Mallart Artesans Xarcuters, de la Fundació Mas Albornà, premiat pel programa d’inversió d’impacte Tiina

Mallart Artesans Xarcuters, de la Fundació Mas Albornà, premiat pel programa d’inversió d’impacte Tiina

La segona edició del programa d’inversió d’impacte Tiina, organitzat per la Fundació Daniel y Nina Carasso en col·laboració amb la Fundació Ship2B, ha escollit Mallart Artesans Xarcuters, la xarcuteria social impulsada per la Fundació Mas Albornà, com un dels 5 projectes d’impacte que rebran el premi final en forma de finançament a mida per a fomentar la seva tasca de transformació social.

Del centenar de projectes d’arreu de l’estat espanyol que es van presentar a la segona edició del programa, catorze van participar en la primera fase i, d’aquests, 7 van passar a la fase final, on van rebre un acompanyament més personalitzat amb l’objectiu de dissenyar una estratègia per maximitzar l’impacte social dels projectes.

D’aquests, 5 han estat els seleccionats per rebre el premi final del programa, consistent en l’adjudicació d’un finançament orientat a promoure la seva sostenibilitat econòmica i el seu impacte. En total, el programa Tiina destina 250.000 € a projectes que impulsen la transformació social, una societat més ecològica, justa i inclusiva.

Mallart Artesans Xarcuters ha rebut un finançament de 40.000 euros en reconeixement del seu compromís amb la inclusió social a través de l’elaboració d’embotits artesans.

Mallart és un projecte social que treballa per aconseguir dos objectius molt clars: fomentar la inclusió laboral de col·lectius vulnerables i, a la vegada, conservar la qualitat alimentària dels embotits de poble, dels de tota la vida, aquells que es fan de la forma més natural possible i amb les millors qualitats i posant en valor els ingredients i receptes de proximitat. Per aquest motiu, “el suport i la confiança de les fundacions Daniel y Nina Carasso i Ship2B ens reafirma en el nostre compromís de continuar creant oportunitats per a les persones amb discapacitat, trastorn mental o en risc d’exclusió”, ha declarat Joan Clotet, director de la Fundació Mas Albornà.

Mallart Artesans Xarcuters va renéixer el 2018 de la mà de la Fundació Mas Albornà i, des de llavors, ha rebut diferents premis i reconeixements tant per la seva tasca social com per la seva aposta per la innovació alimentària. El premi al creixement empresarial mitjançant la innovació del Clúster Catalonia Food Retail (2023) o el premi Innofòrum 2021 al “Gust més original” del Paté Rústic de Gall del Penedès IGP, en són alguns exemples.

Juntament amb Mallart, altres projectes guardonats en l’àmbit de l’alimentació sostenible han estat Ecocentral (centrada en la distribució d’aliments agroecològics en centres escolars), i la Fundació Mescladís (que promou la restauració sostenible i la integració social). En l’àmbit de l’art ciutadà, els projectes finançats han estat Cross Border i ConArte Internacional, que destaquen per la seva contribució a la conscienciació social i l’accés a la cultura per a tots els infants.

La campanya “Fem la botifarra a l’exclusió” arriba a Madrid

El tancament del programa Tiina va tenir lloc a Madrid el passat 28 de febrer, a l’Impact Hub, amb una sessió “Demo day” dissenyada amb l’objectiu que tots els participants poguessin explicar els seus projectes davant d’un públic format per professionals, empreses i institucions de l’ecosistema d’impacte, del món de l’alimentació i de la cultura.

Joan Clotet i Cristina Barbacil, directora de Comunicació de la Fundació Mas Albornà, van convidar els assistents a “fer la botifarra a l’exclusió de Mallart” en la línia de la campanya de comunicació que relaciona l’obrador de La Llacuna amb el projecte en favor de la inclusió.

Durant l’acte, Barbacil també va participar de la taula rodona organitzada per explicar l’experiència dels participants del Tiina.

Us podria interessar també

Sense categoria

Tarannà, viatges amb Sentit presenta la 5a memòria de sostenibilitat

Tarannà, viatges amb Sentit, empresa membre de Respon.cat, presenta la 5a memòria de sostenibilitat. Amb aquest document volen mostrar un reflex dels esforços, compromisos i il·lusions, més enllà de la

Sense categoria

Pimes compromeses avancen en la gestió de la seva Responsabilitat Social

Respon.cat organitza una trobada amb les empreses participants de les diferents edicions de l’RSE.Pime. • L’RSE.Pime és un programa d’acompanyament que permet crear un pla d’acció en Responsabilitat Social en

Sense categoria

Respon.cat va estar present al Marketplace amb un estand

L’estand de Respon.cat estava situat a la zona de plataformes promotores de la responsabilitat social, i disposava d’un rollup amb la identificació i un cartell fer per a l’ocasió amb