La Unió publica materials i continguts sobre l’aproximació ètica en situació de pandèmia global

La Unió publica materials i continguts sobre l’aproximació ètica en situació de pandèmia global

La Unió

  • La Unió publica a la seva pàgina de responsabilitat social informacions i enllaç a materials d’actualitat sobre l’aproximació ètica en situació de pandèmia global.
  • La posició de La Unió, com a entitat referent de la sanitat catalana, reivindica el model sanitari català per l'efectivitat i eficiència demostrades al llarg del més de 25 anys d'història recent i en el moment atual.

En situacions com l’actual sovint apareixen decisions ètiques difícils derivades de la limitació de recursos, i que poden derivar en l’edatisme, per exemple. Els Comitès d’Ètica de les institucions són un òrgan consultiu de referència que pot ajudar a donar suport a les decisions complexes que puguin anar apareixent en relació a possibles prioritzacions. Alguns dels documents, d’interès especialment per al sector sanitari, són aquests:

  • - Document de la SCGiG: Posicionament de la SCGIG davant la situació actual de crisi per la pandèmia de COVID-19. En situacions tant dures i estressants com l'actual, i malgrat les dificultats,  hem de seguir prenent determinades decisions dins un marc ètic de mínims i amb respecte a principis essencials de l'exercici de la professió
  • - Document del CCMC: Consideracions deontològiques en relació a la pandèmia del COVID-19. Reflexions essencials al voltant de l'actuació dels professionals entorn a ells mateixos, als pacients i als recursos.
  • - Document sobre adequació del tractament de suport vital en el període de pandèmia SARS-CoV-2 del Comitè d'Ètica Assistencial del Clínic. Recull les recomanacions que fan des del CEA al voltant de l'adequació de l'esforç terapèutic i en concret el referit als criteris d'admissió i de suport respiratori així com als criteris d'aplicació i/o retirada.ç
  • - Institut Borja de Bioètica facilita materials que es van actualitzant i que poden servir de base per al treball dels Comitès d'Ètica Assistencial i els Espais de Reflexió Ètica que hauran de desplegar les seves recomanacions d'actuació per donar suport als professionals i les seves decisions.

Font: www.uct.cat

Le podría interesar también

Encara podeu col·laborar en el Pitching solidari!

Ja tenim 4 empreses de Respon.cat col·laborant en el Pitching solidari del Marketplace!Atenció: a més d’aquestes, amb perfil de comunicació, també podem aportar algunes empreses més per a fila zero.Quatre

El proper 9 de novembre Conferència: Cap a una economia sostenible

Respon.cat col·labora en la Conferència: Cap una economia sostenible. Els objectius de Desenvolupament Sostenible, el proper 9 de novembre       Els auditors catalans presenten propostes pràctiques per complir els

Respon amb un Somriure!

Us volíem felicitar les festes. I ho hem fet amb una Nadala. Però aprofitant els enregistraments dels Premis Respon.cat 2016, encara podem anar més enllà… i us desitgem Bones Festes