- Ja tenim 4 empreses de Respon.cat col·laborant en el Pitching solidari del Marketplace!
- Atenció: a més d'aquestes, amb perfil de comunicació, també podem aportar algunes empreses més per a fila zero.
Quatre persones participaran al Pitching solidari en representació d'empreses membres de Respon.cat. Es tracta de Sílvia Agulló, responsable de la Unitat de Responsabilitat Empresarial i Reputació de DKV Assegurances; Maria Josep Coral, cap de premsa i publicacions del RACC; Emma Nadal, cap de Comunicació de KH Lloreda; i Susana Pascual, responsable de Millora Contínua i Sostenibilitat d'Acefat. La seva funció serà aportar la seva visió experta sobre les intervencions que faran alguns representants d'organitzacions no lucratives. Gràcies!
Podem aportar tres empreses més, sense que la persona tingui perfil de comunicació, per estar a la fila zero. Això vol dir que també tindran l'oportunitat d'intervenir en les valoracions. Si hi esteu interessats, ens ho podeu comunicar a Respon.cat. Us hi sumeu?
Què és el pitching
El terme anglès pitch fa referència a una presentació verbal (i visual, de vegades) concisa d'una idea amb l'esperança d'atreure finançament. Habitualment es fa servir per a costejar l'escriptura d'un guió d'una pel·lícula o sèrie de televisió. En el cas del pitching solidari, no hi ha pel·lícula sinó unes realitats socials sovint ben punyents a les quals un projecte d'intervenció social intenta fer front. "Pitch" és una contracció de la frase "sales pitch", argument de venda, i intenta persuadir algú amb una estratègia de presentació d'un producte o servei dissenyat per iniciar i tancar una venda o, en el cas que ens ocupa, una col·laboració. El pitching, per la seva brevetat, és molt indicat quan s'adreça a un públic que té un nivell baix de coneixement de la matèria, per tal d'aportar els principals arguments sense haver de destinar-hi molt temps. Però alhora, també és útil quan un possible client o patrocinador és expert i vol saber els principals arguments per saber si li pot interessar disposar de més informació o bé descartar la proposta.
En la mesura que les relacions entre entitats socials i empreses han augmentat i augmentaran, és important professionalitzar les capacitats per a comprendre's mútuament, agilitzar les interrelacions, i saber seleccionar adequadament quins projectes poden estar dins el focus d'interès empresarials i quins no, sense haver de destinar un temps excessiu a la selecció inicial.
D'altra banda, el pitching solidari, amb les seves especificitats, no deixa de ser un pitching més, i per tant es tracta d'una tècnica que també les empreses han de saber usar en les seves vendes. I és fonamental en el cas dels emprenedors i dels intraemprenedors que presenten propostes dins de la pròpia empresa. Desenvolupar les capacitats comunicatives a l'hora de saber vendre una idea, un projecte, un producte, ha esdevingut avui molt important i constitueix una habilitat fonamental.
Per a les empreses, participar en aquest pitching solidari implica ajudar unes entitats socials a millorar la seva capacitat comunicativa, a saber explicar-se i mostrar-se. Però tinguem molt present que també té altres derivades de gran interès empresarial:
a) Saber comprendre millor les propostes socials que rebem;
b) Incorporar tècniques i habilitats que poden ser útils per a la nostra activitat professional i empresarial, sobretot quan cada vegada més hem de saber explicar amb celeritat una idea, projecte o producte que no solament té certes funcionalitats i característiques sinó que incorpora certs atributs, sovint intangibles, que fan més subtil i complexa la seva comunicació.
El Marketplace tindrà lloc dilluns 20 d’octubre al CC El Born, amb l’objectiu de facilitar un espai on voluntaris, entitats i empreses amb responsabilitat social comparteixin les seves experiències i busquin punts de trobada per col·laborar. Respon.cat participa en el Marketplace 2014 amb accions diverses.
Notícia anterior: Respon.cat convida empreses a participar en el Pitching solidari del Marketplace