- Voluntaris.cat i Respon.cat, determinats a fomentar les bones relacions entre empreses i entitats
- El Born CC acollirà el proper 20 d’octubre el marketplace 2014, un punt de trobada on més de 70 entitats i empreses compartiran, analitzaran i donaran impuls a la seva activitat en l’àmbit de la Responsabilitat Social i el voluntariat.
Voluntaris.cat organitzarà el proper 20 d’octubre al recinte d’El Born CC la segona edició del marketplace. Enguany aquest esdeveniment es converteix en un dels actes centrals de la celebració de la designació de Barcelona com a Capital Europea del Voluntariat, i forma part de l’agenda dels actes commemoratius del Tricentenari.
Respon.cat col·labora en l'esdeveniment amb la voluntat de fer créixer una aliança estratègica en el marc d'una finalitat més àmplia centrada en el desenvolupament de les relacions entre empreses i entitats socials. Per això, el conveni de relació preveu un seguit d'accions a més d'una voluntat general.
Sovint les empreses troben dificultats en el desenvolupament de la seva responsabilitat social envers la comunitat i, per la seva banda, moltes entitats no disposen dels coneixements necessaris per apropar-se a les empreses i moltes vegades desconeixen el compromís social de les empreses. Per això, el marketplace es presenta com un espai facilitador, per a fomentar i debatre sobre el futur d’aquesta relació tan necessària i imprescindible per la tasca transformadora social que realitzen milers de voluntaris a Catalunya.
A banda dels més de 70 estands distribuïts pels passadissos centrals d’El Born CC, durant tot el dia s’organitzaran diverses activitats formatives, intercanvi d’experiències d’èxit i col·laboració, i debat sobre el sector del voluntariat. Hi participaran entitats del tercer sector, centres especials de treball i empreses d’inserció; empreses que desenvolupen o volen desenvolupar accions de Responsabilitat Social; administracions públiques relacionades amb el tercer sector; plataformes i universitats que promouen l'RS i en fan recerca, difusió i formació; i mitjans de comunicació que fan la important tasca de difondre’n les activitats.
Un dels plats forts del marketplace 2014 serà l’Espai Diàlegs, sis taules de debat constituïdes per ponents del món acadèmic i empresarial del nostre país, i moderades per periodistes de referència, on es reflexionarà entorn el món del voluntariat i alguns dels àmbits on la seva presència ha esdevingut central:
- Empresa. Responsabilitat Social i voluntariat.
- Social. Món local i voluntariat.
- Ocupació. Voluntariat i llocs de treball a Europa.
- Participació ciutadana. Voluntariat esportiu, cultural, ambiental, educatiu.
- Responsabilitat Social i clubs de futbol professional.
- Societat. Moviments socials i voluntariat.
La implicació de Respon.cat es concreta en:
- Estand de Respon.cat (entre els 10 de "plataformes")
- Col·laborar en la difusió
- Pitching Solidari (15.30 – 18.00 h Sala Moragas). Aportar primera fila d'experts en comunicació.
- Aportar expert per a un dels Espai Diàlegs.
- Dues accions de mig matí (2h) cadascuna:
- Descoberta oportunitats socials (10 persones). Adreçat a pimes i microempreses; Empreses que tenen Bones pràctiques però que podrien conèixer millor com abordar la relació amb la societat
- Seminari Territori Socialment Responsable
L’organització del marketplace 2014 és obra de Voluntaris.cat (FCVS), qui treballa per promoure i regular les bones pràctiques del voluntariat social i el reconeixement de la seva importància com a xarxa transformadora, agent promotor de canvis socials i protagonista de l’acció entre els més desafavorits.
Catalunya és una de les regions europees més actives en acció voluntària. Segons dades de la Generalitat,1.275.000 persones (17% de la població) dediquen part del seu temps a dur a terme accions de voluntariat en qualsevol de les seves formes: social, cultural, comunitari, ambiental i internacional.
Cobertura en xarxes socials:
La primera edició es fa fer al 2011 al Museu Marítim de Barcelona, i ja va comptar amb la implicació del Consell de Cambres en el consell assessor. A partir d'aquesta segona edició es pretén que tingui caràcter bianual, i la implicació anirà més enllà a partir de la firma d'un conveni entre la FCVS i Respon.cat. Podeu veure un reportatge del MarketPlace 2011: