Mercadona accelerarà la seva estratègia per reduir el plàstic amb una inversió de més de 140M d’euros

  • Mercadona, empresa membre de Respon.cat, augmentarà els recursos de l’estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic per “una Mercadona més verda”.
  • La cadena ha creat un equip de treball transversal per identificar i concretar els canvis que caldrà introduir en els diferents processos de la cadena de muntatge per reduir el plàstic.’

Dins del seu compromís de “Donar el Sí a Cuidar més el Planeta“, Mercadona té previst invertir més de 140 milions d’euros en els cinc anys vinents per reduir el plàstic a través de l’Estratègia 6.25.

La cadena va començar a treballar en aquesta estratègia el 2019, implicant tots els treballadors de l’empresa en el repte de Seguir Cuidant el Planeta i fent més sostenibles diferents processos de la cadena de muntatge.

L’Estratègia 6.25, que té el triple objectiu per al 2025 de reduir un 25 % el plàstic, fer tots els envasos reciclables i reciclar tots els residus plàstics, s’està duent a terme a través de 6 accions que impliquen canvis en diferents processos de la companyia, des de la definició dels envasos del futur fins a la coordinació amb els proveïdors, l’adaptació de les botigues, la gestió dels residus, la logística, etc.

En els darrers dos mesos, Mercadona ha adaptat 72 botigues de la cadena per transformar-les en Botigues 6.25, en què ja es poden observar avenços de l’Estratègia. El seu objectiu és escoltar l’opinió dels “Caps” (clients) i els treballadors respecte de totes les accions que l’empresa està desenvolupant en el context de l’Estratègia 6.25. De fet, durant aquest temps ja s’han rebut més de 1.300 suggeriments i opinions, tant de clients com de treballadores i treballadors, que estan contribuint a millorar les diferents accions que Mercadona està posant en pràctica.

About author

Us podria interessar també

Novetats

Grup Alba i Casa Dalmases al Valor Afegit de TV3

Casa Dalmases i Grup Alba, organitzacions membres de Respon.cat, haN estat protagonistes de les dues darreres emissions del reconegut espai televisiu “Valor Afegit” de TV3. Es trcata de dues iniciatives

Sense categoria

Convocatòria oberta de la 7a edició del Premi Barcelona a l’Empresa Innovadora en Conciliació i Temps

El Premi cerca reconèixer públicament la tasca de les empreses que incorporen en el seu pla de treball mesures innovadores de gestió del temps, conciliació i corresponsabilitat. Respon.cat manté un

Sense categoria

L’abordatge dels dilemes ètics en les organitzacions passa pel diàleg

Suara cooperativa, empresa membre de Respon.cat, acull la cinquena jornada del curs d’RSE de Respon.cat. La sessió es va centrar en els dilemes ètics que es plantegen dins les organitzacions