El primer Marketplace virtual de Respon.cat aconsegueix innovar en la manera de generar relacions i contactes

  • Més de 50 organitzacions compromeses amb la sostenibilitat i 40 productes oferts en la primera edició
  • Ha estat un marc d’innovació i aprenentatge que ha donat lloc a nous contactes i inici de col·laboracions i relacions comercials.

L’impuls d’espais de trobada que puguin crear oportunitats de relació col·laborativa i comercial era una demanda d’algunes empreses membres de Respon.cat. Per això es va crear el Grup de Treball “Marketplace”, que ha organitzat el primer Marketplace virtual de Respon.cat, esperonats, a més, pel moment d’excepcionalitat provocat per la Covid-19.

Respon.cat ha adaptat el funcionament de tota l’activitat a la situació excepcional, sense aturar-se ja que més que mai es considera necessari construir un teixit empresarial basat en els valors i amb mirada de futur i de sostenibilitat. S’aposta per formats innovadors transformant el moment en una oportunitat i una gran experiència per extreure’n grans aprenentatges. El Marketplace virtual forma part d’aquesta estratègia i vol ser un espai de col·laboracions i complicitats entre empreses compromeses impulsant les interrelacions comercials per tal que l’economia remunti i ho faci sobre valors sòlids i de manera sostenible.

Una experiència dinàmica i innovadora

El Marketplace ha tingut tres dinàmiques. La primera ha estats d’oferta de productes i serveis, que ha permès accedir a 40 ofertes en diferents sales virtuals en quatre rondes a través de la quals les empreses han pogut anar coneixent aquells productes i serveis que més els interessaven.

La segona ha estat de treball en grup sobre necessitats i demandes, amb una gamificació on els participants han esdevingut abelles que col·laboraven per obtenir la informació i contactes que altres organitzacions requerien, amb un missatge sobre el sentit altruista del treball en xarxa i fer el bé per als altres: si sols pensem en l’interès propi serà mera acció comercial sense un veritable esperit de treball col·laboratiu que finalment revertirà en més positivitat i oportunitats. Aquesta dinàmica s’ha desenvolupat amb un suport innovador que ha entusiasmat les persones participants i ha afavorit la generació de contactes comercials en un ambient distès.

La dinàmica final ha simulat el que succeeix en els actes presencials, les trobades informals amb les persones que van sortint de l’esdeveniment, un moment de gran valor en els esdeveniments per tal de poder establir contactes i intercanviar punts de vista de manera espontània. L’empresa Vector5, membre del grup de treball, ha aportat la metodologia i solucions tecnològiques.

En la presentació de l’esdeveniment, David Cos, vicepresident de Respon.cat i president del Grup Clade, ha avançat que l’objectiu del Marketplace no es quedarà en aquest acte sinó per mitjà del web i amb noves accions s’impulsarà les aliances i col·laboracions entre empreses membres alhora que s’aniran convidant altres empreses compromeses amb la gestió responsable a poder-hi participar. Per altra banda, a la primera sessió del Marketplace (26 de juny) s’havia presentat la iniciativa a les empreses amb unes reflexions expertes de Xavier López (vegeu vídeo) sobre les aliances i amb una mostra de productes i serveis a càrrec de les empreses del grup motor.

Tot el material presentat està recollit al site “Marketplace” de Respon.cat on s’aniran actualitzant els continguts. Aquesta iniciativa no s’atura aquí, els propers dies es reunirà el grup treball per valorar la feina feta i planificar les properes passes. Les empreses que vulguin formar part d’aquest Grup de Treball ens poden enviar un correu electrònic a projectes@respon.cat.

Vegeu vídeo (en aquest enllaç versió curta)

Making off

L’aposta de Respon.cat per adaptar tota l’activitat al format virtual està sent un repte que s’entoma amb responsabilitat, curiositat i una gran voluntat de convertir una situació que a priori és crítica en l’oportunitat de fer canvis profunds en la nostra manera de funcionar per revertir aquesta adversitat en millora.

Grup de Treball “Marketplace”
El Marketplace virtual s’ha organitzat en el marc del Grup de Treball de Marketplace de Respon.cat que ha dissenyat l’acte, i que alhora es farà càrrec del repte d’assolir un major increment en les interrelacions per mitjà de diferents iniciatives. Les empreses que inicialment integren el grup de treball, obert a noves incorporacions, són: CreaRSA, 1000 friends, Vector5, Corresponsables, TSR Territori Socialment Responsable, Obra Social Sant Joan de Déu, N2N i Creixem. El grup liderarà el repte de generar més interrelacions entre membres.

A més, Vector5 ha aportat la metodologia i solucions tecnològiques per a les dinàmiques.

About author

Us podria interessar també

Sense categoria

Quatre empreses de Respon.cat participen al Pla pilot per la Reforma horària

Una sèrie d’empreses duen a terme un pla pilot promogut per la Iniciativa de la Reforma Horària per adaptar els seus horaris de feina a la realitat europea.  La iniciativa

esdeveniments

Coneixes les claus per comunicar l’RSE amb seguretat?

Comunicar sobre l’empresa comporta oportunitats però també riscos seriosos: es pot caure en males pràctiques com el greenwashing. Respon.cat vol ajudar als responsables de comunicació en aquesta tasca amb la

Últimes notícies

DKV i el seu compromís amb els ODS “hem de ser agent de canvi, és la nostra responsabilitat amb les persones”

DVK Assegurances, empresa membre de Respon.cat, explica com van revisar l’estratègia d’RSE per alinear-la amb els ODS i posar el focus en la matèria que els interlel·la. Respon.cat promou els