#ODS Objectiu 4: Garantir una educació inclusiva i de qualitat per a tothom i promoure l’aprenentatge al llarg de la vida

ODS_Objectius_Desenvolupament_Sostenible_Respon.cat_SDG_Icons_quadrat_CAT“Garantir una educació inclusiva i de qualitat per a tothom i promoure l'aprenentatge al llarg de la vida” és el quart dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) aprovats per Nacions Unides per al període 2015-2030

ODS_Objectius_Desenvolupament_Sostenible_Respon.cat_SDG_Icons_CAT-01-04La consecució d'una educació de qualitat és la base per millorar la vida de les persones i el desenvolupament sostenible. S'han produït importants avenços amb relació a la millora en l'accés a l'educació a tots els nivells i l'increment en les taxes d'escolarització a les escoles, sobretot en el cas de les dones i les nenes. S'ha incrementat en gran mesura el nivell mínim d'alfabetització, si bé cal redoblar els esforços per aconseguir majors avanços en la consecució dels objectius de l'educació universal. Per exemple, s'ha aconseguit la igualtat entre nenes i nens en l'educació primària en el món, però pocs països han aconseguit aquest objectiu a tots els nivells educatius.

Dades i xifres

4.1 Per al 2030, vetllar perquè totes les nenes i tots els nens acabin els cicles de l'ensenyament primari i secundari, que ha de ser gratuït, equitatiu i de qualitat i produir resultats d'aprenentatge rellevants i eficaços per a aquest Objectiu 4

4.2 Per al 2030, vetllar perquè totes les nenes i tots els nens tinguin accés a serveis d'atenció i desenvolupament en la primera infància i a ensenyament preescolar de qualitat, per tal que estiguin preparats per a l'ensenyament primari

4.3 Per al 2030, assegurar l'accés en condicions d'igualtat per a tots els homes i les dones a una formació tècnica, professional i superior, inclosa la universitat, accessible i de qualitat.

4.4 Per al 2030, augmentar substancialment el nombre de joves i adults que tenen les competències necessàries, en particular tècniques i professionals, per accedir a l'ocupació, el treball decent i l'emprenedoria

4.5 Per al 2030, eliminar les disparitats de gènere en l'educació i garantir l'accés en condicions d'igualtat de les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els infants en situacions de vulnerabilitat, a tots els nivells de l'ensenyament i la formació professional

4.6 Per al 2030, garantir que tots els joves i una proporció substancial dels adults, tant homes com dones, tinguin competències de lectura, escriptura i aritmètica

4.7 Per al 2030, garantir que tots els alumnes adquireixin els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible, mitjançant l'educació per al desenvolupament sostenible i l'adopció d'estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d'una cultura de pau i no violència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i de la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible, entre altres mitjans

4.a Construir i adequar instal·lacions escolars que responguin a les necessitats dels infants de i les persones amb discapacitació i que tinguin en compte la perspectiva de gènere, i que ofereixin entorns d'aprenentatge segurs, no violents, inclusius i eficaços per a tothom

4.b Per al 2020, augmentar substancialment a nivell mundial el nombre de beques disponibles per als països en desenvolupament, en particular els països menys desenvolupats, els petits Estats insulars en desenvolupament i els països d'Àfrica, perquè els seus estudiants puguin matricular-se en programes d'estudis superiors, inclosos programes de formació professional i programes tècnics, científics, d'enginyeria i de tecnologia de la informació i les comunicacions, en països desenvolupats i altres països en desenvolupament

4.c Per al 2030, augmentar substancialment l'oferta de mestres qualificats, entre altres coses mitjançant la cooperació internacional per a la formació de docents en els països en desenvolupament, especialment els països menys desenvolupats i els petits estats insulars en desenvolupament

Enllaços

 

Us podria interessar també

Sense categoria

[Article] Daniel Ortiz a El Periódico "Compromís, reputació i èxit"

Daniel Ortiz, director de l’Àrea d’Innovació Social de l’Institut Cerdà i membre de la Junta Directiva de Respon.cat, va publicar ahir l’article “Compromís, reputació i èxit” a El Periódico.L’article constata un nou

Sense categoria

La norma ISO 14001 de gestió ambiental ja està disponible en català

Forma part d’un conjunt de normes que volen donar resposta a la creixent importància de la gestió ambiental en els processos de negoci de les organitzacions   S’acaba de publicar

Sense categoria

Càpsula de coneixement sobre "Cohesió social"

Aquest proper dimarts tindrà lloc una nova càpsula de coneixement com les que Respon.cat ja va oferir l’any passat. En aquesta ocasió el tema estarà centrat en la cohesió social i com