- Tres empreses membres de Respon.cat, Acefat, Efebé - Grup Papelmatic i EBA Vallcarca exposen casos de bones pràctiques en el desenvolupament del compromís social de les pimes al Bizbarcelona.
- Les tres ponències serviran per elaborar tres vídeos amb contingut d’interès en tres dels vuit Focus de l’RSE a Catalunya: Desenvolupament econòmic responsable, Compromís amb el territori i Desenvolupament del capital humà (empresa saludable)
Respon.cat va celebrar la sessió “Bones pràctiques en el desenvolupament del compromís social de les pimes” al bizbarcelona, on tres pimes membres de l’associació van mostrar el seu model de gestió basat en l’RSE, vinculat a tres dels focus de l’RSE entre els vuit que composen el Projecte Focus de l’RSE a Catalunya.
Josep Maria Miranda Garuz, director gerent d’Acefat, ha exposat l’experiència de l’empresa, una iniciativa innovadora de gestió per si mateixa. Acefatés una entitat sense afany de lucre creada l’any 1990 per a desenvolupar un projecte de gestió integrada de les obres de serveis que es duen a terme a la via pública de la ciutat de Barcelona i que compta amb els socis següents: Ajuntament de Barcelona, Aigües de Barcelona, Endesa, Gas Natural, Vodafone, Red Eléctrica de España y Telefónica.
La missió de l’entitat és contribuir a l'excel·lència de la gestió de l’espai urbà i a la qualitat del subministrament de les xarxes de serveis i ho fan des d’un compromís social pel desenvolupament econòmic responsable i sostenible, en un entorn col·laboratiu que integra compromís, comunicació i consens, amb el màxim aprofitament de les TIC i cercant en tot moment una gestió administrativa i tècnica àgil i eficient, la màxima transparència i traçabilitat i la sostenibilitat.
Anna Fornt Baldrich, consellera delegada Grup Papelmatic i directora d’Efebé ha explicat com, degut al caràcter emprenedor i innovador del grup, el compromís amb el territori forma part del model de negoci de cada una de les empreses. Actuen de manera responsable amb el seu entorn social, ambiental, econòmic i emocional, oferint solucions d’higiene que milloren la salut i el benestar de les persones en el seu lloc de treball, així com millorant i potenciant la sostenibilitat i el compromís amb el medi ambient dels seus entorns laborals. I aquesta aposta es trasllada a través de 4 eixos:
- Compromís a través de la sostenibilitat del negoci.
- Compromís amb les persones
- Compromís en preservar el medi ambient
- Compromís en treballar per la comunitat: projectes socials i noves oportunitats d’inclusió laboral a diferents col·lectius
Toni Iruela López, metge de família i responsable d’RSE de l’ ha compartit la concepció d’empresa saludable definida pel grup de treball d’empreses membres de Respon.cat que està treballant en la matèria i que la defineix com: “organització que promou i protegeix la salut, la seguretat i el benestar de les persones amb qui interactua, amb un compromís explícit i d’una manera estructurada i continuada: els equips interns i els proveïdors, així com les seves famílies, la clientela i l’entorn proper”.
En el marc d’aquesta definició, ha exposat les pràctiques que porten a terme a l’empresa en els diversos àmbits que engloba l’enfocament d’empresa saludable:
- Ambient físic de treball
- Ambient psicosocial de treball
- Gestió de temps
- Hàbits de vida saludable
- Afectació a la salut de la comunitat
Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, ha conduït la sessió, remarcant la riquesa que aporta el coneixement d’experiències de bones pràctiques en RSE de cara a transmetre aquest model de gestió amb pràctiques fàcilment extrapolables a qualsevol organització.
Fotos de la sessió
Entrades relacionades:
Respon.cat en edicions anteriors al Bizbarcelona: