El com i el perquè es fa un Programa de Voluntariat d’empresa

El com i el perquè es fa un Programa de Voluntariat d’empresa

2015-06-17 Imatges_3a_Jornada_VdE_respon.cat5

  • Aquest matí ha tingut lloc a la seu de la Cambra de Comerç de Barcelona la tercera i última sessió del Seminari Progressar en el Voluntariat d’Empreses i organitzacions, organitzat per Respon.cat.
  • En aquesta sessió, mitjançant una metodologia dinàmica i lúdica, hem vist totes les fases per a construir un programa de voluntariat, identificant els elements necessaris: actors, proposta de valor, recursos, etc.

El Seminari "Progressar en el Voluntariat d’Empreses i organitzacions" ha constat de tres sessions que han permès fer un recorregut pel Voluntariat corporatiu des de diverses perpectives. La primera jornada, que es va coorganitzar amb la Fundació Factor Humà a la Torre Agbar, va servir per conèixer alguns programes de voluntariat d'empreses com ara TMB Barcelona, Hospital Clínic o Penguin Random House. Tots casos interessants que aporten idees i coneixement a altres organitzacions interessades en desenvolupar iniciatives d'aquest tipus.

La segona jornada, que es va celebrar al Casal dels Infants, una entitat de referència que va mostrar el que s'està fent en matèria de voluntariat d'empresa des d'una altra perspectiva, va servir per debatre el sentit que té i l'aportació de valor que es fa amb accions de voluntariat: enfortir el sentit pertinença a l’empresa, desenvolupar competències clau per als recursos humans, compartir valors, generació de sinèrgies i coneixement entre treballadors i treballadores o desenvolupament d’habilitats dels equips, entre moltes altres.

En aquesta tercera jornada s'han volgut abordar aspectes molt pràctics a l'hora d'engegar un programa de voluntariat: Com i per què fem un programa de voluntariat?

2015-06-17 Imatges_3a_Jornada_VdE_respon.cat7El com

Pas a pas, amb l'acompanyament expert d'Enric Madrigal, s'ha anat avançant en totes les fases de planificació, disseny i implementació d'un programa de voluntariat, debatent i resolent les dificultats que han anat sorgint en aquest procés. S'ha fet un mapeig dels actors implicats i de les voluntats i interessos de cadascun per definir un projecte amb encert.

El perquè

Identificar les bases sobre les que es fonamenta un programa és crucial per a l'èxit d'aquest. La missió i els valors de l'empresa han d'estar alineats amb els objectius d'aquesta iniciativa i tenir clars aquest conceptes li donarà consitència i recorregut.

Algunes de les idees força amb què s'ha treballat és que la finalitat del programa de voluntariat no és aglutinar accions que ja es porten a terme per part dels treballadors i treballadores de l’empresa, però sí cal incloure-les i reforçar-les. L'empresa ha de ser un suport amb un paper poc intervencionista, delegant el lideratge de la iniciativa cap a l'equip de treball.

"D'aquesta experiència n'hem extret un aprenentatge pràctic i útil" declaren algunes de les persones assistents, que s'han capbussat durant aquesta sessió en la confecció d'un pla de voluntariat en tota la seva amplitud i en surten preparades per a iniciar un programa de voluntariat corporatiu en llurs empreses o organitzacions.

Enllaços relacionats:

 

Le podría interesar también

Sin categorizar

Presentació a càrrec de Felip Puig

Text de la presentació de l’Hble. Sr. Felip Puig, conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, a la publicació Bones Pràctiques de Responsabilitat Social Estem immersos en un

Sin categorizar

Carburos Metálicos signa un acord de col·laboració amb la Fundació Escola de Futbol Pobla de Mafumet

· La companyia dóna suport a la tasca de promoció i foment de la pràctica del futbol base a la localitat. · Carburos Metálicos, empresa membre de Respon.cat, participa socialment

Sin categorizar

La interioritat de la persona també s’hauria d’abordar des de l’Economia del Bé Comú

L’Associació Catalana per al Foment de l’Economia del Bé Comú ha organitzant una jornada on s’han compartit casos pràctics Christian Felber ha subratllat “l’enfocament holístic d’un model que vol ser