Respon.cat és una iniciativa que vol implicar les empreses grans, mitjanes o petites més compromeses amb la Responsabilitat Social, amb l’objectiu de promoure un salt qualitatiu i quantitatiu de l’RSE a Catalunya. Respon.cat, com a organisme de referència en RSE a Catalunya, vol ajudar a repensar com fer empresa al segle XXI millorant la relació amb l’entorn i els grups d’interès. Es pretén oferir l’espai de trobada i col·laboració entre empreses de sectors, territoris i dimensions diverses, per tal de construir una iniciativa que sigui de servei per a una gran diversitat d’empreses sabent captar el sentit diferencial que l’RSE pot tenir en cadascuna. Les seves quatre línies d'actuació pretenen cobrir objectius diversos, tant per desenvolupar el lideratge responsable, promoure la capacitació i el desenvolupament, fomentar l'RSE en el conjunt del teixit empresarial i fomentar l'RS en els diversos territoris i sectors. [Accedir a tríptic de presentació] Alhora també s'han previst mesures i òrgans de participació per tal de tenir una relació directa amb amb organitzacions empresarials, organismes acadèmics, o representants de la societat civil, per tal de poder crear sinergies en el repte de desenvolupar l'RSE a Catalunya.
Quotes
En tant que associació empresarial, les activitats estan sostingudes per les organitzacions membres a partir de les quotes anuals. Per tal que Respon.cat sigui un espai comú d'empreses de totes dimensions, s'ha previst una política de quotes que sigui assequible. A més, l'aplicació d'aquestes quotes es fa amb proporcionalitat al temps de l'any transcorregut. Accedir a informació de quotes
Per al 2015 és de 3.000€ per a empresa gran, 1.000€ per a pimes mitjanes i 500€ per a pimes petites, segons el concepte europeu de pime. En el cas dels organismes acadèmics, hi ha una quota específica de 2.000€ per als grans, 750€ per als mitjans i 500€ per als petits. A, més, l’aplicació d’aquestes quotes es fa amb proporcionalitat al temps de l’any transcorregut. Així, a partir del segon trimestre de cada any, les quotes s’aplicaran d’acord amb aquest criteri:
Respon.cat convida empreses a participar en el Pitching solidari del Marketplace El Marketplace tindrà lloc dilluns 20 d’octubre al CC El Born, amb l’objectiu de facilitar un espai on voluntaris,
Després d’un dia intens de Marketplace, Josep Maria Canyelles va aportar les conclusions del dos debats Respon.cat, que s’havien celebrat al matí. El primer debat, de 10 a 12 hores
El proper 19 d’octubre tindrà lloc la sessió virtual “Comprendre el sentit de la Responsabilitat Social”. Aquesta sessió té l’objectiu de compartir experiència entre empreses membres per tal capacitar les
Iniciativa empresarial per al desenvolupament de la responsabilitat social a Catalunya
Ser socialment responsable no és una qualitat, és una obligació.
“Una part de l'ADN de l’empresa i un compromís amb la societat”
“Ha sido una jornada muy enriquecedora, de diálogo y cambio de impresiones, la esencia de la RSC”
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“Formar, investigar i transferir coneixement per transformar les persones, les organitzacions i la societat cap a la responsabilitat social i la sostenibilitat”
“Responsabilitat Social permanent, 365 dies l’any”
“L’RSE no es limita a l’acció, també és un marc des d’on repensar la societat”
“Que el progrés econòmic vagi acompanyat de progrés social i equilibri territorial”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Compromís compartit per a la transformació social”
“Compromís per a tothom. Cal donar una mica. Simplement és el cal fer-ho. Compromís des de dalt fins a baix”
"La Responsabilitat Social és un dels valors i principis bàsics del nostre sistema de gestió. L’entenem com un eix transversal que implica tots els nivells de l’organització i se centra en l’aportació de valor pels nostres grups d’interès."
“Després de la superació de la crisi empresarial, ara toca impulsar la Responsabilitat Social sense excuses”
“Hem d’entendre que la societat, cada cop menys, acceptarà una empresa que no sigui coherent i socialment responsable, i aquest ha de ser un dels motius per a les empreses que encara no hi creuen”
“Necesitamos más empresas con propósito y que trabajen por generar valor compartido”
“Tan de bo la filantropia arribi cada cop més lluny”
“La nostra organització ha de ser una part harmoniosa d'un sistema més ampli: un món que podem contribuir a fer millor a través de les persones i el medi ambient”
“L'RSC és el nostre ADN”
“Malgrat tot, estem al bon camí i queda molt per recórrer. Avancem!”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Tothom som corresponsables del que passa al nostre entorn i al món en general, hem de comunicar el que fem per donar exemple”
“Ètica i filantropia”
“És la manera d'entendre el paper de l'empresa dins la societat, que determina els seus objectius, accions i estratègia”
"Una part del pensament trascendent en la gestió empresarial"
“La empresa pasa a ser una entidad activa y colaborativa con la sociedad y el medio ambiente. Un tejido empresarial sostenible genera una producción similar y un consumidor consciente, dando prioridad a éstas a la hora de comprar”
“El benefici social ha d’estar en l’ADN de qualsevol empresa que es consideri saludable”
“Gent i empreses amb valors, ètica i responsabilitat és futur”
“Fer bé la feina i fer el bé amb la feina que desenvolupem”
“Cal treballar per incrementar el nivell ètic de la classe empresarial. RSC, eina que condueix a tot un canvi organitzacional en benefici de persones i medi ambient”
“La majoria de marques no importen a la gent. No poden continuar basant la competitivitat en eines tradidicionals. Ja no n'hi ha prou de dir el que fan, han de fer el que diuen i convertir l'RSE en un valor competitiu i eix transformador”
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional
Sempre actives
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
Estadístiques
L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.