La lluita contra la vulnerabilitat energètica, eix central del nou Pla de Sostenibilitat de Gas Natural Fenosa

nuevo_plan_sostenibilidad_Gas_Natural

  • La nova estratègia de Responsabilitat Corporativa de la companyia inclou la posada en marxa a Espanya d'un pioner Pla de Vulnerabilitat energètica.
  • L'objectiu és el d'intensificar les actuacions que ja venia realitzant, sistematitzar la gestió dels clients més vulnerables, així com reforçar la col·laboració amb les entitats del Tercer Sector i les administracions públiques.

La multinacional espanyola Gas Natural Fenosa ha llançat recentment el seu nou Pla Director de Sostenibilitat, que engloba aspectes econòmics, socials i ambientals, i l'objectiu és dotar de major sostenibilitat i flexibilitat a la multinacional en tots els seus nivells d'organització. La nova estratègia posa la lluita contra la pobresa energètica com un assumpte capital del departament de Responsabilitat Social Empresarial / Corporativa (RSE / RSC) de la companyia. Per a això, han dissenyat un pla específic de vulnerabilitat energètica.

Aquest contempla més de 20 mesures tant operatives com socials, és el primer desenvolupat per una energètica espanyola i preveu una inversió de 4,5 milions d'euros anuals, segons destaquen fonts de Gas Natural Fenosa a Diari Responsabe. La companyia ha desenvolupat una Unitat d'Atenció a la Vulnerabilitat i un Grup de Gestió de Col·lectius Especials amb l'objectiu d'atendre i fer un seguiment de tots aquells casos de clients que puguin trobar-se en situació vulnerable. D'aquesta manera, Gas Natural Fenosa compta amb un equip d'aproximadament 60 persones dedicades a l'atenció de ciutadans vulnerables.

La multinacional ha activat també una línia telefònica gratuïta, disponible 24 hores al dia i tots els dies de la setmana, per atendre clients en situació de vulnerabilitat (900.724.900). A més, ha reforçat també les comunicacions amb els clients, informant 7 vegades als clients abans de sol·licitar la interrupció del subministrament; i ha flexibilitzat el pagament dels rebuts, podent fraccionar el pagament i oferint als clients les quotes que millor s'adaptin a les seves possibilitats, sense cap quota inicial i sense cap tipus d'interès.

Amb aquesta nova estratègia la Fundació Gas Natural Fenosa ha reorientat també la seva activitat per donar més pes a les iniciatives socials. La Fundació col·laborarà amb diverses entitats sense ànim de lucre per a pal·liar la vulnerabilitat energètica; ha creat una Escola d'Energia Social amb l'objectiu d'assessorar i formar treballadors de les entitats del Tercer Sector i al personal dels Serveis Socials municipals en eficiència energètica i està desenvolupant una iniciativa de rehabilitació energètica perquè les famílies vulnerables puguin reduir el seu consum . En aquest sentit, la Fundació Gas Natural Fenosa ha posat en marxa també un programa de voluntariat corporatiu orientat al col·lectiu vulnerable a través del qual empleats voluntaris de la companyia destinen part del seu temps a l'atenció de persones vulnerables.

El nou Pla Director de Sostenibilitat desenvolupa els vuit compromisos de la política de Responsabilitat Corporativa de la companyia: Excel·lència en el servei; Compromís amb els resultats; Gestió del medi ambient; Interès per les persones; Seguretat i salut; Gestió responsable de la cadena de subministrament; Compromís social; i Integritat i transparència. Aquests vuit grans eixos s'han definit a través d'una minuciosa anàlisi de 50 temes rellevants per a les diferents àrees de la companyia, d'acord amb el Pla Estratègic fins al 2020. A més s'han analitzat altres factors com riscos, tendències reguladores o requeriments de grups de interès, entre ells inversors, i índexs i rànquings de sostenibilitat.

Dins el Pla Director, la companyia ha concretat 39 línies d'acció, de les que, al seu torn, es deriven 178 accions específiques. Aquestes accions treballen en matèries en què la companyia ha posat el focus, com és el cas de la lluita contra la vulnerabilitat energètica.

De la mateixa manera, destaquen les accions relacionades amb l'eficiència energètica; la mobilitat sostenible; la qualitat de l'aire i canvi climàtic; la diversitat i benestar dels empleats; codis ètics i polítiques anticorrupció; bones pràctiques fiscals, la innovació sostenible; iniciatives en digitalització; capital natural i economia circular; diversitat i benestar dels empleats; codis ètics i polítiques anticorrupció; bones pràctiques fiscals; la comunicació amb inversors que tenen en compte criteris de sostenibilitat o l'extensió d'aquests criteris a la cadena de subministrament, entre d'altres.

"La trajectòria de Gas Natural Fenosa en el camp de la sostenibilitat ha estat reconeguda per importants índexs i rànquings, com Dow Jones Sustainability Index, FTSE4good o Carbon Disclosure Project. Ara, tenint en compte les noves tendències i l'impuls que volem imprimir en aquesta matèria, hem dissenyat un pla amb l'objectiu de ser una de les empreses de referència en sostenibilitat ", va comentar el director general de Comunicació i Relacions Institucionals, Jordi Garcia Tabernero.

Font: www.diarioresponsable.com

Us podria interessar també

Respon amb un Somriure!

Us volíem felicitar les festes. I ho hem fet amb una Nadala. Però aprofitant els enregistraments dels Premis Respon.cat 2016, encara podem anar més enllà… i us desitgem Bones Festes

Mútua Terrassa, premiada per la millor informació sobre actuacions en responsabilitat social

Mútua de Terrassa, membre de Respon.cat, ha estat premiada per la Fundació Avedis Donabedian (FAD) per la seva comunicació en matèria d’RSE. El guardó el rebrà en el marc de

Es presenta la iniciativa Respon.cat a Atenes davant els participants a COGITA

Ahir dimecres es va presentar la iniciativa Respon.cat a Atenes (Grècia) en una jornada del projecte europeu COGITA, davant dels tretze territoris participants. La iniciativa catalana respon.cat és en aquest