Com impulsar el català a l’empresa? Respon.cat es reuneix amb el Conseller de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila Moreno

Com impulsar el català a l’empresa? Respon.cat es reuneix amb el Conseller de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila Moreno

  • Una representació de la junta directiva es va reunir ahir amb Francesc Xavier Vila Moreno, Conseller de Política Lingüística, per abordar els reptes de la normalització lingüística en l’àmbit de l’empresa.
  • En aquests últims anys, la llengua catalana està patint una minorització creixent. El paper de l’empresa ha passat a ser fonamental de cara a recuperar un ús social de la llengua que garanteixi la seva normalitat.

El president Rafael Oncins i Pujol, la vicepresidenta Clara Brull Sardaña, i el director Josep Maria Canyelles i Pastó, van explicar la línia d’actuació que porta a terme Respon.cat en el marc d’un compromís explícit.

Es disposa d’un grup de treball de responsabilitat social lingüística i s’han elaborat materials diversos. A més, mantenim una estreta relació amb la Fundació Vincle, que té per objectiu afavorir la gestió lingüística i la promoció de la llengua catalana dintre del món de l’empresa.

Recentment, Respon.cat ha portat a terme un taller d’assertivitat lingüística per a tot l’equip de persones amb qui es comparteix el despatx. Aquest taller va funcionar molt bé i va ser portat a terme per Tallers per la Llengua i CEL, Consultoria d’Estratègies Lingüístiques, que és una empresa membre de Respon.cat.

Properament, es pretén oferir aquests recursos, així com altres, a les empreses, perquè puguin abordar de manera més sistematitzada el foment de la llengua catalana i la contribució a aspectes de patrimoni cultural, de cohesió social, de respecte a la clientela i a la comunitat, etcètera.

Precisament, un dels materials que se li va lliurar al conseller és un document elaborat pel grup de treball que alinea la promoció de la llengua catalana amb l’Agenda 2030 a partir de determinats ODS.

About author

Us podria interessar també

Sense categoria

L’afectació a la clientela i a la salut pública a l’empresa saludable. Vine a compartir experiències i pràctiques concretes!

El proper 24 de març de 9.30 a 11.30h tindrà lloc el taller “Empresa saludable, empresa responsable: afectació a la clientela i a la salut pública” al Mercat provisional de l’Abaceria

Últimes notícies

Donem la benvinguda a L’Avenc de Tavertet com a nou membre de Respon.cat!

Donem la benvinguda a L’Avenc de Tavertet com a nou membre de Respon.cat! Presentació de L’Avenc de Tavertet Som una família, que l’any 1997 en un passeig pels cingles de

Novetats

Inscripcions obertes! Marcs generals que ens ajuden a gestionar l’RSE

La gestió de l’RSE ens obliga a tenir una mirada global de 360° de l’organització i a establir un procés de millora contínua dels aspectes que hàgim considerat que són