Donem la benvinguda a setze noves empreses membres a Respon.cat

Donem la benvinguda a setze noves empreses membres a Respon.cat

Donem la benvinguda a setze noves empreses com a membres de Respon.cat (ordenades segons la seva data d’incorporació, d’anterior a més recent): Consultoria d’Estratègies Lingüístiques, Both People & Comms, Fundació Impulsa, Music Training Lab, Institut Opinòmetre, Clínica Mi Nova Aliança, Damm, Metanoia, Castell de Raymat, Pere Claver Grup, Dinàmic Comunicació, Sorigué, Torrons i Mel Alemany, Fundació Formació i Treball, Grup Vall Companys i Instrumentación Analítica.

Respon.cat acull empreses d’àmbits i dimensions molt diverses, totes caracteritzades pel compromís amb la responsabilitat social. A continuació, us presentem aquestes empreses, tal com elles es defineixen, i com entenen la responsabilitat social.

Consultoria d’Estratègies Lingüístiques

Consultoria d'Estratègies Lingüístiques CEL logo

Consultoria d’Estratègies Lingüístiques (CEL) és una corporació centrada en la gestió de les llengües en l’àmbit empresarial. Dissenyem i apliquem plans estratègics orientats a la gestió lingüística responsable. Als territoris catalanoparlants, això implica fonamentalment incrementar l’ús normal del català en tots els àmbits d’interacció i funcionament. Com a part dels plans lingüístics, després d’avaluar l’ús del català en un entorn determinat, dissenyem i dinamitzem sessions formatives de caràcter participatiu en què s’expliquen les causes psicològiques de la norma de convergència al castellà i, sobretot, s’aprenen i es practiquen recursos per a superar-la. Treballem amb eines teòriques i pràctiques de la psicologia, que ens permeten d’incidir en les conductes individuals, amb l’objectiu que els catalanoparlants aprenguem a mantenir-nos en català amb la màxima comoditat.
També oferim tallers adreçats als no catalanoparlants perquè aprenguin recursos conductuals que els facilitin l’aprenentatge de la llengua en un context en què els parlants nadius, sovint es resisteixen a mantenir-se en català amb ells.

celobert.eu

Both People & Comms

Both logo

Creem contingut i experiències per a connectar a les persones.

En Both som profundament humanistes. Entenem la complexitat, lloem la diversitat i valorem la singularitat. Les coses no es poden simplificar perquè siguin l’un o l’altre. La tecnologia pot ser binària, però els humans no ho són. Explorem tots dos costats de la història i ajudem a comprendre.

Ajudem les persones a pensar diferent connectant-los a mons inspiradors com el d’art i cultura, ciència, art i tecnologia, cultura digital i creativitat.

Estem a favor de construir ponts, no murs. Ajudem als líders a no ser jutges, sinó agents de canvi, a escoltar amb empatia.

Construïm un terreny comú per a ajudar al fet que les persones es connectin amb si mateixes, entre elles, a una causa o a una organització.

En Both ajudem les organitzacions a crear un context, una narrativa, una cultura i un lideratge per a impulsar el compromís. Humanitzem les organitzacions entenent les tendències de la societat i les necessitats humanes que reformulen l’experiència dels empleats. Connectem coneixements amb solucions. Alineem cultura i estratègia.

En Both estem compromesos amb la contínua actualització i creativitat de tot allò que es pot fer per a millorar el benestar dels empleats en les organitzacions. Ho fem en el dia a dia i en moments especialment que importants o sensibles.

Ajudem a crear una cultura de pertinença, inspiració i inclusió, i sostenir-ho a través de la coherència en els comportaments: predicar amb l’exemple. Ens centrem en les relacions humanes, les experiències i les converses. Fomentem els llaços.

La nostra brúixola en aquests temps incerts és el pensament futur i l’impacte positiu. Ajudem a dissenyar experiències de transformació organitzacional fomentant una cultura de confiança i que capaciti als empleats per a la participació, que connectin amb un propòsit comú i al fet que siguin ells mateixos. Ens preocupem per l’èxit del factor humà en processos de transformació. La creativitat, la flexibilitat, la simplificació i l’empatia són les nostres eines per a ajudar les organitzacions a tenir èxit en l’alineació de la seva gent (emprats – clients – societat) amb la seva visió de futur. Ens transformem a través de converses. Alineem Kronos & Kairos. Creem experiències de canvi a un ritme humà en un context accelerat i exponencial. La nostra experiència en People & Comms és la palanca que activa la Transformació.

En tot allò que fem, el Propòsit & Sostenibilitat és el nostre far, la qual cosa ens guia, la qual cosa ens dona sentit. Tot ésser humà necessita sentir que forma part d’una cosa més gran que ells mateixos. Busquem aconseguir l’impacte positiu en tot el que fem. El canvi ha d’estar impulsat per un propòsit i orientat a un per què. Ha de ser dirigit per valors i sustentat sobre els hàbits. Ajudem persones i organitzacions a evolucionar de grans a genials.

Per què triar quan pots tenir Both?

weareboth.com

Fundació Impulsa

Fundació Impulsa LogoLa Fundació Impulsa promou la igualtat d’oportunitats dels joves a través de l’acompanyament en la seva formació, inserció laboral i creixement personal.

Joves seleccionats amb criteris econòmics i de motivació per seguir estudiant reben suport per cursar cicles de Formació Professional (FP) i millorar la seva inserció laboral. L’acompanyament als joves Impulsers es fa d’una manera integral, oferint suport en diferents àmbits: econòmic, a través del finançament dels estudis de Formació Professional; tecnològic, amb la donació d’un ordinador portàtil; humà, amb formacions transversals i la vinculació a una entitat del territori; social, amb l’acompanyament d’una persona mentora, i laboral, amb formacions i estades formatives a empreses.

Durant l’estada a Impulsa, el jove compta amb l’acompanyament de l’equip psicopedagògic de la Fundació.

Des de 2015 hem becat 560 joves, 85% dels quals han finalitzat els cicles de FP (versus el 50% de la mitja catalana) i un 74% troben feina vinculada amb els seus estudis.

Per la Fundació Impulsa la Responsabilitat Social és l’eina estratègica que ens permet mantenir el nostre compromís en vers la igualtat d’oportunitats dels joves a Catalunya i fer-ho de forma responsable amb tots els nostres grups d’interès.

fundacioimpulsa.org

Music Training Lab

Music Training Lab logoA Music Training Lab, potenciem el benestar corporatiu mitjançant programes innovadors de desenvolupament personal i d’equips. Amb un enfocament únic, abordem aspectes vitals com el lideratge, la comunicació efectiva, la cohesió de l’equip, la gestió de l’estrès i el camí cap al benestar integral. Ens distingim per la nostra capacitat per alinear els equips amb el seu propòsit i en preparar el seu mindset per encarar amb resiliència i innovació els reptes de futur. A través de la música, la musicoteràpia preventiva, la Programació Neurolingüística (PNL) i el Coaching, acompanyem els nostres clients en el seu viatge cap a l’excel·lència. La nostra missió és transformar l’entorn laboral en un espai més harmoniós i productiu, on cada individu pugui desenvolupar-se tant personalment com professionalment.

Entenem la Responsabilitat Social com a eix central de la nostra filosofia empresarial. Des dels nostres inicis, hem col·laborat activament amb diverses organitzacions sense afany de lucre, donant visibilitat als seus projectes i a la vegada, reforçant la comunitat a través del ritme. Aquest compromís amb el benestar social i comunitari és el que ens motiva a seguir creant ponts entre el món corporatiu i les iniciatives socials, reafirmant així el nostre compromís amb el desenvolupament sostenible i l’impacte social positiu. Ens fa especial il·lusió ser membres de Respon.cat per poder-nos sumar a una xarxa d’empreses i organitzacions que comparteixen una visió de futur tan responsable i compromesa com la nostra.

musictraininglab.com

Institut Opinòmetre

Institut Opinòmetre logoL’Institut Opinòmetre és una empresa d’estudis de mercat i opinió pública. Disposa de l’ISO 9001 i ISO 20250, així com la Classificació Empresarial L 3 C pel Ministeri d’Hisenda i Funció Pública. També disposa de protocols per a la igualtat de gènere, conciliació amb el treball i assetjament a la feina. La nostra empresa compleix estrictament el Reglament General de Protecció de Dades Personals. En els 30 anys des de la seva fundació, l’Institut Opinòmetre ha realitzat per a més de 300 clients un total de 3.000 projectes d’enquestes, amb diferents metodologies, en estudis sociològics i d’opinió pública, de consum, en l’àmbit de la salut, de la mobilitat, amb l’experiència del client, per al sector turístic, estudis de participació, etc. També gestionem punts d’informació al transport públic i medi ambient.

opinometre.com

Clínica Mi NovAliança

Mi NovAliança logoA Clíniques Mi som un grup familiar d’hospitals privats, que gestiona dos centres hospitalaris a Barcelona i a Lleida. Amb una profunda consciència social, treballem per oferir un entorn sanitari responsable i amb la mirada centrada en el pacient.

Proporcionem atenció sanitària de forma personalitzada amb la màxima eficiència i seguretat per al pacient amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones. Desenvolupem la nostra tasca totalment enfocada als nostres pacients, buscant sempre la plena satisfacció de la mateixa, així com l’excel·lència assistencial.

La Clínica, compromesa amb la societat del territori, també realitza tasques de formació d’estudiants i té convenis amb la Universitat de Lleida, la Universitat de Vic i la UOC. D’aquesta manera participa en la formació dels graduats en Medicina i en Infermeria, oferint pràctiques i docència de pregrau.

Mi NovAliança presta atenció als socis i mutualistes de les principals entitats d’assegurances de salut i també a pacients privats.

És un centre concertat amb el Sistema de Salut de Catalunya, formant part de sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT).

minovaliança.com

Damm

Damm_logo“Unim la passió pels nostres productes i pel territori per a millorar el moments de gaudi de les persones.” Aquest és el propòsit de Damm, que es basa en cinc conceptes que capten la nostra essència i reflecteixen el nostre compromís amb la societat, les persones i el medi ambient. PASSIÓ: El nostre motor diari. El valor inherent de totes les persones que formem part de Damm. PRODUCTES: El nostre major orgull. Apostem per la qualitat i l’excel·lència en cadascun de productes. TERRITORI: El nostre origen. Inclou la terra, els ingredients, les seves gents, la seva cultura, el seu clima i el respecte per la sostenibilitat. MILLORAR: Innovació constant. No ens conformem, busquem la millora contínua dels nostres productes i processos. GAUDI: Sabor i emoció. Som presents en els moments d’oci de les persones.

Què fem: begudes (elaboració, envasat i distribució de cervesa, aigua i refrescos de diferents sabors), restauració (amb productes de màxima qualitat servits en establiments en què es respira un ambient immillorable), distribució (fem activitats de distribució capil·lar de begudes, alimentació i altres productes al canal Horeca), logística (disposem d’empreses que actuen com a operador logístic intermodal, terrestre, marítim i aeri).

damm.com

Metanoia

Metanoia logoA Metanoia, una consultora liderada per psicòlogues organitzacionals, creiem que quan les persones estan bé i connectades, es mouen i això fa que els negocis prosperin. Per a això, (re) dissenyem i implantem nous models de gestió organitzacional basats en quatre pilars: estratègia dinàmica, estructura organitzativa evolutiva i escalable, foment de la col·laboració i coherència en els sistemes de gestió de Persones.

Per a nosaltres, l’RSE implica aixecar la mirada i crear un altre sistema de fer i viure les organitzacions perquè els nostres negocis perdurin de manera sostenible. Creiem fermament que la transformació de les organitzacions s’aconsegueix a través de l’evolució en la forma de treballar i liderar de les persones, la qual cosa es tradueix en pràctiques empresarials que fomenten un entorn de treball saludable, que allibera el potencial i promou la creativitat i l’adaptabilitat, i contribueixen positivament a la societat.

metanoia.work

Castell de Raymat

Castell de Raymat logoEl propòsit del Castell de Raymat és fomentar la reflexió, l’aprenentatge i la conscienciació social al voltant de la filantropia i la sostenibilitat, a través d’experiències sostenibles en un enclavament històric del segle XII.
Com a cita Sir Ronald Cohen, autor de “On impact”: “Cadascun tenim el poder de generar resultats positius per a la nostra societat i el nostre planeta mentre fem el bé”. Aquestes paraules descriuen també al meu besavi, Manuel Raventós Doménech, una persona visionària que, en 1914, va adquirir unes terres desèrtiques i un castell del segle XII i els va convertir en una terra fèrtil i pròspera amb la reconstrucció del poble de Raimat, creant ocupació i habitatge i els Cellers Raimat.

Avui recullo el testimoni del meu besavi per a continuar fomentant aquests valors. Per això treballem en un projecte de turisme sostenible d’impacte en la comunitat, una fundació comunitària i un Lab d’innovació rural.

El Castell obre les seves portes a empreses i a particulars per a destinar bona part dels seus beneficis a finançar els projectes socials de la Fundació Comunitària Raimat-Lleida.

Elena de Carandini Reventós

castellderaymat.com

Pere Claver Grup

pere-claver-grup (2)Pere Claver Grup som una organització de l’economia social i sense ànim de lucre, que acumula més 75 anys d’història de servei a les persones. El nostre propòsit és “Compromeses amb el benestar de les persones en una societat més inclusiva”; propòsit que duem a terme acompanyant en la recuperació i en el desenvolupament del projecte de vida de les persones amb problemes de salut mental i discapacitat, mitjançant la prestació de serveis de salut, socials i d’inclusió laboral, i la defensa dels seus drets.

Actualment som 800 professionals i atenem anualment a 50.000 persones. Tenim presència territorial, especialment, al districte de Sants-Montjuïc de Barcelona, a Santa Coloma de Gramenet i a Badia del Vallès.

Entenem la Responsabilitat Social com un compromís ètic amb les persones que atenem, amb el territori i la comunitat on treballem, amb els i les professionals de l’organització i amb la resta de grups d’interès. Un compromís que neix de l’escolta activa i del diàleg i que, a través del nostre model de gestió, es transforma en resultats de sostenibilitat en els vectors econòmic, social, laboral, ambiental i de bon govern. Per nosaltres, és una brúixola de bona gestió i gestió ètica que mai no acaba mai, en un procés de millora contínua.

pereclaver.org

Dinàmic Comunicació

dinamic-comunicacio-logo-nou-01KM0 en Marketing digital integral, expert, responsable i amb valors. Proper, honest, amable, sostenible. Equip consolidat d’experts en desenvolupament d’estratègies eficaces i plataformes d’alt complexitat.

Fet des d’una perspectiva de sostenibilitat, amb el propòsit de “Fer un món més feliç i sostenible, per tots”. Des d’aquest enfocament estem segurs que millorem el dia a dia de les persones, cuidem l’entorn i assolim uns bons resultats. I per això ens proposem unes accions i intenció tangibles que tinguin impacte real.

dinamiccomunicacio.com

Sorigué

sorigue_logo_RGB-positivoSorigué és un grup empresarial amb 70 anys de trajectòria i amb un fort compromís amb la societat i l’entorn. Divideix les seves àrees d’actuació en els àmbits de Ciutat, Aigua, Indústria, Infraestructures i Materials, Edificació i Energia. Treballa amb el focus posat en la innovació, la gestió del talent i la sostenibilitat, amb una clara vocació de perdurar. Creiem fermament que el creixement i el valor d’un negoci només s’aconsegueixen amb una gestió responsable que garanteixi la sostenibilitat econòmica, social i ambiental.

 

 

sorigue.com

Torrons i Mel Alemany

Torrons i Mel Alemany logoA la localitat d’Os de Balaguer (la Noguera), sota l’esguard del Montsec i del seu cel excepcional, Torrons i Mel Alemany ha bastit un univers del dolç. Des de fa cinc generacions, la família Alemany elabora torró artesanal i selecciona la mel dels millors apicultors.

La mel és el nostre tret diferencial, l’ingredient comú que fa dels nostres productes quelcom únic. Tradició en els torrons i innovació en la mel configuren l’Univers Alemany, un concepte que s’inspira en la nostra manera d’entendre el món. Un món fundat per una dona, l’àvia Mundeta, i ocupat majoritàriament per dones. Un món en què les persones van per davant de les màquines. I un món on es respecten els ritmes i els temps de cocció i d’execució de tasques i on la cooperació s’erigeix en un valor a l’alça enfront de la competitivitat. I és que l’Univers Alemany gravita entorn dels seus valors, uns valors que han passat de generació en generació des de finals del segle XIX fins a l’actualitat.

La nostra passió per la mel ens ha portat a impulsar accions diverses per pol·linitzar l’opinió pública amb la idea de la mel com a “el dolç natural”. Per això, Ferran Alemany, gerent de l’empresa, propugna la necessitat d’un món més dolç i defensa fermament que, si la mel va ser el primer dolç de la humanitat -ja apareix en les pintures rupestres-, no hi ha dubte que “som com som gràcies a la mel”.

alemany.com

Fundació Formació i Treball

formació i treball logoFormació i Treball va néixer l’any 1992 amb l’objectiu de transformar les vides de les persones que passen per l’entitat, ajudant-les a trencar les barreres de la vulnerabilitat a través de l’oportunitat laboral i la formació en diferents sectors. Una oportunitat que les fa reconnectar amb la societat i les empodera per desfer els estigmes i sortir d’una situació delicada.

Som un món interconnectat. Cada vegada més els grans projectes sumen disciplines, coneixements i persones provinents de trajectòries i espais diversos. Des de la Fundació entenem la Responsabilitat Social com l’eix conductor per teixir noves aliances que ens permeten impulsar iniciatives socials i econòmiques de gran impacte. Compartir coneixement, ampliar la presència en el territori, avançar-nos a noves oportunitats, tot plegat és possible si som persones compromeses amb una societat més justa i inclusiva, on tothom pugui viure dignament.

 

formacioitreball.org

Grup Vall Companys

Grupo Vall CompanysEl Grup Vall Companys és un grup agroalimentari de caràcter familiar i líder a Espanya i a Europa, fundat el 1956. El Grup Vall Companys està associat amb més de 2.600 grangers i compta amb un model operacional basat en la integració de totes les fases del procés productiu, amb professionals implicats, altament formats i especialitzats. El grup garanteix una traçabilitat completa en tots els processos, a més d’una alta seguretat alimentària i una qualitat del producte òptima i constant.

Per a nosaltres, la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) és una oportunitat per generar un impacte positiu i durador en la societat i el medi ambient. Implementem pràctiques sostenibles i ètiques en totes les nostres operacions, promovem una cultura de respecte i solidaritat i treballem activament per contribuir al benestar de les persones i la preservació dels recursos naturals. Creiem que el nostre èxit empresarial està íntimament lligat a la nostra capacitat de crear valor compartit, aliments saludables i un futur més sostenible per a tots.

 

vallcompanys.es

Instrumentación Analítica

Instrumentación AnalíticaInstrumentación Analítica, S.A. és una empresa amb més de 40 anys d’història dedicada a importar, comercialitzar i oferir assistència tècnica en solucions innovadores d’anàlisi i processament per a la indústria. Nascuda de l’esforç de 4 joves emprenedors de Barcelona i Madrid, en només una dècada va aconseguir convertir-se en una de les empreses líders del sector, especialment en els àmbits Petroquímic i de Medi Ambient. Ara, mitjançant el lideratge consensuat d’una segona generació, I.A. es reorganitza per dur a terme un creixement econòmic i organitzatiu sense precedents en la seva trajectòria, alineat amb els valors estratègics de Qualitat, Responsabilitat Social Corporativa i Sostenibilitat.

A Instrumentación Analítica, S.A. entenem la Responsabilitat Social com un pilar fonamental de la nostra identitat corporativa, integrant l’ètica, el Compromís amb la diversitat i la sostenibilitat en totes les nostres accions. El 2023 ens vam reorganitzar sota els valors ASG, i ens vam certificar sota la norma SGE 21, que ha posat en valor les polítiques de Conciliació, formació, paritat i Atenció a la Diversitat ja existents, i ens fa refrendar diàriament el nostre Compromís de continuar aprenent i treballant entorn dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

instru.es

Us podria interessar també

1 d’octubre: Dia internacional de la gent gran

Amb motiu del Dia Internacional de la gent gran que se celebra l’1 d’octubre Respon.cat ha preparat un monogràfic amb experiències d’empreses preocupades per l’envelliment i els reptes i implicacions que se’n

RESERVA D’AGENDA | 10 març ? Acte de lliurament dels Premis Respon.cat 2021 a Vinseum

El  proper 10 de març a les 17.00 h tindrà lloc l’Acte de lliurament dels Premis Respon.cat 2021 de reconeixement a l’RSE de Catalunya. Enguany se celebrarà a Vinseum, el museu de

Ja disposem de les primeres dades dels ODS a Catalunya! @catsostenible @idescat @arnauqueralt @nataliamasguix @bernatsole

La Generalitat de Catalunya acaba de presentar aquest matí els indicadors dels Objectius per al Desenvolupament Sostenible (ODS) a Catalunya. Aquests indicadors, incorporats a l’estadística oficial, han de permetre fer el