Crida a empreses membres per participar en tallers de formació en el marc de “MeninCare”
- En el marc de col·laboració de Respon.cat i Copersona es volen proposar empreses membres per participar en tallers MeninCare de sensibilització per reduir les barreres que impedeixen als homes accedir al món de les cures.
- MeninCare és un projecte europeu que vol facilitar que els homes siguin més actius en les cures de menors, gent gran, parelles, companys de treball i amistats.
Amb motiu de l’aliança amb Respon.cat, Copersona ofereix una formació emmarcada en el projecte MenInCare a un nombre limitat d’empreses membres de l’associació que es seleccionaran a partir de les sol·licituds rebudes.
MainCare és un projecte de 3 anys (2019-22), cofinançat per la Unió Europea que té com objectiu facilitar que els homes adoptin rols de cures. Hi participen diversos països: Àustria, Alemanya, Islàndia, Noruega, Polònia, Eslovènia i Espanya. Aquí podreu veure informació dels resultats de la primera fase on cada país ha avaluat com les polítiques i la cultura empresarial hi poden influir, per detectar barreres a reduir.
La formació que es proposa forma part de la següent fase del projecte, en la qual es realitzen tallers per sensibilitzar i mostrar bones pràctiques. Aquest va dirigit al món de l’empresa i tindrà les següents característiques:
- Data: 14 d’octubre 2021.
- Durada: un matí, 4 hores. Horari pendent de detallar.
- Lloc: a Barcelona ciutat, lloc exacte a definir, adoptant les mesures de salut necessàries.
- Format: Hi hauran dinàmiques participatives i es facilitarà el debat.
- Cost: gratuït.
- Participació: 10 entitats, comptant 2 persones per entitat. Els perfils han de ser 1 responsable de talent i 1 responsable de direcció, el que suma un total de 20 persones. De les 10 entitats, 2 seran del nucli impulsor i 8 seran de les peticions rebudes, escollides per sorteig si escau.
El termini de preinscripció finalitzarà el dia 17 de juny. Passat aquest termini es contactarà amb les entitats que s’hagin interessat en aquesta iniciativa. Cal sol·licitar la participació enviant un correu a projectes@respon.cat.
Us animem a participar d’aquesta oportunitat per conèixer i compartir vies per l’exercici de la corresponsabilitat social. A través d’aquesta formació es dona l’oportunitat de passar a l’acció per contribuir a que totes les persones tinguem dret al treball de cures en la pràctica del dia a dia, essencial pel sosteniment de la vida.
Le podría interesar también
El voluntariat d’empresa és un element troncal en la gestió de l’RSE
Un conjunt d’empreses van reflexionar sobre com progressar en el voluntariat d’empresa en la segona sessió dels Seminaris que Respon.cat organitza sobre aquesta matèria. Aquesta segona sessió s’ha organitzat amb
Se presenta respon.cat, iniciativa empresarial para el desarrollo de la responsabilidad social en Cataluña
La iniciativa se ha presentado como un proyecto de país en un momento en que hay que repensar cómo hacer empresa en el siglo XXI. Se pretende convertirse en el
Respon.cat dóna l’enhorabona a Corresponsables pels 10 anys d’RSE
Corresponsables, empresa membre de Respon.cat, celebra els 10 anys d’RSE en una Jornada. La Jornada tindrà lloc el 29 de setembre de 18.30 h a 21.00 h al Palau Robert. Donem l’enhorabona