Un ideari nascut de les empreses membres de Respon.cat

IderaiRSE_Respon.catL'origen

L'Ideari va sortir com una proposta de la comissió de Comunicació de Respon.cat, on es convida les persones que porten aquesta funció dins de les empreses membres, com un espai de trobada on compartir iniciatives i ajudar a canalitzar les iniciatives de l'associació.

Donat que l'acte de lliurament dels Premis Respon.cat era el primer esdeveniment de gran format d'ençà de la constitució formal com a associació, produïda el febrer passat, es va proposar que se li donés una especial rellevància i singularitat. Aquesta motivació inicial va portar a la proposta de fer un ideari que permetés projectar a la societat les idees i valors de l'RSE, de manera que el reconeixement d'empreses per la seva trajectòria o les seves bones pràctiques anés acompanyat d'un missatge adreçat al conjunt de les empreses sobre cap on enteníem que l'empresa del sXXI havia d'avançar.

El contingut i la forma

Les expressions que hi apareixen són habituals entre les empreses i organitzacions compromeses amb l'RSE. Es tractava de disposar-les de manera que el resultat fos un cartell inspirador. Es tractava que no fos tant la prosa d'un manifest sinó la poesia d'una proposta que es projecta obertament al conjunt del teixit empresarial.

La solució gràfica del cartell la vam encarregar a La Casa de Carlota, una organització que treballa amb persones amb capacitats diferents, i que l'han dotat d'una personalitat molt marcada, amb unes lletres elaborades per a l'ocasió. També la impressió ha anat a càrrec d'un Centre Especial de Treball, CetApunts, de la Fundació Joia, que han estat els encarregats de produir els 1.500 cartells a una sola tinta, per mostrar austeritat, simplicitat, i sostenibilitat, a més d'una edició limitada de 100 exemplars, que han estat numerats pels dissenyadors, amb un fons especial. L'edició numerada s'han lliurat a les empreses membres de Respon.cat, mentre que el número u va ser lliurat al conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig.

Distribució

Ens agradaria veure aquest cartell penjat en molts despatxos. Potser al passar per davant la vista anirà cap a una de les idees, i aquell dia ens aportarà un raig de llum sobre els valors que haurien d'ajudar-nos a fer una empresa millor, més sensible amb les persones i amb l'entorn. Les empreses que en vulguin disposar, ens el poden demanar o se'l poden descarregar en qualitat alta i normal.

S'ha creat un microsite específic per a l'Ideari, que trobareu a www.respon.cat/ideariRSE. Des d'allà podreu obtenir l'Ideari i també se us proposa de participar a escriure altres idees i valors que considereu que haurien d'enriquir el sentit de l'RSE.

Anteriors:

About author

Le podría interesar también

Sin categorizar

[Article] David Cos: les empreses, cooperatives o no, som decisives en l’articulació dels processos de millora en el nostre entorn

Amb motiu del Dia Internacional del Cooperativisme Respon.cat publica un monogràfic amb articles, reflexions i recursos que posen de manifest que la fòrmula cooperativa és un moldel molt present en

Sin categorizar

Respon.cat signa un conveni de col·laboració amb La Unió Catalana d’Hospitals

El 8 de novembre de 2018, Respon.cat ha signat un conveni de col·laboració amb La Unió Catalana d’Hospitals.  El conveni té per objectiu promoure la gestió ètica i socialment responsable

Sin categorizar

Es presenta respon.cat, iniciativa empresarial per al desenvolupament de la responsabilitat social a Catalunya

La iniciativa s’ha presentat com un projecte de país en un moment en què cal repensar com fer empresa en el segle XXI. Es pretén esdevenir el centre de referència