La sardina, en situació desesperada

ODS_Objectius_Desenvolupament_Sostenible_Respon.cat_SDG_Icons_CAT-01-14
Compromis_TerritoriFocus_Respon.cat

La sobreexplotació pesquera i el canvi climàtic -amb efectes com l’escalfament de l’aigua o la disminució de les aportacions de nutrients dels grans rius que ha alterat el plàncton- han deixat les sardines en estat de desesperació. Així ho explica un reportatge publicat avui a La Vanguardia, sota el títol més que explícit d’Adéu a la sardina.
El mar s’està quedant sense sardines i el problema afecta tota la Mediterrània, encara que a la costa de Tarragona i Castelló la situació és més que crítica. A més, les sardines són més petites i tenen menys greix... i s’enganxen a la paella!. “La situació desesperada dels pescadors és el reflex en terra ferma d’un problema de magnituds dramàtiques sota l’aigua”, diu el reportatge.
Alguns tècnics són partidaris d’aplicar una moratòria, i donar temps a la sardina a recuperar-se. Una operació semblant ja es va fer el 2005 al Cantàbric, quan es van deixar de pescar anxoves durant cinc anys.
Font: www.naciodigital.com

About author

Le podría interesar también

Últimas noticias

David Cos sobre els ODS: Calcular l’impacte empresarial és fonamental. Cal saber qui aporta valor i qui en resta. Qui no fa res, resta.

Ha tingut lloc la jornada “Una agenda per a les persones i la prosperitat: visions i aliances“ dins el cicle sobre els ODS organitzat pel Consell Assessor per al Desenvolupament 

Sin categorizar

Mullor i Abacus reben una menció especial en l’acte coliderat per Apunts i Abat Oliba CEU

Mullor i Abacus reben una menció especial en la Jornada ‘Implementar l’RSE: el win win entre empreses i Tercer Sector’ L’empresa d’economia social Apunts i la Càtedra d’Economia Solidària de la Universitat Abat Oliba

Últimas noticias

Fem d’aquest estiu un #EstiuAmbPropòsit!

Aquest estiu us proposem cercar petits moments de reflexió sobre el sentit del propòsit empresarial en clau de responsabilitat social. Us animem a seguir-nos a les xarxes socials on mostrarem