Presentació a Girona del llibre “Planta’t” de Josep Santacreu

Presentació a Girona del llibre “Planta’t” de Josep Santacreu

  • Trobada empresarial sobre els reptes actuals de la Responsabilitat Social de les Empreses i l’activisme empresarial.
  • El llibre “Planta’t. Crisi climàtica, boscos i salut humana”, del Dr. Josep Santacreu, és una crida a l’acció i al compromís de la societat.

Ens els darrers anys van augmentant les empreses que integren la responsabilitat social en el seu model d’empresa i l’estratègia corporativa i cada cop més incorporant un sentit de propòsit i fins i tot elements d’activisme empresarial.

Les empreses i el nostre compromís ens veiem interpel·lades tant per l’estat del Planeta com pels reptes d’una societat cada cop més diversa i més exigent, així com pel propi mercat. També les persones, especialment els joves professionals, valoren treballar en organitzacions que tinguin un sentit de propòsit que doni sentit a la seva tasca.

Santacreu, actual president de la Cambra de Comerç de Barcelona, reflexiona sobre si volem que ens recordin per haver donat l’esquena a aquesta emergència climàtica o per haver fet tot el possible per salvar la nostra llar.

Amb aquest acte, es pretén convidar les empreses gironines a seguir progressant en aquest camí i invitar a incorporar un sentit creixent de responsabilitat envers la societat generant un triple impacte econòmic, social i ambiental.

  • Data: dilluns 15 d’abril a les 18,30h
  • Lloc: Cambra de Comerç de Girona
  • Convoquen: GIG i Respon.cat

Confirmeu la vostra assistència

Josep SantacreuEl Dr. Josep Santacreu presideix des de fa mig any la Cambra de Comerç de Barcelona i el Consell de Cambres de Catalunya. En els darrers vint anys va ser el conseller delegat de DKV Assegurances però el seu compromís amb la salut, el medi ambient i la responsabilitat social en general el van portar a liderar algunes iniciatives de referència.

Fa uns anys, les Cambres de Comerç catalanes van promoure la creació d’una associació empresarial com a punt de trobada de les empreses més compromeses en gestió responsable. Respon.cat es va posar en marxa el 2014, sota la seva presidència. Avui segueix vinculat a Respon.cat com a president d’honor. Entre les moltes iniciatives que ha liderat cal destacar també “Plant for the Planet Spain”, dedicada a fomentar la captació de CO2 amb arbres arreu del món.

Fruit del seu compromís, Santacreu ha anat desenvolupant un marcat activisme empresarial, també des del vessant més personal, col·laborant en diverses iniciatives de la societat civil i ara recollint les seves propostes en el llibre que acaba de publicar, “Planta’t!”, una crida a l’acció i al compromís de la societat davant la crisi climàtica i l’impacte que té sobre la nostra salut i el planeta.

Nascut a Guissona (1958), Santacreu és llicenciat en Medicina per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor en Organització d’Empreses per la Universitat Politècnica de Catalunya. Graduat per la Stanford Graduated School of Business. També és diplomat en Gestió Hospitalària i en Administració i Direcció d’Empreses per ESADE, i en Economia de la Salut per la Universitat de Barcelona.

Joan Vila i Simon (Sarrià de Ter, 1954) és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya i enginyer en tecnologia paperera per la Universitat de Grenoble. Des de 1981 és director executiu de LC Paper 1881, S.A., una empresa mitjana catalana de fabricació de paper tisú que va obtenir el premi Pulp and Paper el 2011 per les millors impulsades en l’estalvi energètic i d’aigua durant la producció de paper. Actualment presideix PIMEC Energia. Ha estat professor del màster en tecnologia paperera i de l’assignatura L’energia de demà a la Universitat de Girona. A part de la seva experiència empresarial i formativa, des de l’any 2005 escriu una columna setmanal a Diari de Girona sobre economia empresarial i energia. També ha publicat llibres de divulgació i apareix regularment a diversos mitjans de comunicació (televisió i premsa escrita), especialment en debats relacionats amb el món de l’energia, l’empresa i la crisi climàtica.

Us podria interessar també

[Vídeo] Fundació Joia, ens adaptem amb eines digitals per a no aturar el servei a les persones

Amb la voluntat de mostrar com responen les empreses compromeses davant la crisi del coronavirus, Respon.cat ha elaborat un recull de vídeos amb propostes, bones pràctiques, crides o altres iniciatives

27 de juny: acte de llançament Manifest per una Economia amb Propòsit

El proper 27 de juny, a les 17h, presentem el Manifest per una Economia amb Propòsit al Saló dels Cònsols de la Casa Llotja de Mar (Pg d’Isabel II, 1,

Coneixes les claus per comunicar l’RSE amb seguretat?

Comunicar sobre l’empresa comporta oportunitats però també riscos seriosos: es pot caure en males pràctiques com el greenwashing. Respon.cat vol ajudar als responsables de comunicació en aquesta tasca amb la