Avui ja podem compartir aquest material audiovisual amb totes les empreses de Respon.cat, en el que és una mostra de les accions que podem anar fent en col·laboració amb la UOC
Han intervingut Josep Santacreu, Mercè Mullor, Josep Maria Lloreda, i Josep Maria Canyelles.
En el format per als alumnes, es pot visualitzar segons menú
Es tracta d'un magnífic material audiovisual, de 50 minuts, que els participants del Màster podran visualitzar segons menú, de manera que podran seleccionar les diferents intervencions o accedir a altres continguts. Tota una aposta de la UOC per desenvolupar tècniques avançades per als seus cursos de més interès.
La iniciativa s’emmarca en l’acord de col·laboració de la UOC i Respon.cat, la iniciativa empresarial que pretén desenvolupar la Responsabilitat Social de les Empreses a Catalunya, i que tot just començar els seus passos ja està integrada per 34 empreses, entre grans companyies i pimes.
Han intervingut en aquest material de Diàlegs UOC, Josep Santacreu, conseller delegat de DKV, Mercè Mullor, consellera delegada de Mullor, Josep Maria Lloreda, president de KH Lloreda, i Josep Maria Canyelles, expert en RSE. El periodista Toni Aira ha fet la presentació i moderació.
Tal com ja vam informar, la Universitat Oberta de Catalunya ha llançat el primer màster oficial que es fa a Catalunya sobre RSC. S'ha començat a fer en català i es preveu que a la propera convocatòria es pugui iniciar també en castellà, aprofitant que el fet de ser online permet arribar al públic català, espanyol i llatinoamericà.
Aquesta producció forma part de les intencions de col·laboració que es van manifestar en la firma del conveni de Respon.cat amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) per a desenvolupar iniciatives d’interès mutu, que també permet que alguns casos interessants d’empreses catalanes es treballin dins la formació de la UOC.
Aquest és un primer pas de la col·laboració entre Respon.cat i la UOC, i permetrà que bones pràctiques d’empreses catalanes siguin estudiades en el Màster, alhora que es podrà desenvolupar millor el coneixement sobre l’RSE, per mitjà d’altres elements de la formació, de les pràctiques, de les recerques acadèmiques que es puguin fer en el futur i posar-lo a disposició de les empreses i els professionals.
Micro entrevistes realitzades a empreses membres de Respon.cat. EBA Vallcarca mostra el sentit de l’RSE per a la seva organització i què els aporta ser membre de Respon.cat
L’Economia Circular és un dels Focus de l’RSE de Catalunya entès com un d’aquells temes d’interès en clau local. Una millora en la traçabilitat implicaria que cada residu rebés el tractament adequat
Ser socialment responsable no és una qualitat, és una obligació.
“Una part de l'ADN de l’empresa i un compromís amb la societat”
“Ha sido una jornada muy enriquecedora, de diálogo y cambio de impresiones, la esencia de la RSC”
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“Formar, investigar i transferir coneixement per transformar les persones, les organitzacions i la societat cap a la responsabilitat social i la sostenibilitat”
“Responsabilitat Social permanent, 365 dies l’any”
“L’RSE no es limita a l’acció, també és un marc des d’on repensar la societat”
“Que el progrés econòmic vagi acompanyat de progrés social i equilibri territorial”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Compromís compartit per a la transformació social”
“Compromís per a tothom. Cal donar una mica. Simplement és el cal fer-ho. Compromís des de dalt fins a baix”
"La Responsabilitat Social és un dels valors i principis bàsics del nostre sistema de gestió. L’entenem com un eix transversal que implica tots els nivells de l’organització i se centra en l’aportació de valor pels nostres grups d’interès."
“Després de la superació de la crisi empresarial, ara toca impulsar la Responsabilitat Social sense excuses”
“Hem d’entendre que la societat, cada cop menys, acceptarà una empresa que no sigui coherent i socialment responsable, i aquest ha de ser un dels motius per a les empreses que encara no hi creuen”
“Necesitamos más empresas con propósito y que trabajen por generar valor compartido”
“Tan de bo la filantropia arribi cada cop més lluny”
“La nostra organització ha de ser una part harmoniosa d'un sistema més ampli: un món que podem contribuir a fer millor a través de les persones i el medi ambient”
“L'RSC és el nostre ADN”
“Malgrat tot, estem al bon camí i queda molt per recórrer. Avancem!”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Tothom som corresponsables del que passa al nostre entorn i al món en general, hem de comunicar el que fem per donar exemple”
“Ètica i filantropia”
“És la manera d'entendre el paper de l'empresa dins la societat, que determina els seus objectius, accions i estratègia”
"Una part del pensament trascendent en la gestió empresarial"
“La empresa pasa a ser una entidad activa y colaborativa con la sociedad y el medio ambiente. Un tejido empresarial sostenible genera una producción similar y un consumidor consciente, dando prioridad a éstas a la hora de comprar”
“El benefici social ha d’estar en l’ADN de qualsevol empresa que es consideri saludable”
“Gent i empreses amb valors, ètica i responsabilitat és futur”
“Fer bé la feina i fer el bé amb la feina que desenvolupem”
“Cal treballar per incrementar el nivell ètic de la classe empresarial. RSC, eina que condueix a tot un canvi organitzacional en benefici de persones i medi ambient”
“La majoria de marques no importen a la gent. No poden continuar basant la competitivitat en eines tradidicionals. Ja no n'hi ha prou de dir el que fan, han de fer el que diuen i convertir l'RSE en un valor competitiu i eix transformador”
Utilizamos cookies para optimizar nuestro sitio web y nuestro servicio.
Funcional
Siempre activas
El almacenamiento o acceso técnico sea estrictamente necesario con el fin legítimo de posibilitar la utilización de un determinado servicio expresamente solicitado por el abonado o usuario, o con la única finalidad de efectuar la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Opciones
El almacenamiento o acceso técnico es necesario con la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el suscriptor o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que se utilice exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utilice exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin una citación, el cumplimiento voluntario por parte de su proveedor de servicios de Internet o registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada solo con este propósito generalmente no se puede usar para identificarlo.
Marketing
El almacenamiento técnico o el acceso son necesarios para crear perfiles de usuario para enviar publicidad o rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares.