Reflexions de Josep París sobre la relació de l’envelliment i la mort

Reflexions de Josep París sobre la relació de l’envelliment i la mort

  • Josep París, director corporatiu de Serveis Funeraris de Barcelona (Mèmora, empresa membre de Respon.cat), reflexiona sobre la relació entre l'envelliment i la mort en el Dia Internacionl de la gent gran..
  • Les empreses han d'abordar aquesta correlació i la manera en com les persones poden fer front a aquesta realitat com un procés de millora personal i cap l'empresa.

Sovint el fet d’envellir i el final de la vida va de la mà. És cert que com més anys anem fent, més propera està la mort, però precisament per aquest motiu la vellesa, si tenim uns mínims de salut, s’ha viure com una etapa de plenitud. Cada persona afronta el final de la vida amb experiències, predisposicions i emocions diferents.

Poques persones grans tenen l'oportunitat de parlar sobre el procés de morir i d'expressar quin tipus de suport els agradaria tenir quan arribi aquest moment, on i com els agradaria morir.

Per garantir el dret de les persones grans a morir en pau, és important que els professionals de la salut implicats els facilitin mesures per gestionar aquesta situació. I el més important que les persones grans  i els seus fills conversin sobre la qualitat de vida que es vol tenir quan s’arriba al final i el tipus d'atenció que els agradaria rebre per a un bon morir.

About author

Le podría interesar también

Sin categorizar

La consellera Munté presidirà els Premis Respon.cat 2016 junt a l’alcalde de Lleida

El proper 21 de novembre se celebra l’Acte de lliurament de Premis Respon.cat 2016 amb la presència de la consellera de Presidència, Neus Munté, i l’alcalde de Lleida, Àngel Ros.

Sin categorizar

[Microvídeo] Gràcies a TMB per fer possible Respon.cat

Gràcies a TMB per fer possible Respon.cat, juntament amb altres 36 empreses membres que en formen part. Microvídeo a càrrec de Santiago Torres, director de la Fundació TMB   Dimecres

Sin categorizar

Entrevista a Josep M. Canyelles, coordinador de Respon.cat: “L’RSE és un estil de gestió i de lideratge”

La Vanguardia publica avui una entrevista a Josep Maria Canyelles, expert en RSE i coordinador de Respon.cat, en un suplement especial dedicat a la Responsabilitat Social Empresarial, titulat “RSE: responsabilitat