[Jornada] La responsabilitat social davant l’emergència lingüística
- El proper 17 de desembre a les 9.30h tindrà lloc la Jornada “La responsabilitat social davant l’emergència lingüística” per abordar la responsabilitat lingüística en el marc de l’Agenda 2030.
- El paper de les empreses a l’hora d’operar en societats amb identitats diferenciades és una matèria rellevant en la gestió de la responsabilitat social.
Les matèries culturals no tenen un ODS propi però estan presents a l’Agenda 2030 per mitjà d’alguns objectius i fites concretes. Però atendre la matèria de la gestió lingüística no queda circumscrit a un enfocament merament cultural sinó que té relació amb molts altres ODS.
En aquest sentit, els canvis demogràfics que han fet de Catalunya un dels territoris d’arreu del món que han acollit més persones nouvingudes suposen un repte immens de gestió de la diversitat d’origen.
Justament en aquests darrers anys, coincidint amb l’arribada de persones d’altres cultures i la manca d’eines polítiques per gestionar la integració lingüística, la llengua catalana ha experimentat un retrocés molt rellevant en els usos, fet que posa el català en una situació de risc mai vista en democràcia i que ja s’ha denominat “emergència lingüística”.
Exactament igual com passa en totes les altres matèries, el món empresarial ha esdevingut central en la capacitat de generar impacte, ja sigui positiu o negatiu. La realitat ens mostra que la vitalitat i pervivència de la llengua pròpia de Catalunya depèn en gran mesura del paper de les empreses, al costat de la mateixa ciutadania.
Respon.cat va elaborar el projecte Focus de l’RSE a Catalunya com a agenda local de l’RSE, a partir del consens entre diferents actors rellevants. Un dels vuit focus acordats és el Compromís amb la comunitat i aliances, que inclou específicament els aspectes d’identitat i valors: llengua, cultura, valors cívics i democràtics.
Recentment, a partir del Grup de Treball d’ODS, s’ha fet una localització d’indicadors per a una gestió adaptada de l’Agenda 2030.
Ara mateix promovem una sessió específica, com la que es ve realitzant anualment des del grup de treball sobre responsabilitat social lingüística. Enguany es posen damunt la taula dos objectius:
- Reprendre el debat i la conscienciació sobre el paper creixentment essencial de les empreses en la vitalitat de la llengua catalana, i valorar possibles accions a portar a terme que permetin generar impacte positiu i acomplir amb les expectatives dels grups d’interès.
- Proposar indicadors per mesurar l’impacte empresarial en matèria de llengua, que puguin donar resposta a les inquietuds dels grups d’interès i als ODS.
De tot plegat en parlarem?
?. divendres 17 desembre
⏰ 9.30-10.30h
? zoom
Aquesta activitat compta amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Us podria interessar també
[Vídeo] Martiderm: hem bolcat esforços en assegurar el benestar dels nostres grup d’interès
Amb la voluntat de mostrar com responen les empreses compromeses davant la crisi del coronavirus, Respon.cat ha elaborat un recull de vídeos amb propostes, bones pràctiques, crides o altres iniciatives
[Jornada] Respon.cat col·labora en la jornada “Ètica a tres bandes”, organitzada per beethik
Respon.cat col·labora en la jornada organitzada per beethik amb el suport d’FGC “Ètica a tres bandes” #ètica3bandes La jornada tindrà lloc el 4 d’octubre de 9.30 a 11.30h a Barcelona (Estació Provença,
Coneixem els secrets d’HP visitant les seves instal·lacions de Sant Cugat
Divendres 27 de setembre vam visitar HP Barcelona, empresa membre de Respon.cat, a Sant Cugat. Ens va rebre Ramon Pastor, Global Head and General Manager at HP, i María Carrá