Caixa d’Enginyers intervé en la comissió per la seva bona gestió

 

  • Caixa d’Enginyers, empresa membre de Respon.cat, intervé en la Comissió d’investigació de la crisi financera del Congrés dels Diputats per la seva bona gestió.
  • Josep Oriol Sala, president de Caixa d'Enginyers, va defensar la banca cooperativa per la seva funció de cohesió social, la seva filosofia al servei de les persones i pel seu paper com a actor clau i com a model de negoci d’èxit.

 

El president de Caixa d’Enginyers, Josep Oriol Sala, compareix amb Vicent Penadés (Caixa Ontinyent) i Josep Antoni Cifre (Colonya, Caixa Pollença).

La comissió del Congrés que investiga la crisi financera, el rescat bancari i la fallida de les caixes d’estalvi va rebre, el passat 6 de febrer, Josep Oriol Sala, president de Caixa d’Enginyers, perquè exposés el model de negoci i les bones pràctiques que van permetre a l’Entitat créixer de forma sostinguda i obtenir uns excel·lents resultats malgrat la crisi.

En la seva intervenció, Josep Oriol Sala va agrair poder participar en la sessió com a exemple d’entitat que va superar amb èxit un moment complicat per al sector i per al país i va apuntar que Caixa d’Enginyers ha sortit reforçada de la crisi gràcies a la prudència amb què ha actuat aquests anys, a la qualitat dels actius i a la vocació de servei als socis i a la societat.

"Som una societat cooperativa de serveis financers i asseguradors que té obligació primer amb els seus socis."

Així mateix, va destacar que en els 50 anys d’història de l’entitat, "la nostra cooperativa mai no ha entrat en qüestions polítiques, ni ha tingut polítics en els seus Òrgans de Govern, i això també ens ha diferenciat d’altres entitats, la qual cosa ha permès que les nostres decisions fossin sempre de caràcter estrictament financer i amb criteris de gestió a favor del soci." Per això, les relacions que Caixa d’Enginyers estableix amb els seus socis es basen en la confiança que dipositen en l’Entitat, la qual, al seu torn, els ofereix serveis financers i asseguradors basats en els coneixements financers, però també en l’honestedat i la transparència.

"El secret és que el lucre no sigui l’objectiu principal, sinó el servei al client, un model de negoci local i sectorial com el que duen a terme les cooperatives."

Sala es va referir també als diferents tipus d’entitats financeres i va destacar que de les 62 cooperatives de crèdit espanyoles, cap no ha necessitat ajuts ni reestructuracions durant la crisi, assegurant que les seves aportacions al Fons de Garantia de Dipòsits s’han utilitzat per rescatar les entitats bancàries convencionals. En aquest sentit, va afegir que a Espanya el volum d’operacions dutes a terme per cooperatives de crèdit ha augmentat, tot i que encara es mantenen per sota de la mitjana europea, i va defensar la banca cooperativa per la seva funció de cohesió social, la seva filosofia al servei de les persones i, en definitiva, pel seu paper com a actor clau i com a model de negoci d’èxit.

Des de 2008, l’Entitat ha mantingut una extraordinària fortalesa, com mostren els principals indicadors.

"El nostre model d’Entitat i l’esperit amb què treballem ens continuen oferint un gran present. La nostra constància, prudència i fermesa premiaran el nostre desenvolupament futur."

En la seva declaració, Sala va assenyalar que, durant la crisi, Caixa d’Enginyers va ser sempre fidel al model de banca cooperativa, oferint servei, professionalitat i esperit cooperatiu per salvaguardar la confiança dels socis, anteposant els seus interessos i les seves necessitats al compte de resultats. També va destacar que mentre el sector ha tancat un 40% de les oficines bancàries, l’Entitat, amb el seu pla de creixement continuat per ampliar el servei al soci, ha duplicat el seu nombre passant de les 14 de 2008 a les 27 existents el 2017.

 

Font: www.grup.caixa-enginyers

Us podria interessar també

Sense categoria

Com generar Territori Socialment Responsable posant el focus en les aliances a nivell de barri

El proper 5 de febrer tindrà lloc la Jornada de Transferència de bones pràctiques d’RSE amb empreses de referència que incorporen la Responsabilitat Social en la gestió estratègica. Les persones

Últimes notícies

[Jornada] La responsabilitat lingüística en el marc de l’Agenda 2030

El proper 19 de desembre Respon.cat organitza una jornada per reflexionar i compartir bones pràctiques sobre la responsabilitat lingüística en el marc de l’Agenda 2030 proposada per Nacions Unides. Aquesta

Sense categoria

COGITA 10 Steps to Supporting CSR

Below you find the “COGITA 10 Steps to Supporting CSR”. It is a CSR manual that comprises the results and outcomes of the COGITA project in one complete 10 step