- Respon.cat ha organitzat una sessió destinada a millorar les habilitats de portaveus amb l'expert en comunicació Joan Francesc Cànovas, a l'espai de la Fundació Joia i Apunts
- La sessió ha estat en format taller i ha servit per aportar mètode, estructurar discurs i analitzar els estils de comunicació verbal i no verbal
El passat dis 10 es va dur a terme el taller de millora d'habilitats de portaveus en intervencions professionals i personals a l'espai de la Fundació Joia i Apunts, membres de Respon.cat, amb el periodista i expert en comunicació Joan Francesc Cànovas.
És el segon any que es planteja aquesta sessió com a suport a les empreses membres que intervenen en el bizbarcelona i les valoracions de tots els participants són molt satisfactòries donat que es tracta d'una sessió taller personalitzada que aporta aprenentatges pràctics molt útils en presentacions públiques, ja sigui en l'àmbit professional o personal.
La sessió taller es va iniciar amb una breu gravació individual de les persones que faran la ponència al bizbarcelona, Beatriz Castillo, responsable de comunicació i RSE d'Apunts, i Joana Amat, codirectora general d'Amat Immobiliaris, que més tard va servir per analitzar els estils de comunicació, les fortaleses i les febleses comunicatives de cada participant a fi d'extreuren el màxim profit les primeres, i entomar com a reptes a treballar en profunditat les segones.
Durant la sessió es va aportar mètode per a la preparació d'una presentació, un dels aspectes claus per a una comunicació eficaç, entès aquest mètode com una manera, no l'única, de plantejar la intervenció en públic, però sobretot destacant la importància d'aplicar un mètode.
També es van abordar elements de la comunicació no verbal. Està comprovat que la comunicació no verbal preval en una proporció de 90/10 per sobre la verbal, i és per això que cal cuidar molt més el parallenguatge, l'aparença, la gestualitat, i l'estil comunicatiu, cosa que sovint queda en un segon pla.
Cànovas va acabar la sessió amb el decàleg de la comunicació, una pauta a seguir per aconseguir una comunicació eficaç en les nostres intervencions, adequada al públic a qui ens dirigim, ajustada en el temps que ha de durar aquesta intervenció, i amb capacitat de captar l'atenció de la nostra audiència.
Focalitzant matèries clau per a la gestió de l’RSE de les Pimes
Respon.cat participarà enguany en el bizbarcelona amb tres pimes que mostraran les bones pràctiques d'RSE en tres àrees clau vinculades al projecte Focus de l’RSE a Catalunya
Beatriz Castillo, responsable del departament de Comunicació i RSE d’Apunts, una empresa d’economia social que adopta criteris ètics en tota l’actuació empresarial i es basa en el compromís econòmic, social i ambiental, que explicarà com es treballa la Cohesió social i com aconsegueixen generar impacte amb aquesta estratègia de gestió
Joana Amat, codirectora general d’Amat Immobiliaris, una empresa familiar que aposta per la formació del personal i fomenta l’entusiame i la implicació de l’equip de treball. Basaran la seva intervenció en el Desenvolupament del capital humà
Jordi Cuixart, director general d’Aranow Packaging Machinery, una pime amb un lideratge marcat per un profun sentit ètic i per la importància de les relacions entre l’empresa i la societat. La seva intervenció tractarà l’Ètica de les organitzacions