En el Dia Mundial del Medi Ambient aportem algunes dades sobre aquesta matèria de la relació d’empreses compromeses

  • En el Dia Mundial del Medi Ambient recollim algunes dades en aquesta matèria de la relació d'empreses compromeses.
  • L'ODS 13 "Acció pel clima" focalitza en les metes que s'haurien de marcar les empreses per a funcionar com a actors de canvi en matèria ambiental.

Dades de l’Observatori del Desenvolupament Sostenible

De les quasi 150 empreses que a dia d’avui formen part de la Relació d’empreses compromeses amb l’RSE a Catalunya, només un 22% compten amb alguna Certificació Mediambiental. Aquesta xifra contrasta amb un 44% que disposen de Certificacions de Qualitat; exactament el doble. A més, de les quasi 150, només un 5% compta amb Etiqueta Ambiental.

Quan analitzem les dades en clau d’Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), trobem que només un 27% del total d’organitzacions afirmen haver realitzat accions vinculades a l’ODS 13: Acció pel clima. Una xifra petita si es compara amb altres ODS, com ara el 3 (Benestar i Salut), el 5 (Igualtat de gènere) o el 10 (Reducció de les desigualtats). El més sorprenent però, és que la xifra es manté quan preguntem a les empreses en quins ODS consideren que tenen capacitat d’impacte. Només un 27% de les organitzacions creuen tenir capacitat per incidir en l’ODS 13 (Acció pel clima).

Una altra manera de llegir les dades és dir que l’ODS 13 es troba en vuitena posició (juntament amb els ODS 9 i 11), si endrecem els ODS segons la proporció d’empreses que diuen tenir-hi capacitat d’impacte.

Tot sembla apuntar al fet que queda encara molta feina a fer per augmentar la consciència que tots i totes tenim la capacitat de realitzar, quotidianament “accions pel clima”; i les nostres empreses també.

About author

Le podría interesar también

Sin categorizar

Clara Brull presenta la primera plataforma e-learnig basada en IA que permitirá mejorar el acceso a la función pública y Josep Maria Canyelles destaca los compromisos de responsabilidad social

Nace la primera plataforma e-learning basada en inteligencia artificial (IA) y machine learning para preparar oposiciones en Catalunya: Opositaresfacil.cat. Ha sido diseñada por Clara Brull, fundadora y CEO del Grupo

Sin categorizar

Henkel, l’Institut Català d’Oncologia i Youtooday veuen reconeguda la seva tasca innovadora en RSE

Apunts i la Càtedra d’Economia Solidària de la Universitat Abat Oliba CEU han celebrat la 3a edició de la jornada “Implementar l’RSE”. Henkel, l’Institut Català d’Oncologia i YouTooday han vist