7 de juliol: Dia Internacional de les Cooperatives

7 de juliol: Dia Internacional de les Cooperatives

  • Amb motiu del Dia Internacional de les Cooperatives que se celebra el 7 de juliol en el marc d'una setmana en què les cooperatives obren les seves portes amb activitats diverses, Respon.cat publica un monogràfic amb entrevistes, articles de persones referents del món cooperatiu.
  • Cinc organitzacions membres de Respon.cat operen sota la fórmula jurídica de cooperativa.

Aquest 7 de juliol de 2018 se celebra el 96è Dia Internacional de les Cooperatives, amb el lema “societats sostenibles gràcies a la cooperació”, el qual cerca posar l’accent en la contribució de les cooperatives a l’assoliment de l’ODS 12, relatiu a la producció i al consum responsables. Per saber-ne més podeu consultar el Manifest, que s’ha difós des de l’Aliança Cooperativa Internacional (entitat que representa avui uns 1.200 milions de persones membres de cooperatives). En aquest es destaca que les cooperatives acompleixen un triple paper en l’assoliment dels ODS:

  • Com actors econòmics, creen oportunitats de feina, mitjans de vida i generació d’ingressos.
  • Com empreses amb objectius socials i centrades en les persones, contribueixen a l’equitat i la justícia social.
  • Com institucions democràtiques, són controlades pels seus membres i desenvolupen un paper de lideratge en societat i a les comunitats locals.

Reafirmant aquest compromís de les cooperatives amb els ODS, el 2016 l’Aliança Cooperativa Internacional va llençar la campanya www.Coopsfor2030.coop.

Les cooperatives membre de Respon.cat també se sumen al Dia Internacional del Cooperativisme i reivindiquen el seu compromís amb la producció i el consum sostenibles, i per tant amb l’ODS 12. Per fer-ho palès ens han fet arribar cadascuna una frase que cerca resumir la seva manera d’entendre el vincle entre cooperativisme i sostenibilitat.

CreaRSA: La intercooperació és la nostra eina fonamental, ja que ens permet crear mecanismes de producció i consum més responsables i solidaris i, en conseqüència, la consolidació d'un mercat social que desenvolupi territoris cada vegada més sostenibles.

Suara: Les cooperatives creem valor social des d'una producció local buscant una distribució de la riquesa més justa.

clade, grup empresarial cooperatiuGrup Clade: Per un model econòmic més respectuós amb els treballadors i la societat.

Abacus: Som una cooperativa, compartim la propietat i repercutim els beneficis, tot ampliant l'impacte social.

Vector5 | excel·lència i sostenibilitat: Som cooperativa i el nostre propòsit és un món sostenible. Contribuïm als Objectius de Desenvolupament Sostenible promovent un model d’empresa, amb valors integrats a l’estratègia de gestió.

Entrades relacionades.

About author

Us podria interessar també

Membres

L’impacte social de les empreses a través de les fundacions del territori

Jornada per debatre sobre com l’RSC ha de millorar l’impacte en el territori. Castell de Raymat organitza aquest esdeveniment en col·laboració amb Respon.cat. Un dels reptes en el camp de

Sense categoria

[Vídeo] Què aporta a EBA Vallcarca ser membre de Respon.cat?

Micro entrevistes realitzades a empreses membres de Respon.cat. EBA Vallcarca mostra el sentit de l’RSE per a la seva organització i què els aporta ser membre de Respon.cat

Últimes notícies

“Les empreses s’han de repensar i han d’incorporar un propòsit a la seva estratègia”, diu Rafel Oncins, president de Respon.cat, entrevistat al Diari Ara

El Seminari de Territori Socialment Responsable Igualada 2024 va marcar una fita important com a espai de diàleg i col·laboració entre organitzacions per abordar reptes socials i ambientals. L’administració pública