Dia internacional per l’Eradicació de la Pobresa

Cohesio_Social_Focus_Respon.cat

  • Respon.cat aprofita l’ocasió per reafirmar el seu compromís amb els ODS, i en concret amb l’eradicació de la pobresa en totes les seves formes i dimensions.
  • El projecte Focus de l'RSE de Catalunya, amb el Focus de cohesió social, promou que les empreses catalanes contribueixin a partir de pràctiques d’RSE a l’eradicació de la pobresa a Catalunya i al món.

 

El setembre de 2015 L’Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar a Nova York la declaració Transformar el nostre món: l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible. Dita declaració, apel·la els Estats signants a desenvolupar respostes nacionals ambicioses als reptes que planteja l’Agenda 2030, el primer dels quals és l’eradicació de la pobresa en totes les seves formes i dimensions. Segons dades de l’Eurostat[1], aquell mateix any, el 23,7% de la població de la Unió Europea (dels 28 Estats) es trobava en risc de pobresa o exclusió social. Per a Espanya aquest percentatge ascendia al 28,6%, esdevenint especialment crític per a la població infantil (nens i nenes menors de 17 anys) amb un 34,4%.

En resposta a l’apel·lació, el Govern de la Generalitat va identificar a principis de l’any passat, els reptes estratègics que suposa per al país cadascun dels ODS (recollits en l’informe L’Agenda 2030: transformar Catalunya, millorar el món). En motiu del Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa, avui 17 d’octubre, volem recordar aquells que comprèn el primer dels ODS i reafirmar el nostre compromís amb el seu assoliment:

  • Impulsar una oferta suficient d’habitatge social i habitatge públic de lloguer accessible per evitar l’exclusió social de les famílies i assegurar el seu accés a l’habitatge.
  • Assegurar l’abastament d’aigua potable per a tothom.
  • Reduir la precarietat energètica existent, incrementant la resiliència energètica de la població i disminuint la necessitat d’actuacions d’assistència social.
  • Compactar els ajuts i prestacions socials existents per avançar cap a una atenció integral de la persona.
  • Millorar la coordinació dels serveis socials amb els de salut, educació, habitatge, urbanisme, promoció econòmica, etc.
  • Millorar els serveis de promoció a l’autonomia personal i de suport a la vida quotidiana de la gent gran i les persones amb discapacitat o trastorns mentals.
  • Impulsar la superació del model familiar d’atenció a la dependència perquè les persones cuidadores surtin de la precarietat i l’economia submergida.
  • Reforçar l’atenció dels serveis socials a les famílies amb infants en situació de pobresa.
  • Implantar un sistema estable d’ajudes per a famílies amb infants sota el llintar de la pobresa, on l’infant sigui el titular del dret.
  • Posar en marxa programes de foment a l’ocupació i la millora de l’ocupabilitat per a persones en risc d’exclusió social.

Des de Respon.cat treballem per a identificar i promoure el paper que poden jugar les empreses catalanes en l’assoliment dels ODS. Contribuïm, per tant, a la lectura dels reptes mundials en clau local, al articular els ODS amb els Focus de l’RSE a Catalunya. D’aquesta manera, al promoure la cohesió social, la generació d’ocupació, la integració de persones en risc d’exclusió social, la qualitat ocupacional i el benestar i el compromís amb les comunitats on operen les nostres empreses membre, participem activament del gran repte que suposa eradicar la pobresa.

Així, aprofitem un dia com avui, per a posar en valor totes aquelles bones pràctiques i actituds que de manera directa o indirecta contribueixen a l’assoliment de les fites de país que defineix la Generalitat per a acabar amb la pobresa a Catalunya; i per a reafirmar el nostre compromís de treballar per a que cada dia siguin més les empreses que decideixen afrontar el repte de ser part de la solució.

 

 

[1] 2016, EUROSTAT. “People at risk of povery or social exclusión”. Disponible a http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/People_at_risk_of_poverty_or_social_ exclusion.

Us podria interessar també

“L’estratègia empresarial ha de ser l’element determinant per dissenyar el pla d’acció en RSE”, a la 1a sessió de la formació en RSE amb Ramon Novell

Ramon Novell, gerent de Cafès Novell, a la primera sessió del curs de Formació en RSE per comprendre el sentit empresarial de la responsabilitat social.  El Programa de formació en

Respon.cat publica la comunicació als grups d’interès sobre el compromís amb els Principis del Pacte Mundial

La comunicació dirigida als grups d’interès fa referència al compromís 2016-2017 envers els Principis del Pacte Mundial de Nacions Unides. Respon.cat vol evidenciar-hi el seu suport al Pacte Mundial i

La responsabilitat fiscal, el repte que Joan Iglesias proposa als directius de Respon.cat

Tal com vam anunciar, ahir va tenir lloc el primer Fòrum directiu de Respon.cat, adreçat al nivell directiu de les empreses membres de la iniciativa, per tal de reflexionar sobre aspectes rellevants de