El paper de les empreses a l’hora d’operar en societats amb identitats diferenciades és una matèria rellevant en la gestió de la responsabilitat social, ja que més enllà del compliment normatiu, una empresa ha de saber valorar la rellevància que tenen aquestes identitats tant en termes de respecte a la diversitat com tenint en compte les expectatives i inquietuds de les comunitats on l’empresa opera. En aquest sentit, l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 11 (ciutats i comunitats sostenibles) incorpora entre les seves metes la protecció del patrimoni cultural material i immaterial.
La responsabilitat lingüística també forma part de la responsabilitat social de les empreses
Amb aquesta jornada volem crear un espai per compartir coneixement pràctic i animar les empreses que estan desenvolupant bones pràctiques en matèria lingüística a què ho facin visible i contribuir així a incrementar l'ús d'una llengua minoritzada, ja que segons dades de Respon.cat (gràcies a un informe elaborat amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya), només un 35% de les empreses afirma comptar amb mesures per a la normalització de la llengua catalana.
Per aquesta raó, Respon.cat convoca aquesta sessió de treball amb un enfocament molt pràctic per concretar accions que es poden impulsar, des de la col·laboració de tots els agents implicats, per promoure la responsabilitat lingüística de les empreses i “omplir el buit” de l’ODS 11 en relació a la llengua.
- Quan: 19 de desembre, de 9:30h a 11.30h
- On: Amat Immobiliaris (c. Balmes, 345, baixos, Barcelona)
- Cal confirmar assistència al correu projectes@respon.cat