Enquesta europea sobre RSE

Logo Comissió EuropeaPer a obtenir la participació dels grups d'interès, la Comissió Europea va llançar una consulta pública, en format d'enquesta on es poden valorar els reptes de la política europea en la matèria. L'Estratègia actual defineix l'RSE com "la responsabilitat de les empreses pels seus impactes en la societat" i demanava als països membres que fessin pública les respectives estratègies nacionals d'RSE.

Aquesta consulta coincideix amb la directiva europea sobre informació no financera que obligarà les empreses cotitzades de més de 500 empleats d'elaborar un informe que reflecteixin els impactes socials, ambientals, laborals i de bon govern en els seus informes de gestió.

Michel Barnier, comissari interí d'Indústria i Empreses, confia a rebre "una informació valuosa dels grups d'interès per a construir la futura política d'RSE i les expectatives de futur". Per a Barnier, "la Responsabilitat Social no és només generar informació per als grups d'interès, complir amb codis ètics o normes de bon govern, sinó que cada cop, l'objectiu va més orientat a crear valor compartit a través de la innovació, donant resposta als nous desafiaments a què s'enfronten les companyies per al manteniment dels seus 'statu quo' i la recerca de millors solucions".

És previst que els resultats de l'enquesta s'analitzin en el marc del Fòrum multilateral europeu sobre la RSE, un espai de trobada que ofereix un espai per al diàleg entre les parts interessades europees sobre l'evolució de l'RSE i la política europea que es fa sobre la matèria. El Fòrum s'organitza des de la Comissió Europea, en estreta cooperació amb un Comitè de Coordinació, on hi ha representades les organitzacions empresarials, sindicats, ONG i altres grups, i es convoquen reunions plenàries del Fòrum al voltant dels temes importants. Així, com a part del procés de revisió de l'estratègia d'RSE, la Comissió Europea convocarà la propera reunió plenària del fòrum multilateral a principis de febrer de 2015.

Nota: podeu accedir a l'article de reflexió sobre les polítiques europees d'RSE fetes per Josep Maria Canyelles. Si altres membres de Respon.cat han fet l'enquesta o tenen alguna consideració ens ho poden indicar per a fer-hi constar l'enllaç.

About author

Le podría interesar también

Sin categorizar

[Entrevista] Elisabet Palomo: estem compromesos amb la inserció sociolaboral de les persones amb discapacitat

Recull d’entrevistes realitzades a empreses membres de Respon.cat en el el marc de col·laboració amb Corresponsables, media partner especialitzat en RSE i empresa membre de l’Associació. Aquestes entrevistes mostren algunes

Sin categorizar

L’RSE.Pime 2015 aconsegueix el seu objectiu i ara engega l’edició 2016

Setze pimes han estat reconegudes per la seva participació al Programa RSE.Pime 2015 i s’ha obert la convocatòria de l’edició 2016 El conseller Baiget ha presentat l’RSE com una gran oportunitat

Novedades

Las pymes pueden adelantarse a futuros requerimientos legales y del mercado con RSE.Pime

Con estos dos flashes de especial relevancia, las empresas pequeñas y medianas pueden comprender por qué el Programa RSE.Pime puede serles útil. Pensado para pymes que se saben anticipar a