Els “qui, què, com” de la relació amb els grups d’interès a la 3a sessió del Programa de Formació en RSE de Respon.cat
- Ester Benach, directora d’Excel·lència i Responsabilitat Social de Clubs Claror, i Daniela Toro, representant de TSR Territori Socialment Responsable, empreses membres de Respon.cat, van participar a la sessió de formació d’RSE de Respon.cat.
- El Programa de formació en RSE està concebut per capacitar a partir de tallers fets per altres empreses membres, cosa que aporta valor d’aprenentatge compartit.
La tercera sessió del Programa de Formació en Responsabilitat Social de Respon.cat ha comptat amb Ester Benach, de Club Claror, i Daniela Toro de TSR Territori Socialment Responsable. Benach ha presentat de manera molt pràctica com les organitzacions poden incorporar la gestió responsable amb experiències reals. La directora d’Exel·lència i RSE de Claror també ha explicat com s’ha incorporat una gestió responsable a la seva organització. Així mateix, ha mostrat com a Claror donen la mateixa importància a tots els seus grups d’interès tot i que la intensitat de la relació pot variar.
Per la seva banda, Daniela Toro ha parlat sobre com les organitzacions poden millorar la relació amb els grups d’interès. Alguns dels aspectes que s’han destacat són la importància de definir els grups d’interès o ser capaços d’identificar-los i de classificar-los segons el seu nivell d’importància dins de l’organització. També com elaborar un mapa de grups d’interès i concretar quins missatges volem fer arribar a cada grup i per quin canal. Així mateix, Toro ha mostrat exemples d’altres organitzacions.
Durant la sessió també ha intervingut Àngel Giralt com participant del programa, per explicar com des de la seva empresa, Century21, treballen molt en xarxa amb el territori i com el seus agents son els que porten la relació directa amb la clientela i per tant son el canal més potent que tenen per fer arribar la missió i la filosofia de l’empresa.
Respon.cat organitza anualment el Programa de formació en RSE que té per objectiu capacitar les persones que dirigeixen o gestionen l’RSE aportant-los els coneixements i metodologia necessària per millorar l’exercici de la funció DiRSE.
La metodologia del programa també pretén generar un espai d’intercanvi entre les persones participants, de manera que es puguin intercanviar i analitzar bones pràctiques i es desenvolupin maneres innovadores d’abordar els reptes.
Podeu demanar més informació a formació@respon.cat
Entrades relacionades:
- Amb les aliances tothom hi guanya! #ODS17
- Una comunicació interna fresca i propera contribueix a millorar la gestió dels equips
- El nou paradigma organitzacional es basa en la confiança i l’empoderament de les persones
- L’actual entorn volàtil, incert, complex, ambigu obliga les empreses a mirar cap a un nou paradigma empresarial
- Els “qui, què, com” de la relació amb els grups d’interès a la 3a sessió del Programa de Formació en RSE de Respon.cat
- La frontera entre legalitat i ètica: el que és legal no és necessàriament ètic
Us podria interessar també
El Diari ARA recull les històries personals de confinament: explica’ls la teva!
Davant la demanda del Govern de confinament, el diari ARA, empresa membre de Respon.cat, llança una crida per recollir les històries de confinament de la ciutadania. S’ha habilitat una plataforma
?Bon Nadal i els millors desitjos d’un 2023 carregat de propòsit amb impacte
El Nadal pot ser un moment d’agafar forces per començar l’Any Nou sumant valors i responsabilitat. Comencem l’any repensant la raó d’ésser de l’organització, quin és el seu compromís i
[Vídeo] Airpharm s’anticipa a la crisi de la COVID-19 amb un protocol intern per evitar el contagi
Amb la voluntat de mostrar com responen les empreses compromeses davant la crisi del coronavirus, Respon.cat ha elaborat un recull de vídeos amb propostes, bones pràctiques, crides o altres iniciatives