- Ahir La Vanguardia va publicar un monogràfic dedicat a l'RSE on es mostren models de negoci socialment responsable entre els quals hi ha Cafès Novell, KH Lloreda i DKV Assegurances, empreses membres de Respon.cat.
- En el monogràfic també es pot llegir l'article de Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, RSE: Per a quan la velocitat de creuer?
El monogràfic inclou entrevistes Josep Santacreu (DKV), Josep Maria Lloreda (KH Lloreda), Josep Novell (Cafès Novell), Ignacio Egea (Repsol), Juan Alfaro (Club de la Excelencia) i reportatges sobre l'RSE a sectors com l'hostaleria i el tèxtil, i les maneres d'invertir o de formar-se en RSE.
Josep Santacreu, conseller delegat de DKV Assegurances i president de la Fundació Integralia, que destaca el paper d'aquesta iniciativa per a millorar l'accés laboral per a persones amb discapacitat. Santacreu posa de relleu la importància d'entendre la Responsabilitat Social com un aspecte clau de la missió de l'empresa, i declara que "l'empresa no és un món a part, el mercat no és un enton diferent de la societat, tot està connectat i tots generem impactes mutus". [Doc sencer en pdf]
Josep Maria Lloreda, president de KH Lloreda, una empresa que sense prendre la decisió conscient de gestionar la responsabilitat social, sempre han buscat l'harmonia amb l'entorn i amb l'equip de treball, i aquest estil de fer empresa s'ha traduït en una gestió empresarial basada en el compromís, la sostenibilitat i l'eficiència. [Doc sencer en pdf]
Josep Novell, director financer i responsable d'RSC de Cafès Novell, on la Responsabilitat Social Empresarial és un atribut de l'empresa. Des dels inicis, a Cafès Novell s'aposta per la comercialització de cafè just per a conseguir les millors condicions per als treballadors en els països d'origen i preservar el medi ambient allà on es produeix. [Doc sencer en pdf]
[Article] RSE: per a quan la velocitat de creuer?
En la mesura que la Responsabilitat Social de les Empreses (RSE) s'ha instal·lat com un concepte (re)conegut en la gestió empresarial, tots ens sentim amb el dret de demanar-li alguna cosa. I és bo que sigui així perquè l'RSE es caracteritza per la capacitat d'escolta, de diàleg i de mostrar capacitat de resposta. De fet, a diferència d'altres enfocaments, no forma part del seu eix central desenvolupar una ètica unilateral; l'RSE té parets de vidre i portes obertes. O hauria, si és que parlem de RSE i no d'una altra cosa [article sencer en pdf]
Entrades relacionades: