Carta a les empreses membre de Respon.cat

Carta de la presidenta

Benvolguts i benvolgudes,

Assistim a moments molt difícils per a les empreses, com a avantsala d’uns mesos d’incertesa per la situació excepcional provocada pel coronavirus SARS 2. En aquest context, des de junta directiva de Respon.cat volem mostrar el suport a les empreses membres i als seus equips per les possibles afectacions. Per a moltes empreses, pimes i autònoms es tracta d’una situació de gran impacte, i esperem que ens en puguem recuperar en condicions. Ens cal un esforç col·lectiu enorme per garantir la continuïtat de tot aquest teixit d’empreses que és plenament viable però que potser no disposa de múscul financer per superar temporals tan contundents.
La responsabilitat social de les empreses (RSE), que ens uneix als membres de Respon.cat, és més vigent que mai. Hem entrat en un nou estadi en què la vulnerabilitat serà cada cop més gran i l’RSE haurà d'abordar el repte de la resiliència. Comencem a intuir que aquesta situació dramàtica no haurà estat puntual sinó que pot convertir-se en part dels escenaris de futur i ens caldrà comprendre com hem de preparar les empreses i la societat, amb més capacitat d’intercooperació, amb uns models organitzacionals més avançats. Ara tothom hauria d’entendre que disposar d’empreses amb sentit de responsabilitat social és més important que mai. Hem de reforçar per a l’RSE un sentit d’actor comunitari, visibilitzar l’empresa com un actiu de la comunitat, que mostra un sentit de compromís i que es mou per fer que la vida continuï en moments de crisi i per ajudar a aportar solucions i recursos.
A banda d’aturar l’activitat presencial de l’associació, ens agradarà seguir sent d’utilitat per als membres i aportar espais de trobada que puguin sumar en aquests moments de crisi. En aquest sentit, afavorirem nous espais de relació sobre com abordem la situació amb el focus posat en aquells aspectes més relacionats amb la nostra responsabilitat social i el desenvolupament sostenible.

Mercè Mullor i Boix
Presidenta

Us podria interessar també

Aquest estiu fem-la grossa…l’RSE! #RSE_Estiu

Aquest estiu un Bona Pràctica d’RSE al dia: us proposem un estiu repassant les Bones Pràctiques que hem recopilat durant les cinc edicions del Premis de l’RSE de Catalunya. En

Una comunicació interna fresca i propera contribueix a millorar la gestió dels equips

Criteria RRHH i TSR Territori Socialment Responsable, empreses membres de Respon.cat, han participat en la sisena sessió de Formació en RSE de Respon.cat parlant sobre com gestionar la Responsabilitat Social

N2a Express, green màrqueting

Encarem el nou repte d’aquesta crisi sanitària i econòmica, amb més creativitat, i amb un enfocament més clar dels nostres valors. Creie que l’economia social, independent de l’activitat de l’empresa,