Webinar “Entorns laborals inclusius” dins el projecte Ments Inclusives de la convocatòria Singulars

Webinar “Entorns laborals inclusius” dins el projecte Ments Inclusives de la convocatòria Singulars

Respon.cat participa en el projecte Ments Inclusives. Comunitat d’aprenentatge virtual en inclusió i diversitat.
El projecte busca crear una comunitat virtual inclusiva per a 6.000 persones en 3 anys. L’objectiu és canviar la mentalitat dels professionals de l’atenció ciutadana per a una comunicació més empàtica amb col·lectius amb dificultats cognitives, així com la diversitat sexual i cultural. Així mateix, també busca millorar l’ocupabilitat de les persones amb discapacitat intel·lectual.

El passat 10 de juny va tenir lloc el webinar “Entorns laborals inclusius” dins aquest projecte Ments Inclusives de la convocatòria Singulars. Podeu veure el webinar a continuació:

  • Va ser un webinar gratuït per a la formació en diversitat afectiva, sexual i de gènere a les empreses.
  • Organitzat per TEB, Respon.cat i Institut Diversitas.

Imagineu un lloc de treball on cada persona, independentment de la seva orientació afectiva, sexual o identitat de gènere, se senti valorada i respectada?

La realitat és que moltes persones del col·lectiu lgtbi+ pateixen discriminacions greus en l’entorn laboral.

Una dada important és que el 55% de les persones trans i no binàries han estat rebutjades de manera directa o indirecta en entrevistes de treball, segons l’informe de l’Estat Socioeconòmic 2023 de la FELGTBI.

Davant d’això, en el marc del projecte Ments Inclusives, impulsat per TEB 100% capaces, es va realitzar el webinar “Entorns Laborals Inclusius” el 10 de juny de 9:30 h a les 10:30 h. Un acte organitzat també per Respon.Cat i Institut Diversitas, amb el suport de la Fundació Factor Humà.

Al webinar hi van participar:

  • Cristina Salvador Branera, fundadora de Both People&Comms i membre de la comissió consultiva de Factor Humà.
  • Rodrigo Prieto, soci fundador d’Institut Diversitas, soci fundador de la cooperativa Institut Diversitas, formador en diversitat lgtbi+ i perspectiva interseccional.
  • Jessie Rodríguez, sòcia de TEB 100% capaces i directora del projecte Ments Inclusives.

La benvinguda va anar a càrrec de Josep Santacreu, president de la Cambra de Comerç de Barcelona, i la moderació a càrrec de Josep Maria Canyelles i Pastó, coordinador de Respon.cat.

logotips-financament-singulars-scaled

Le podría interesar también

[Vídeo] N2A Express: la nova realitat s’ha de construir des de l’ètica, la inclusivitat i la col·laboració

Amb la voluntat de mostrar com responen les empreses compromeses davant la crisi del coronavirus, Respon.cat ha elaborat un recull de vídeos amb propostes, bones pràctiques, crides o altres iniciatives

[Microvídeo] Gracias a Vector 5 · Excelencia y Sostenibilidad por hacer posible Respon.cat

  Gracias a Vector 5 · Excelencia y Sostenibilidad por hacer posible Respon.cat, junto con otras 36 empresas miembro que forman parte de la asociación. Microvídeo a cargo de Albert

ATENCIÓN PYMES: lanzamos la nueva convocatoria de RSE.Pime, un plan de acción en RSE en 10 sesiones

Lanzamos el RSE.PIME 2021, el programa de referencia en Responsabilidad Social para las pymes catalanas. El acompañamiento RSE.Pime consta de 10 sesiones en línea y dos consultorías in company. El