de l’RSE vinculades al projecte Focus de l’RSE a Catalunya: compromís amb la comunitat, economia circular i millora de la conciliació i reforma horària.Miquel Àngel Rubio, responsable de l’Àrea de Canvi Climàtic i Economia Circular de Lavola, explicarà què és l’economia circular i com es treballa aquest concepte des de Lavola. Segons Rubio, en el dia a dia copsem que el canvi climàtic és una evidència, i des de Lavola es té la voluntat d’aportar respostes per pal·liar aquest efecte des de la rutina de cada empresa i cada organització.
Jordi Mir, responsable de qualitat assistencial de Fundació AMPANS, exposarà com es gestiona des d’aquesta organització el compromís amb la comunitat. L’atenció a les persones és un sector d’activitat emergent, Ampans és una organització amb una model de funcionament molt estructurat i amb un horitzó de compromís a la comunitat permanent. L’espai del BizBarcelona ens aportarà l’oportunitat de conéixer les bones pràctiques que s’estan duent a terme en aquest sentit.
María José Jiménez de Gaztañondo, responsable del grup de treball de conciliación familiar de l’EAP Dreta de l’Eixample, explicarà com s’han implementat les mesures de conciliació i reforma horària en un Centre d’Atenció Primària. Jimenez mostrarà com s’ha desenvolupat aquest procés i el que han suposat per a l’equip de treball les mesures de conciliació que s’han implementat en aquesta organització.