Marcos González
- Home
- Organización
- Marcos González
Trayectoria profesional: Marcos González
Con estudios de doctorado sobre Comunicación Interna y Responsabilidad Social en la Universidad Ramon Llull, posgrado de RSE en la Universidad Castilla la Mancha y con el Programa Responsabilidad Corporativa en IE Business School, Marcos González es fundador, periodista, presidente editor de los medios de comunicación Corresponsables, de la Fundación Corresponsables y de Observarse, la organización líder en España y en América Latina en periodismo y comunicación responsable que celebra en 2020 su 15 aniversario y que tiene como misión poner en valor las actividades responsables y sostenibles de toda clase de organizaciones para construir entre todos un mundo mejor.
En 2021 acaba de estrenar su faceta de escritor al publicar su primera novela titulada: "Hijo de Malinche. Conquistado por las Américas”.
Marcos González ha participado en más de 500 eventos y foros en Iberoamérica, escrito en varios libros y es profesor habitual en diversas universidades y escuelas de negocio.
Es miembro de la Junta Directiva y de los Comités de RSE de diversas organizaciones como Forética, Dircom, AECA, Colegio Censores Jurados y Cuentas, Aedipe, y es también jurado de numerosos reconocimientos como el de Merco, Fundacom, Respon.cat, Fenin, Caracol de Plata…
La labor de Marcos González ha sido reconocida varias veces tanto en su faceta de emprendedor, de periodista y de académico, con galardones como el Premio Economía Solidaria, el II Premio del Centro de Estudios Financieros y el Premio Alares, entre otros, además de quedar como finalista en el Premio Joven Empresario del año. También Corresponsables ha obtenido un gran número de reconocimientos nacionales e internacionales y es una BCorp (mejor empresas para el mundo) desde 2017.
Iniciativa empresarial para el desarrollo de la responsabilidad social en Catalunya
Buscador
MI COMUNIDAD
EMPRESAS MIEMBROS
Ser socialment responsable no és una qualitat, és una obligació.
“Una part de l'ADN de l’empresa i un compromís amb la societat”
“La responsabilitat empresarial comença
per la responsabilitat i el compromís
personal amb la societat i
les persones que ens envolten”
“Formar, investigar i transferir coneixement per transformar les persones, les organitzacions i la societat cap a la responsabilitat social i la sostenibilitat”
“Responsabilitat Social permanent,
365 dies l’any”
“L’RSE no es limita a l’acció, també és un marc des d’on repensar la societat”
“Que el progrés econòmic vagi acompanyat de progrés social i equilibri territorial”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Compromís compartit per a la transformació social”
“Compromís per a tothom. Cal donar una mica. Simplement és el cal fer-ho. Compromís des de dalt fins a baix”
"La Responsabilitat Social és un dels valors i principis bàsics del nostre sistema de gestió. L’entenem com un eix transversal que implica tots els nivells de l’organització i se centra en l’aportació de valor pels nostres grups d’interès."
“Hem d’entendre que la societat,
cada cop menys, acceptarà una empresa que
no sigui coherent i socialment responsable, i aquest ha de ser un dels motius per a les empreses que encara no hi creuen”
“Necesitamos más empresas con propósito y que trabajen por generar valor compartido”
“La nostra organització ha de ser una part harmoniosa d'un sistema més ampli: un món que podem contribuir a fer millor a través de les persones i el medi ambient”
“L'RSC és el nostre ADN”
“Malgrat tot, estem al bon camí i queda molt per recórrer. Avancem!”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Tothom som corresponsables del que passa al nostre entorn i al món en general, hem de comunicar el que fem per donar exemple”
“És la manera d'entendre el paper de l'empresa dins la societat, que determina els seus objectius, accions i estratègia”
"Una part del pensament trascendent en la gestió empresarial"
“La empresa pasa a ser una entidad activa y colaborativa con la sociedad y el medio ambiente. Un tejido empresarial sostenible genera una producción similar y un consumidor consciente, dando prioridad a éstas a la hora de comprar”
“El benefici social ha d’estar en l’ADN de qualsevol empresa que es consideri saludable”
“Gent i empreses amb valors, ètica i responsabilitat és futur”
“Fer bé la feina i fer el bé amb la feina que desenvolupem”
“Cal treballar per incrementar el nivell ètic de la classe empresarial. RSC, eina que condueix a tot un canvi organitzacional en benefici de persones i medi ambient”
“La majoria de marques no importen a la gent. No poden continuar basant la competitivitat en eines tradidicionals. Ja no n'hi ha prou de dir el que fan, han de fer el que diuen i convertir l'RSE en un valor competitiu i eix transformador”