Per lluitar contra el “greenwashing” i el “socialwashing” caldran moltes persones expertes capacitades en sostenibilitat
La jornada estat plena de sessions tècniques amb informació molt interessant i actualitzada sobre el retiment de comptes i les obligacions normatives europees.
Josep Santacreu, president de la Cambra de Comerç de Barcelona i president d’Honor de Respon.cat, ha pronunciat la ponència inaugural del congrés.
L’última de les sessions ha estat més aplicada a partir de com les empreses incorporen aquests aspectes ASG. La taula ha estat integrada per tres empreses membres de Respon.cat: Mercè Mullor, de Mullor SA, Míriam Porres, de Sorigué, i Mireia Hernán, d’Aigües de Barcelona, a més del coordinador de Respon.cat, Josep Maria Canyelles.
Cada empresa ha explicat la manera com desenvolupen el seu compromís i com porten a terme la gestió de la seva responsabilitat social. En el cas de Canyelles, la seva intervenció ha versat sobre la innovació que suposa gestionar l’empresa a partir d’un propòsit. Canyelles ha explicat els motius pels quals cada cop més empreses elaboren un propòsit i el tenen com a màxima declaració corporativa, així com algunes pistes sobre com es gestiona i els riscos que cal tenir en compte.
Finalment, s’ha fet referència al Manifest per una Economia amb Propòsit, promogut per Respon.cat conjuntament amb les organitzacions empresarials i professionals més importants, com ara els col·legis d’Economistes i d’Auditors, i on s’hi han adherit empreses com les presents a la taula rodona.
L’obligació de reportar la sostenibilitat pel que fa als impactes ambiental, social i de governança pot afavorir un augment del blanqueig ambiental i social, en anglès greenwashing i socialwashing. Les 2.000 empreses espanyoles afectades són les que compleixen dos d’aquests tres factors: tenir més de 250 treballadors, una facturació superior a 40 milions d’euros o actius superiors a 20 milions d’euros.
Per contra, el repte és oferir informes d’alt valor afegit, basats en unes pràctiques reals, i a partir d’una planificació i sistematització. Des de Respon.cat s’ha afegit que per damunt d’aquesta necessària sistematització convé avançar cap a un model de gestió del propòsit, amb lideratge, per garantir unes bases més robustes del compromís.
El II Congrés Català de Sostenibilitat ha estat organitzat pel Col·legi d’Economistes de Catalunya i el Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya i ha tingut lloc al Campus de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). També han intervingut a la inauguració i cloenda la directora general de Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental de la Generalitat de Catalunya, Mireia Boya; i Àngels Fitó, rectora de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).
Veure la notícia al Col·legi d’Economistes de Catalunya.
Us podria interessar també
Els territoris han de saber atreure talent, generar cohesió i activar la vida comunitària com a part del desenvolupament sostenible, segons una àmplia representació d’organitzacions
Dimecres 4 de desembre, una cinquantena d’empreses i organitzacions molt diverses, totes compromeses amb el desenvolupament sostenible, s’han reunit en el Seminari de Territori Socialment Responsable Igualada 2024 amb la
Una gran gala empresarial a la Llotja mostra l’evolució cap a un nou model de més responsabilitat i sostenibilitat
Els vuitens Premis de la Responsabilitat Social de Catalunya reconeixen cinc empreses, un territori i una persona. La sorpresa de la nit va ser una recreació dels ODS per artistes