Smart city és una ciutat compromesa amb l’entorn, tant des de la perspectiva ambiental, com pel que fa a elements culturals, històrics o arquitectònics, on les infraestructures han d’estar dotades de tecnologies que permetin al ciutadà una millor interacció, millorant així la qualitat de vida i l'entorn ambiental.
Barcelona de Serveis Municipals (B:SM), empresa membre de Respon.cat, participa en el desplegament del primer smart pàrquing a Barcelona
El projecte Smart Pàrquing ha estat desenvolupat des d’Hàbitat Urbà, a través de l’Institut Municipal d’Informàtica, Mobilitat i Barcelona de Serveis Municipals
El projecte Smart Pàrquing, amb un cost de 140.000 €, inicia la primera fase en una zona del districte de Les Corts de la ciutat comtal, entre la Gran Via de Carles III, l’Avinguda de Sarrià i la Travessera de les Corts, instal·lant censors en 500 places d’aparcament que permetran als usuaris, gràcies a una aplicació mòbil, conèixer la disponibilitat de places lliures en les zones blava i verda, de càrrega i descarrega, de taxi, i d’aquelles persones amb mobilitat reduïda.
Es preveu haver finalitzat aquesta fase inicial a mitjans de desembre, moment en què els usuaris potencials podran començar a utilitzar l’app durant 9 mesos com a prova pilot.
El sistema informarà i orientarà als conductors de la disponibilitat de places lliures d’aparcament, cosa que evitarà desplaçaments innecessaris a l’hora de cercar aparcaments en la zona. L’objectiu és reduir el trànsit i en conseqüència també les emissions de CO2, també un estalvi de temps i d’estrès per als usuaris que es tradueix en una millora de la qualitat de vida per al ciutadà.
És en aquest sentit que el concepte smart city està integrat en la gestió de la responsabilitat social, ja que aporta una millora operativa que genera impactes positius des de les dimensions social, ambiental i econòmica.
Les ciutats intel·ligents es convertiran en el futur en eines molt potents de desenvolupament econòmic i social. Integrar l’ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions en l’evolució de les ciutats constituirà una millora dels serveis es traduirà en un augment de l’abast dels beneficis i dels beneficiaris, ja que es crearan solucions adaptades a les necessitats específiques de cada ciutat. En matèria de responsabilitat social, és un repte traduir aquest potencial de millora en augmentar la sostenibilitat ambiental amb l’horitzó en l’excel·lència social.