Ametller Origen, primera cadena de distribució catalana en assolir els objectius del Pla NAOS
- Ametller Origen, empresa membre de Respon.cat, primera cadena de distribució catalana en assolir els objectius del Pla NAOS, que posen el focus en la quantitat de sucre, sal i greixos totals i saturats del productes.
- Des de fa més de vint anys, Ametller Origen promou un estil de vida més saludable i sostenible a través d’una alimentació nutritiva, plaent i neta.
El 100% dels productes de marca pròpia de la companyia, inclosos en les categories del Pla de Nutrició, Activitat Física i Prevenció de l’Obesitat (Pla NAOS) promogut pel Ministeri de Sanitat, compleixen els criteris establerts respecte al contingut de sal, sucre i greixos totals i saturats
La companyia d’alimentació ha apostat des dels seus inicis per promoure una alimentació saludable, plaent i neta, renunciant a vendre determinats aliments com algunes galetes, brioxeria o begudes refrescants. Amb aquesta acció, Ametller Origen fa un pas adaptant la composició de més d’una cinquantena de productes per reduir els seus nivells de sucre, sal i greixos totals
Ametller Origen segueix treballant en la promoció d’hàbits de vida saludables que ajudin a prevenir malalties cròniques com l’obesitat, la diabetis i alguns tipus de càncer, entre altres, amb l’adhesió al Pla Estratègic de l’Alimentació a Catalunya 2021-2026
Barcelona, 28 de juny de 2021.– Ametller Origen, companyia d’alimentació especialitzada en productes frescos i elaborats de qualitat, és la primera cadena de distribució catalana en aconseguir que el 100% dels productes de marca pròpia, inclosos en les categories de l’estratègia del Pla NAOS (Pla de Nutrició, Activitat Física i Prevenció de l’Obesitat), promogut pel Ministeri de Sanitat a través de l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), compleixin els criteris establerts respecte al contingut de sal, sucre i greixos totals i saturats. “El nostre propòsit ha estat, des de fa vint anys, promoure un estil de vida més saludable i sostenible a través d’una alimentació nutritiva, plaent i neta. Amb aquest objectiu, durant el 2020 hem revisat i reformulat els productes de marca pròpia per adequar-los als estàndards fixats en el Pla NAOS”, ha explicat el director general i cofundador d’Ametller Origen, Josep Ametller.
La companyia ha revisat un total de 149 referències que són les que apliquen als tretze grups establerts al Pla NAOS: aperitius salats, begudes refrescants, brioixeria i pastisseria, cereals d’esmorzar, cremes de verdures, derivats carnis, galetes, gelats, nèctars de fruita, pa envasat, plats preparats, productes làctics i salses. Dels productes analitzats, Ametller Origen només n’ha reformulat 52, ja que el 65% dels productes de marca pròpia ja complien els barems fixats en quant a sucre, sal i greixos totals.
“Des dels nostres inicis, hem renunciat a vendre determinats productes de marca pròpia amb un perfil nutritiu baix com, per exemple, batuts, pastissets farcits o nèctars de fruita, pel seu excessiu contingut en sucre i greixos”, explica Josep Ametller.
Tanmateix, després de revisar tots els productes de marca pròpia, Ametller Origen ha donat de baixa cinc referències – unes galetes farcides de xocolata, unes de coco, unes rosquilles de sucre, un mojito sense alcohol i unes patates de llima i salsa valentina- per complir amb els objectius fixats en el Pla NAOS. La companyia tampoc comercialitza cap producte que contingui greixos trans afegits en considerar-los poc saludables i perjudicials per a la salut.
Reducció de 3.384 kg de sucre i 906 kg de sal
En total, la companyia ha reduït 3.384 kg de sucre dels seus productes, el que equivaldria a més de mig milió de terrossos de sucre, especialment en les categories de pa envasat (pa de motlle i panets torrats), salses (tomàquet fregit) i productes làctics (iogurts). Pel que fa a la sal, s’ha reduït fins a 906 kg, concretament en les categories de derivats carnis (mortadel·la i pernil cuit), aperitius salats (patates fregides) i plats preparats (croquetes). “S’ha aconseguit reduir un 14% el sucre i un 17% la sal en les referències reformulades, percentatges superiors als objectius marcats pel Pla NAOS de cada categoria d’aliments”, ha detallat la responsable de qualitat d’Ametller Origen, Alba Suárez.
Compromisos a curt i mitjà termini
Ametller Origen segueix treballant en la promoció d’hàbits de vida saludables que ajudin a prevenir malalties cròniques com l’obesitat, la diabetis i alguns tipus de càncer, entre altres, per això, la companyia s’ha fixat com a objectiu per abans del 2023, revisar totes les seves referències, prop de 1.200 productes de marca pròpia. “Hem començat ja a reformular altres categories de productes per reduir el contingut de sucre, sal i greixos totals, garantint la seva qualitat organolèptica”, ha detallat Suárez.
Tanmateix, la companyia s’ha adherit al Pla Estratègic de l’Alimentació a Catalunya 2021-2026 que té com a missió articular un sistema alimentari integral, sostenible, competitiu, arrelat territorialment al país i basat en la seva diversitat, que produeixi uns aliments saludables, accessibles i de qualitat, reconegut pels consumidors. “Com a actors implicats dins del sector, no podíem faltar en aquest pla, que estem convençuts que ens permetrà comptar amb una estratègia alimentària de país”, ha afirmat Josep Ametller.
Sobre Ametller Origen
El Grup Ametller Origen és una empresa d’alimentació especialitzada en productes frescos i elaborats de qualitat. Fruit de la seva experiència com a agricultors i productors, han consolidat un model de negoci d’integració vertical, controlant des de l’origen els productes que ofereixen a la seves botigues, tant la seva fruita i verdura com els seus productes elaborats. El Grup compta amb camps de cultiu i fruiters al llarg de tot l’eix de la mediterrània, un obrador central de productes elaborats i un equip format per més de 2.700 treballadors.
Le podría interesar también
Enquesta de DIRSE sobre la funció de la responsabilitat social
L’Associació Espanyola de Directius de Responsabilitat Social (DIRSE) i la Càtedra MANGO d’RSC d’ESCI-UPF estan realitzant un estudi sobre la funció de la Responsabilitat Social a l’empresa espanyola. Si la
L’empresa ha de tenir una mirada vers el territori ja que una empresa no pot tenir èxit en un país fracassat, segons Santacreu a la Jornada de TSR i transparència
Les empreses i també la professió de l’auditoria han d’aprendre a gestionar la responsabilitat social, pel vicepresident del Col·legi. Per Josep Santacreu, la transparència és molt rellevant i no l’hem
Vols saber com gestiona la seva Responsabilitat Social una organització modèlica en aquesta matèria?
El proper 2 de març tindrà lloc la Jornada de Transferència de bones pràctiques d’RSE amb empreses de referència que incorporen la Responsabilitat Social en la gestió estratègica. Les persones assistents podran participar en