En el Dia internacional de les Dones, dades de l’Observatori de Respon.cat

En el Dia internacional de les Dones, dades de l’Observatori de Respon.cat

  • Amb motiu del Dia internacional de les Dones, Respon.cat mostra un recull de dades i bones pràctiques en matèria de corresponsabilitat, igualtat d'oportunitars i equitat de gènere en diversos àmbits d'activitat.
  • Més de la meitat d'empreses que formen part de la Relació d'empreses compromeses amb l'RSE a Catalunya disposen de Pla d'Igualtat, tot i que per llei no hi estan totes obligades.

De les 110 que actualment formen part de la Relació d’empreses compromeses amb l’RSE a Catalunya, un 54% considera que té capacitat d’impacte en l’ODS 5: igualtat de gènere. Malgrat la xifra pugui semblar baixa, es tracta del tercer ODS en el qual un major nombre d’empreses creuen tenir capacitat d’impacte, només per sota de l’ODS 8 (treball decent) i l’ODS 3 (educació de qualitat).

Quan els preguntem per a quins ODS han realitzat accions, ens trobem que un 56% afirma haver realitzat accions vinculades a l’ODS 5 (igualtat de gènere), i que en aquest cas es situa en segona posició, només per darrera l’ODS 8 (treball decent), el qual està naturalment lligat a l’activitat empresarial.

Aquestes xifres són coherents amb el fet que el 54% de les empreses compromeses compten amb un Pla d’Igualtat. D’aquestes, el 25% són empreses grans, el 47% són empreses mitjanes i el 28% són empreses petites o micro.

Sabies que...

  • Les empreses creades per dones fracassen un 28% menys que les empreses creades per homes. (Mapa del emprendimiento 207, Spain Startup-South Summit).
  • A Espanya hi ha 270.000 dones empresàries i 712.000 treballadores autònomes, enfront de 600.000 homes empresaris i 1.248.000 treballadors autònoms. (OCDE, Entrepreneurship at a Glance 2017).
  • A Catalunya les dones tenen un 26% menys de contractes a temps complert que els homes. O dit d’una altra manera, el 73% dels contractes a temps parcial són de les dones. A aquest fet cal sumar-hi que el salari per hora d’un contracte a temps parcial és un 34% inferior que el d’un contracte a de jornada completa (Observatori Dona Empresa i Economia, Indicador d’igualtat de gènere 2017).
  • Encara que la bretxa salarial s’ha reduït en els darrers dos anys, segueix sent del 15% (salari/hora) a Catalunya (Observatori Dona Empresa i Economia, Indicador d’igualtat de gènere 2017).
  • Segons un estudi realitzat per La universitat Rovira i Virgili, les empreses amb més dones directives tenen un comportament socialment més responsable.

Us podria interessar també

La convocatòria de la setena edició del Premi Integra de BBVA finalitza el 23 de gener

La convocatòria de la setena edició del Premi Integra de BBVA, que té com a principal objectiu impulsar l’excel·lència i innovació en la integració laboral de les persones amb discapacitat,

Fomentem la Direcció per Propòsit al IV Fòrum Econòmic de les Terres de l’Ebre

Ahir va tenir lloc el IV Fòrum Econòmic de les Terres de l’Ebre, celebrat a Tortosa en el marc de l’Expoebre 2024. Va ser un fòrum amb actes al matí

Donem la benvinguda a tretze noves empreses membres a Respon.cat

Donem la benvinguda tretze noves empreses com a membres de Respon.cat: Asemon Consultors Laborals, Assenur, ALOVA, Biovert, Calaf grup, Col·legi i Associació d’Agents Immobiliaris de Girona, Fundació Ared, Grafix, HP