[Entrevista] Joan Piñol: des de l’inici hem apostat per una gestió socialment responsable i seguim evolucionant i millorant

Recull d'entrevistes realitzades a empreses membres de Respon.cat en el el marc de col·laboració amb Corresponsables, media partner especialitzat en RSE i empresa membre de l’Associació.
Aquestes entrevistes mostren algunes bones pràctiques en matèria de Responsabilitat Social d’empreses compromeses amb la gestió responsable com a element competitiu i amb visió de futur.
Tot el material ha estat publicat en un especial de Corresponsables on es posa el focus en l’objectiu comú d’aquestes organitzacions de contribuir a fer un món millor i promoure la consciència ciutadana i organitzacional des d’un plantejament empresarial.

JOAN PIÑOL, director general de Fundación Salud y Persona

Com està apostant per la gestió socialment responsable la vostra organització? Ens podeu explicar breument la seva evolució fins a l'actualitat?

En primer lloc responsabilitat amb nosaltres i l'entorn. Cuidant i pensant en que la nostra gent estigui bé perquè també aixi ho estaràn els nostres clients. Oferim serveis a empreses de Salut i Benestar Psicològic i Emocional per a les seves plantilles. D'aquesta manera tot surt millor.

Som una entitat que destinem tots els beneficis de nostra activitat a ajudar econòmicament a diferents projectes d'entitats socials que recolzin persones grans en situació de precarietat, soletat o risc d'exclusió social.

Des de el nostre inici sempre hem anat apostant per una gestió socialment responsable i ens va molt bé. Seguim evolucionant i millorant.

Podeu especificar algunes bones pràctiques o iniciatives concretes que estigueu desenvolupant i quins són els seus objectius?

Amb l'actual situació de COVID19, hem colaborat junt a altres entitats en el projecte #ningunmayorsolo en que es truca a gent gran de tota Espanya per part d'un voluntari i si es detecta que necessita de suport psicològic, l'atenen psicòlegs.

El mateix fem amb entitats que està passant un mal moment.

Altres projectes en què hem participat recentment és donar suport a gent hospitalitzada per COVID i l'últim que hem fet és ajudar amb una donació a un hospital privat per a la cura de gent gran amb COVID 19..

Quina és la situació actual de la gestió responsable i el govern corporatiu i les seves principals barreres i obstacles?

Amb la situació actual de pandemia hi haurà un canvi important de paradigmes. Molts canvis, un abans i un després del que coneixiem desprès d'haver passat aquesta situació.

A nivell empresarial, i a nivell econòmic sobretot, serà una situació dificil però també a nivell social i de valors en l'empresa i la societat. Seran unes barreras naturals que tindrem que afrontar.

Però també estem valorant petites coses que abans de la situació del COVID 19 no valorabem i això serà bó per a la gestió responsable i bon govern.

Quins són els altres reptes i desafiaments de la vostra organització en matèria d’RSE, sostenibilitat i ODS?

Ara toca afrontar la nova situació a nivell d'organització amb més responsabilitat si cap. De cara a recolzar a la teva gent i la resta que ho està passant amb dificultats. Es hora de fer un esforç addiconal d'ajuda envers a la societat.

Quant als ODS (en el nostre cas l'ODS3) fem accions de divulgació i pel que fa a la sostenibiltat partim d'una premisa molt senzilla i que funciona, que és treballar bé i per objectiu comu.

Quina importància té per a vosaltres formar part de Respon.cat?

Formem part de Respon.cat des de l'inici. És una entitat que ens ajuda a les empreses a conèixer i difondre bones pràctiques de responsabilitat i bon govern.

Hi ha informació, formació, divulgació sobre l'RSC i molt bona relació entre els membres, vinguin del sector que vinguin i del tamany d'empresa.

Es una entitat que ajuda al ben fer de les empreses i entitas que estan arrelades aqui a Catalunya.

Le podría interesar también

BBVA i la Generalitat acorden un projecte social amb la cessió de 1.800 habitatges per a famílies vulnerables a Catalunya

BBVA, empresa membre de Respon.cat, cedeix 1.800 habitatges a Catalunya per a persones en situació de vulnerabilitat social. Des de l’inici de la crisis el BBVA està implementant mesures per

‘Fer el bé fent el que millor saps fer’, reportatge a la revista Joia

La revista Joia, magazine de salut mental, editada per la Fundació Joia, publica un reportatge on es presenta la iniciativa Respon.cat, junt amb altres que entronquen amb la responsabilitat social.

El I Congreso Iberoamericano de Voluntariado Corporativo va a llegar a Barcelona

El I Congreso Iberoamericano de Voluntariado Corporativo es un evento único de encuentro entre empresas, ONG e instituciones públicas de ambos lados del Atlántico para debatir y avanzar las líneas