L’abordatge dels dilemes ètics en les organitzacions passa pel diàleg

L’abordatge dels dilemes ètics en les organitzacions passa pel diàleg

El passat dijous 16 de gener es va realitzar la cinquena sessió del curs de Responsabilitat Social per a empreses membres de Respon.cat. La sessió va ser dinamitzada a per José Antonio Lavado de Beethik i Imma Lluva, directora d'RSE de la cooperativa Suara, i es va realitzar precisament a la cooperativa.

El curs d'RSE es planteja com un espai per compartir coneixement teòrics i pràctics amb experiències reals d'empreses o entitats. En aquesta sessió en particular, Imma Lluva va explicar com ha estat la gestió de l'ètica en la cooperativa, que ha fet un plantejamnet molt partipatiu on un grup de persones van fer una formació sobre ètica per poder actuar després com a ambaixadores de l'ètica en tota l'organització creant grups de treball.

José Antonio Lavado va dedicar part de la seva intervenció a explicar què és l'ètica i perquè és important que estigui present dins de les organitzacions a l'hora de resoldre conflictes i atendre situacions complexes, destacant la necessitat de generar diàleg entre les parts afectades i utilitzar una metodologia per tal de trobar respostes consistents.

L'última hora es va dedicar a aplicar una eina pràctica per a la resolució de dilemes ètics basat amb una metodologia de la Universitat d'Harvard. Es va practicar una dinàmica que va pemetre experimentar com si es tractès d'un cas real, proposant diferents opcions de dilemes ètics i debatent les possibles solucions identificant els valors associats a cadascun i posant en comú les parts interessades per trobar respostes que anaven des de les més extremes fins a les més conciliadores.

Un dels casos tractats era el cas hipotètic d'una empresa de tecnologia que decideix fer un canvi de productes, motiu pel qual necessita personal amb una formació tècnica especial que no tenen els seus empleats. Les propostes oscil·laven entre mantenir un percentatge de la plantilla i formar-la, una altra fer un canvi total però acompanyant la plantilla que sortia en la seva reubicació o mantenir el 50% i l'altre 50% de nova incorporació. Com a reflexió final es va comentar que sigui quina sigui la decisió que es prengui, ha d'existir un diàleg entre les parts interessades per intentar arribar a acords satisfactoris i per tant sostenibles.

Respon.cat ha posat en marxa aquest curs de formació en Responsabilitat Social Empresarial per a les empreses membres on es tracten àrees clau d’RSE en format tallers.

Aquest curs respon a la necessitat expressada per les empreses membres i s’ha dissenyat amb la voluntat que sigui un espai d'intercanvi entre empreses compromeses en l’RSE.

S’ha dissenyat un model en què la dinamització de les sessions va a càrrec d’empreses membres que tenen experiència destacada en cada matèria, de manera que es compartirà coneixement pràctic alhora que es reforça la dinàmica interna de Respon.cat.

Les properes sessions:

30 gener 6. Gestionar la cadena de proveïment des de la perspectiva de l’RSE Tarannà Viatges amb Sentit - Calidad Pascual
13 febrer 7. Posar en valor l’RSE: comunicació i rendició de comptes Corresponsables - CreaRSA
27 febrer 8. Avançar en el paradigma de l’economia circular Lavola - Agbar
12 març 9. Incorporar la innovació social al model de negoci Institut Cerdà
26 març 10. Implementar una estratègia d’internacionalització responsable ESCI-UPF - Mango

Més informació en aquest enllaç.

Inscripcions

Le podría interesar también

Últimas noticias

Respon.cat inicia la reflexión sobre un nuevo contrato social

Un nuevo contrato social no sólo afecta a materias sociales y laborales sino que también afecta de manera más amplia el contexto relacionado con los retos de la Agenda 2030

Últimas noticias

#ODS Objetivo 16: Promover sociedades pacíficas e inclusivas para el desarrrollo sostenible, facilitar el acceso a la justicia para todos y crear instituciones eficaces, responsables e inclusivas a todos los niveles

“Promover sociedades pacíficas e inclusivas para el desarrrollo sostenible, facilitar el acceso a la justicia para todos y crear instituciones eficaces, responsables e inclusivas a todos los ” es el décimosexto

newsletter

Grupo Sifu, neteja i desinfecció

Grupo SIFU és el Centre Especial de Treball líder en la prestació de Facility Services socialment competitius. Amb més de 25 anys d’experiència i més de 4.500 professionals, el 89%