- Amat Immobiliaris, empresa membre de Respon.cat, ha acollit la jornada La responsabilitat lingüística en el marc de l’Agenda 2030, que ha servit per compartir les experiències i els reptes que han d'abordar les empreses i l'administració i les inquietuds que mostra la societat en aquesta matèria.
- La sessió s’emmarca en la línia de promoció de la gestió de la responsabilitat lingüística que Respon.cat impulsa amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Josep Maria Canyelles, Respon.cat, ha contextualitzat la proposta de Respon.cat en el Projecte Focus de l’RSE a Catalunya i en l’Agenda 2030 del Desenvolupament Sostenible.
L' ODS11 incorpora entre les seves metes la protecció del patrimoni cultural material i immaterial, tot i que la diversitat lingüística no ha estat objecte de focalització i concreció.
Durant la sessió representants d’empreses, organitzacions de la societat civil i de l’administració han compartit un espai de treball per identificar pràctiques i pautes que poden ajudar les empreses a gestionar la seva responsabilitat lingüística, així com les inquietuds que exposen els grups d'interès en aquesta matèria.
Les persones assistents han compartit bones pràctiques i experiències i han mostrat pautes i línies d’acció que permetran les empreses planificar, desenvolupar i posar en valor estratègies per contribuir a la sostenibilitat lingüística en tres àmbits claus: la promoció de l’ús social de la llengua, el prestigi social i la gestió de la relació amb la clientela des del respecte a la diversitat lingüística.
Nekane Navarro, Respon.cat, ha introduït la sessió, exposant la línia de treball que l’associació impulsa per donar eines a les empreses en la gestió de la responsabilitat lingüística amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.