[Entrevista] Clara Rabat: desenvolupem diferents iniciatives amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones amb pèrdua auditiva i sense recursos econòmics

[Entrevista] Clara Rabat: desenvolupem diferents iniciatives amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones amb pèrdua auditiva i sense recursos econòmics

Recull d'entrevistes realitzades a empreses membres de Respon.cat en el el marc de col·laboració amb Corresponsables, media partner especialitzat en RSE i empresa membre de l’Associació.

Aquestes entrevistes mostren algunes bones pràctiques en matèria de Responsabilitat Social d’empreses compromeses amb la gestió responsable com a element competitiu i amb visió de futur.

Tot el material ha estat publicat en un especial de Corresponsables on es posa el focus en l’objectiu comú d’aquestes organitzacions de contribuir a fer un món millor i promoure la consciència ciutadana i organitzacional des d’un plantejament empresarial.

CLARA RABAT UBIERNA, responsable de comunicació de la Fundació GAES Solidària

Com està apostant per la gestió socialment responsable la vostra organització? Ens podeu explicar breument la seva evolució fins a l’actualitat?

La trajectòria en gestió socialment responsable de GAES va començar fa més de 20 anys i es materialitza en iniciatives molt arrelades a la companyia. Gran part d'elles es desenvolupen des de la Fundació GAES Solidària.

GAES Solidària va néixer el 1996 com un departament d'acció social dins de GAES. El seu objectiu era millorar la qualitat de vida de les persones amb pèrdua auditiva i sense recursos econòmics. En aquests anys l'activitat de GAES Solidària i el seu camp d'actuació han anat creixent fins a arribar a les 300 persones voluntàries, totes elles treballadores de GAES i amb actuació en 21 països.

El 2018 GAES Solidària va fer un pas més pel que fa a responsabilitat social i es va consolidar com a Fundació, ampliant activitats socials i solidàries.

A més, el 2019 des de GAES, una marca Amplifon, s'implementa el programa de la companyia en matèria d’RSE, We Care. Un programa global que emmarca totes les iniciatives d'impacte social desenvolupades en els 28 països en què tenen presència Amplifon i que es basa en dos pilars fonamentals: Audició / Inclusió i Sostenibilitat.

Podeu especificar algunes bones pràctiques o iniciatives concretes que estigueu desenvolupant i quins són els seus objectius?

Des de la Fundació GAES Solidària desenvolupem diferents iniciatives amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones amb pèrdua auditiva i sense recursos econòmics. Per això portem a terme projectes de voluntariat a nivell local i internacional.

A nivell internacional destaquen els projectes a l'Índia Speech Therapy al costat de la Fundació Vicente Ferrer i Oïdes del Tibet al costat de la Fundació Casa del Tibet. Dos projectes integrals i duradors que tenen un gran creixement gràcies a la tasca del voluntariat de la Fundació que viatja a la zona per realitzar revisions auditives, adaptar audiòfons i fer el seguiment del projecte.

A nivell nacional es realitzen al juliol revisions auditives a nens procedents del Sàhara, Rússia, Bielorússia i Ucraïna que venen a passar les seves vacances en famílies d'acollida espanyoles. El 2019 es va revisar l'audició a més de 200 infants.

Una altra iniciativa és el Teaming: 800 persones empleades a GAES formen part de la família Teaming i col·laboren voluntàriament donant 1 euro de la seva nòmina cada mes. Gràcies a aquestes microdonacions, i a l'empresa que dobla la quantitat, es fan realitat diferents projectes solidaris presentats pel propi personal. En total ja ha col·laborat en 30 projectes socials.

Quina és la situació actual de la gestió responsable i el govern corporatiu i les seves principals barreres i obstacles?

Creiem que actualment tenim una gestió que ens permet actuar amb rapidesa davant els obstacles i sobretot escoltar les necessitats de la societat i del context actual a nivell local i global.

Un exemple, seria l'actual crisi sanitària derivada de la Covid-19. Com a empresa socialment responsable vam veure necessari activar tot un operatiu per poder col·laborar i aportar la nostra ajuda.

D'aquesta manera desenvolupem 4 iniciatives. D'una banda, donem 1.200 sistemes higienitzants a residències perquè la gent gran pugui netejar els seus audiòfons sense necessitat de ser manipulats per una altra persona. Col·laborem amb Servytronix en la reparació de respiradors per als hospitals. Donem 9.000 piles per a processadors d'implant auditiu per a aquelles persones usuàries més necessitades. I col·laborem amb el moviment #YoMeCorono amb l'aportació de 5.000 euros per a la investigació de la Covid-19.

Quins són els altres reptes i desafiaments de la vostra organització en matèria d’RSE, sostenibilitat i ODS?

Els desafiaments en material d’RSE de GAES, una marca Amplifon, se centren en els dos pilars establerts pel programa We Care de la companyia a nivell global.

El primer és el pilar d'inclusió on hi posem un focus més gran. La nostra empresa té com a objectiu ajudar a les persones a redescobrir totes les emocions del so. Per la qual cosa el repte de la inclusió/audició va implícit en el nostre ADN i ho tenim més desenvolupat, amb un nombre major d'iniciatives en aquesta direcció.

El segon pilar és el de la sostenibilitat. Aquest ens suposa un repte més gran d'aplicar ja que la nostra activitat no genera un gran impacte ambiental. De totes maneres, el treballem des del consum responsable a les nostres botigues i oficines.

D'aquesta manera els nostres desafiaments estan centrats en els següents ODS:

ODS3 Salut i Benestar: garantint una vida sana i promovent el benestar tant de la població (posant especial focus en la salut auditiva) com del nostre personal.

ODS4 Educació de qualitat: garantir una educació de qualitat inclusiva i equitativa

ODS8 Treball decent i creixement econòmic: Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l'ocupació plena i productiva i el treball decent per a tothom.

ODS10 Reducció de les desigualtats en i entre els països.

ODS11 Ciutats i comunitats sostenibles.

Quina importància té per a vosaltres formar part de Respon.cat?

Per GAES és molt important ser membre d’un organisme tan compromès amb la Responsabilitat Social com Respon.cat. Ens permet tenir contacte amb altres empreses involucrades i així aprendre d'elles, conèixer les seves bones pràctiques i posar en comú les nostres iniciatives. Creiem que és primordial poder compartir aquests espais per a enriquir-nos i créixer com a empresa cap a una millor gestió sostenible.

Le podría interesar también

Donem la benvinguda a les quatre noves empreses membres de Respon.cat

En les darreres setmanes s’han incorporat quatre noves empreses com a membres de Respon.cat: Fundació Privada Ilersis, Àltima Serveis Funeraris, CreaRSA Responsabilitat Social Audiovisual i TERSA Respon.cat ja acull seixanta-set empreses d’àmbits i

[Vídeo] A Mullor hem abordat la crisi aportant solucions adaptades a cada situació

Amb la voluntat de mostrar com responen les empreses compromeses davant la crisi del coronavirus, Respon.cat ha elaborat un recull de vídeos amb propostes, bones pràctiques, crides o altres iniciatives

[Microvídeo] Gracias a Mina Aigües de Terrassa por hacer possible Respon.cat

Gracias a Mina Aigües de Terrassa por hacer possible Respon.cat, junto con las otras 36 empresas miembros que forman parte de esta asociación Microvídeo a cargo de Avel·lí Martorell, secretario