Respon.cat va presentar les conclusions a l’acte de cloenda del Marketplace
Josep Maria Canyelles aportant les conclusions dels debats Respon.cat a l'acte de cloenda del Marketplace
Després d'un dia intens de Marketplace, Josep Maria Canyelles va aportar les conclusions del dos debats Respon.cat, que s'havien celebrat al matí. El primer debat, de 10 a 12 hores a la sala Manel Desvalls del Born Centre Cultural, va abordar el tema del voluntariat d’empresa per a pimes. Tot seguit, de 12 14 hores a la mateixa sala, va tenir lloc el debat sobre territoris socialment responsables.
Tot dos debats s'han organitzat com a col·laboració de Respon.cat amb el Marketplace 2014, a més d'altres accions com el Pitching solidari.
L'espai per a aportar aquestes conclusions va ser el plenari de l'acte de cloenda, moments abans que les autoritats tanquessin l'esdeveniment i unes notes musicals i unes actuacions de cultura popular posessin el punt final.
Es tractava de debatre sobre la situació i les perspectives del voluntariat d’empresa amb el focus posat especialment en les pimes, per a trencar el tòpic que aquesta pràctica d’acció social sols és d’interès per a les empreses grans. En tot cas, en el marc del debat hem fet una aproximació àmplia al concepte, interessant-nos per tots els models d’acció social de l’empresa que no es limiten a una mera transferència de recursos sinó que hi ha una implicació de les persones de l’equip, de manera que no solament es genera un impacte a l’entorn sinó que també es desenvolupen els valors de l’equip i les habilitats socials de les persones. [llegir més]
Ens hem trobat alguns TSR. Ho hem fet amb les persones de les xarxes que lideren aquests TSR. Precisament, s’ha dit molt que quan observem l’RSE o els TSR finalment veiem persones, i que als llocs on aquest enfocament ha tingut èxit és perquè hi ha hagut persones que hi han cregut i que ho han impulsat. També ens hem preguntat si parlàvem de la gestió de l’RS en el territori o de la gestió responsable del territori. Parlem de gestionar responsablement el territori, amb una visió sostenible, però una part d’això, i condició sine qua non, és que organitzacions molt diverses (empreses grans i petites, administracions, organitzacions no lucratives, etc.) gestionin la seva RS i ho facin en relació amb el territori, amb la singularitat, especificitat, necessitats i reptes de cada territori. [llegir més]
Després d’un període de prova durant l’agost, Respon.cat inicia el curs 2014-15 amb el web en funcionament. El web pretén ser un espai d’informació per a les empreses membres alhora
Ja estan disponibles els casos de Bones Pràctiques de Responsabilitat Social de les empreses que van participar en el programa RSE.Pime 2015. L’RSE.Pime és un programa pràctic d’implantació de l’RSE a les
DKV engega la quarta edició del Premis Medicina i Solidaritat Aquest premis reconeixen la tasca dels metges i les entitats sanitàries més solidàris Un any més, DKV renova el seu compromís
Iniciativa empresarial para el desarrollo de la responsabilidad social en Catalunya
Ser socialment responsable no és una qualitat, és una obligació.
“Una part de l'ADN de l’empresa i un compromís amb la societat”
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“Formar, investigar i transferir coneixement per transformar les persones, les organitzacions i la societat cap a la responsabilitat social i la sostenibilitat”
“Responsabilitat Social permanent, 365 dies l’any”
“L’RSE no es limita a l’acció, també és un marc des d’on repensar la societat”
“Que el progrés econòmic vagi acompanyat de progrés social i equilibri territorial”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Compromís compartit per a la transformació social”
“Compromís per a tothom. Cal donar una mica. Simplement és el cal fer-ho. Compromís des de dalt fins a baix”
"La Responsabilitat Social és un dels valors i principis bàsics del nostre sistema de gestió. L’entenem com un eix transversal que implica tots els nivells de l’organització i se centra en l’aportació de valor pels nostres grups d’interès."
“Hem d’entendre que la societat, cada cop menys, acceptarà una empresa que no sigui coherent i socialment responsable, i aquest ha de ser un dels motius per a les empreses que encara no hi creuen”
“Necesitamos más empresas con propósito y que trabajen por generar valor compartido”
“La nostra organització ha de ser una part harmoniosa d'un sistema més ampli: un món que podem contribuir a fer millor a través de les persones i el medi ambient”
“L'RSC és el nostre ADN”
“Malgrat tot, estem al bon camí i queda molt per recórrer. Avancem!”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Tothom som corresponsables del que passa al nostre entorn i al món en general, hem de comunicar el que fem per donar exemple”
“És la manera d'entendre el paper de l'empresa dins la societat, que determina els seus objectius, accions i estratègia”
"Una part del pensament trascendent en la gestió empresarial"
“La empresa pasa a ser una entidad activa y colaborativa con la sociedad y el medio ambiente. Un tejido empresarial sostenible genera una producción similar y un consumidor consciente, dando prioridad a éstas a la hora de comprar”
“El benefici social ha d’estar en l’ADN de qualsevol empresa que es consideri saludable”
“Gent i empreses amb valors, ètica i responsabilitat és futur”
“Fer bé la feina i fer el bé amb la feina que desenvolupem”
“Cal treballar per incrementar el nivell ètic de la classe empresarial. RSC, eina que condueix a tot un canvi organitzacional en benefici de persones i medi ambient”
“La majoria de marques no importen a la gent. No poden continuar basant la competitivitat en eines tradidicionals. Ja no n'hi ha prou de dir el que fan, han de fer el que diuen i convertir l'RSE en un valor competitiu i eix transformador”
Utilizamos cookies para optimizar nuestro sitio web y nuestro servicio.
Funcional
Siempre activas
El almacenamiento o acceso técnico sea estrictamente necesario con el fin legítimo de posibilitar la utilización de un determinado servicio expresamente solicitado por el abonado o usuario, o con la única finalidad de efectuar la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Opciones
El almacenamiento o acceso técnico es necesario con la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el suscriptor o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que se utilice exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utilice exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin una citación, el cumplimiento voluntario por parte de su proveedor de servicios de Internet o registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada solo con este propósito generalmente no se puede usar para identificarlo.
Marketing
El almacenamiento técnico o el acceso son necesarios para crear perfiles de usuario para enviar publicidad o rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares.