El com i el perquè es fa un Programa de Voluntariat d’empresa

El com i el perquè es fa un Programa de Voluntariat d’empresa

2015-06-17 Imatges_3a_Jornada_VdE_respon.cat5

  • Aquest matí ha tingut lloc a la seu de la Cambra de Comerç de Barcelona la tercera i última sessió del Seminari Progressar en el Voluntariat d’Empreses i organitzacions, organitzat per Respon.cat.
  • En aquesta sessió, mitjançant una metodologia dinàmica i lúdica, hem vist totes les fases per a construir un programa de voluntariat, identificant els elements necessaris: actors, proposta de valor, recursos, etc.

El Seminari "Progressar en el Voluntariat d’Empreses i organitzacions" ha constat de tres sessions que han permès fer un recorregut pel Voluntariat corporatiu des de diverses perpectives. La primera jornada, que es va coorganitzar amb la Fundació Factor Humà a la Torre Agbar, va servir per conèixer alguns programes de voluntariat d'empreses com ara TMB Barcelona, Hospital Clínic o Penguin Random House. Tots casos interessants que aporten idees i coneixement a altres organitzacions interessades en desenvolupar iniciatives d'aquest tipus.

La segona jornada, que es va celebrar al Casal dels Infants, una entitat de referència que va mostrar el que s'està fent en matèria de voluntariat d'empresa des d'una altra perspectiva, va servir per debatre el sentit que té i l'aportació de valor que es fa amb accions de voluntariat: enfortir el sentit pertinença a l’empresa, desenvolupar competències clau per als recursos humans, compartir valors, generació de sinèrgies i coneixement entre treballadors i treballadores o desenvolupament d’habilitats dels equips, entre moltes altres.

En aquesta tercera jornada s'han volgut abordar aspectes molt pràctics a l'hora d'engegar un programa de voluntariat: Com i per què fem un programa de voluntariat?

2015-06-17 Imatges_3a_Jornada_VdE_respon.cat7El com

Pas a pas, amb l'acompanyament expert d'Enric Madrigal, s'ha anat avançant en totes les fases de planificació, disseny i implementació d'un programa de voluntariat, debatent i resolent les dificultats que han anat sorgint en aquest procés. S'ha fet un mapeig dels actors implicats i de les voluntats i interessos de cadascun per definir un projecte amb encert.

El perquè

Identificar les bases sobre les que es fonamenta un programa és crucial per a l'èxit d'aquest. La missió i els valors de l'empresa han d'estar alineats amb els objectius d'aquesta iniciativa i tenir clars aquest conceptes li donarà consitència i recorregut.

Algunes de les idees força amb què s'ha treballat és que la finalitat del programa de voluntariat no és aglutinar accions que ja es porten a terme per part dels treballadors i treballadores de l’empresa, però sí cal incloure-les i reforçar-les. L'empresa ha de ser un suport amb un paper poc intervencionista, delegant el lideratge de la iniciativa cap a l'equip de treball.

"D'aquesta experiència n'hem extret un aprenentatge pràctic i útil" declaren algunes de les persones assistents, que s'han capbussat durant aquesta sessió en la confecció d'un pla de voluntariat en tota la seva amplitud i en surten preparades per a iniciar un programa de voluntariat corporatiu en llurs empreses o organitzacions.

Enllaços relacionats:

 

Le podría interesar también

La reforma horària

Article de Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, publicat al diari econòmic Expansión (20-07-15) abordant el repte social i empresarial de la reforma horària. L’article se suma a la Setmana

[Article] Dia Mundial de la Salut Mental: aconseguir benestar emocional a la feina, per Beatriz Castillo

Amb motiu del Dia mundial de la Salut Mental Respon.cat ha elaborat un monogràfic amb contingut relacionat amb aquest tema i com les organitzacions l’estan abordant des d’una lògica empresarial. Beatriz Castillo,

La consellera Munté presidirà els Premis Respon.cat 2016 junt a l’alcalde de Lleida

El proper 21 de novembre se celebra l’Acte de lliurament de Premis Respon.cat 2016 amb la presència de la consellera de Presidència, Neus Munté, i l’alcalde de Lleida, Àngel Ros.