[Article] El poder empresarial que transforma la societat

Article_Santracreu_Respon.cat

  • Josep Santacreu, president de Respon.cat i conseller delegat de DKV Assegurances, defensa l'atracció creixent de l'RSE en entorns empresarials i de consumidors.
  • Santacreu afirma que es apropem al moment en què el client-ciutadà premiarà i penalitzarà les organitzacions anant més enllà de les exigències legals.

 

 

Les companyies espanyoles reforcen les seves polítiques de responsabilitat social després de la crisis i les integren en tot el seu negoci, convençudes que són rendibles.

Com les ones del mar, que vénen i van una i altra vegada en constant moviment fins a inundar la mirada contemplativa de l'observador, la responsabilitat social corporativa (RSC) ha viscut vaivens dins de les empreses per evolucionar d'acord transcorria el temps i arribar a impregnar tot seu negoci. Les organitzacions s'han convençut que la seva finalitat no solament és guanyar diners sinó que tenen una missió social: han de contribuir a un món millor. I s'han adonat que fer-ho és rendible.

La RSC és un concepte modern que es va originar fa 30 anys. En un primer moment, les empreses van transformar aquest imperatiu de l'Organització de Nacions Unides de contribuir al desenvolupament econòmic, ambiental i social dels llocs on operen en pura filantropia. En donacions destinades als col·lectius més desfavorits de la societat. Després va arribar l'hora del medi ambient i les corporacions van desplegar multitud d'accions en la seva defensa; van reduir les emissions, van minvar el consum d'aigua, energia ... Després va aparèixer la preocupació per la cadena de subministrament com a conseqüència de grans escàndols i van respondre amb el control dels seus proveïdors. Més tard es va imposar l'empoderament dels inversors i els clients interns i externs ... i així vam arribar a l'actualitat, en què "l'antiga maria que va començar sent la RSC per a les empreses espanyoles, aquesta assignatura que havien de omplir per obligació, es s'ha convertit en una cosa seriosa. Ara ja no només figura en una memòria sinó que es fa de veritat, és una matèria troncal ", opina Eduardo Serra, exministre del PP (1996-2000) i president de la Fundació Transforma Espanya.[llegir més]

Article de Carmen Sanchez Silva publicat al País el 29 de novembre de 2017.

 

Le podría interesar también

Sin categorizar

Fòrum Iberoamericà de Voluntariat Corporatiu

Descripció: Congrés amb seus a Barcelona, Bogotà, Mèxic i altres Organització: Voluntare i Fund. Hazloposible Implicació respon.cat: patrocini per a la seu de Barcelona i organització d’una sessió sobre VdE

Sin categorizar

La UOC publica la primera memòria de responsabilitat social

La Universitat Oberta de Catalunya és membre de Respon.cat La UOC treballa per tal que la responsabilitat social sigui una manera de fer natural a la Universitat i que impregni

Miembros

Mallart Artesans Xarcuters, de la Fundació Mas Albornà, premiat pel programa d’inversió d’impacte Tiina

La segona edició del programa d’inversió d’impacte Tiina, organitzat per la Fundació Daniel y Nina Carasso en col·laboració amb la Fundació Ship2B, ha escollit Mallart Artesans Xarcuters, la xarcuteria social