Respon.cat participa a la sessió de cloenda del Cicle Diàlegs Ètica aplicada a empreses i organitzacions de la Fundació Factor Humà

Dialeg_etica_aplicada

  • Respon.cat ha participat aquest matí a la jornada de clausura del cicle "Ètica aplicada a empreses i organitzacions" organitzat per l'Obra Social "la Caixa" i la Fundació Factor Humà.
  • David Cos, vicepresident de Respon.cat i president del Grup Clade, ha destacat que un dels objectius principals de l’associació és fer de Catalunya un país socialment responsable, on calen empreses i organitzacions que incorporin l’ètica aplicada.
  • L’ètica de les organitzacions és un dels Focus de l’RSE a Catalunya.

 

 

Aquest matí s’ha celebrat la jornada de clausura del cicle "Ètica aplicada a empreses i organitzacions" organitzat per l'Obra Social "la Caixa" i la Fundació Factor Humà, i ideat per consolidar l’aprenentatge sobre eines i metodologies per integrar l’ètica en el cor de les organitzacions i en el procés de presa de decisions.
La Fundació Factor Humà i l'Obra Social "la Caixa" organitzen cicles anuals de diàlegs entre persones expertes en ètica aplicada, procedents del món acadèmic, i persones del món empresarial.
Durant el curs 2016-2017 ha tingut lloc el darrer d’aquests cicles, amb el qual s’ha volgut tancar el cercle iniciat fa tres anys on s’ha passat de compartir les mancances, necessitats i expectatives d’empreses i organitzacions en l’àmbit de l’ètica aplicada a la generació d’eines "Graella d’accions i indicadors per a la gestió ètica" gràcies a un treball col·laboratiu per part de les entitats participants, fins arribar a aquest punt final, on es volen analitzar casos d’èxit que ens puguin servir d’exemple.
David Cos, ha participat a la sessió de cloenda d’aquest tercer cicle. Cos ha exposat que Respon.cat desenvolupa quatre línies de treball:lideratge, capacitació, foment i territori; per promoure la gestió ètica i socialment responsable de les empreses.
També ha assenyalat que a Catalunya hi ha un gran volum d’empreses amb bones pràctiques que no es coneixen i que fins i tot elles mateixes no en són conscients. “Les empreses han de tenir sentit i aquest sentit el donen les persones alineades amb uns valors compartits. Per aconseguir-ho les persones han de situar-se al centre” ha manifestat Cos.

Per acabar, ha destacat com un dels objectius clau de Respon.cat la promoció d’un territori socialment responsable, fent referència al seminari celebrat el passat dia 8 de juny a Vilanova i la Geltrú.

Us podria interessar també

I Congrés Iberoamericà de Voluntariat Corporatiu

El I Congrés Iberoamericà de Voluntariat Corporatiu arribarà a Barcelona El I Congrés Iberoamericà de Voluntariat Corporatiu és un esdeveniment únic de trobada entre empreses, ONG i institucions públiques de

Els #ODS també són una oportunitat per a les Pimes per integrar l’RSE

Avui s’ha celebrat la segona jornada del II Cicle de Formació en Responsabilitat Social organitzada pel Consell de Relacions Laborals en el marc d’RSCat. En la jornada, l’expert Josep Maria

Recull de tuits de la ponència de Fabian Mohedano i Salvador Cardús sobre la Reforma horària

El passat dimecres 15 d’octubre va tenir lloc el segon Fòrum directiu de Respon.cat. Aquest és un recull dels tuits de la ponència de Fabian Mohedano i Salvador sobre la