Comprendre en sentit de la Responsabilitat social a l’RSE.Pime 2017

2017_07_11_1a_sessio_RSE.Pime3

  • Avui ha tingut lloc la primera sessió del programa RSE.Pime 2017 amb les 20 organitzacions participants.
  • En aquesta sessió s'ha parlat de la Responsabilitat social com a estil i metodologia de l'empresa.

L'RSE.Pime és un programa pràctic d’implantació de l’RSE a les pimes catalanes que ha de servir per a què les empreses participants acabin disposant d’un Pla d’acció d’RSE que hagi estat elaborat per elles mateixes, seguint la metodologia proposada i comptant amb l’acompanyament expert i espais de trobada amb les altres empreses participants.

La primera sessió del programa ha tingut lloc al palau Macaya i ha comptat amb l'assistpencia de les vint organitzacions participants de l'edició de l'RSE.Pime d'enguany.

En aquestà sessió s'ha abordat el sentit de la Responsabilitat social en les organitzacions com un aspecte que va més enllà de la filantropia i dels valors que puguin tenir les persones que estan liderant el projecte, i que sigui un element fonamental del l'estratègia empresarial, destacant la importància de definir la materialitat de cada organització i alinear les accions en aquest sentit.

També s'ha debatut sobre la importància de la comunicació, posant l'accent en la comunicació interna com una eina imprescindible per generar esferes de confiança amb els grups d'interès.

Durant la sessió han sorgit molts exemples de bones pràctiques en matèria de responsabilitat social que posen de manifest que la gestió de la Responsabilitat social no és un tema que sols afecta un tipus d'empresa, si no que totes les organitz2017_07_11_1a_sessio_RSE.Pime4acions poden implementar un pla d'acció en Responsabilitat social sigui quina sigui la seva dimensió, forma jurídica o sector d'activitat.

Narcís Bosch, director gerent del Consell de Cambres de Catalunya i Jordi Serret, director del Programa d’Atenció a la PIME de la Secretaria d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, han donat la benvinguda a la sessió i al programa RSE.Pime. Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, ha conduït la jornada.

La darrera part de la sessió ha servit per explicar el projecte Focus de l'RSE a Catalunya com a temes rellevants en matèria de Responsabilitat social en en nostre país, vinculat a l'agenda global marcada perl Objectius de Desenvolupamanet Sostenible promoguts per Nacions Unides pel període 2015-2030.

[Fotos de la sessió]

L'RSE.Pime és un programa pràctic d’implantació de l’RSE a les pimes catalanes organitzat per Respon.cat que compta amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració del Consell de Cambres de Catalunya.

Combinat_Rse.Pime

Le podría interesar también

Últimas noticias

Respon.cat reuneix la junta directiva en línia

En coherència amb el compromís de Respon.cat d’adoptar fórmules on line per a totes aquelles reunions internes de treball, ahir es va celebrar la reunió de la junta directiva de

Sin categorizar

Hem presentat Respon.cat al conseller d’Empresa i Coneixement Jordi Baiget

El conseller Jordi Baiget s’ha reunit aquest matí amb una representació de la Junta directiva de Respon.cat, encapçalada per seu president Josep Santacreu. Així, l’associació vol reprendre la relació directa amb el

Sin categorizar

El CADS ha elaborat la publicació «Transformar el nostre món: L’Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible

El Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS) ha elaborat l’edició catalana del document de resolució presentat per les Nacions Unides en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible promoguts